Miałem nie dokręcony korek od zbiornika płynu chłodniczego, co spowodowało jego ubytkiem, na tyle niewielkim,że kontrolka od płynu na desce tego faktu nie zasygnalizowała. Skutkiem nie dokręconego korka był również brak ciśnienia w układzie( miękki górny wąż). Czy opisana sytuacja w układzie mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika? Jeżeli był słaby przepływ albo jego brak, to kontrolka od zbyt wysokiej temperatury powinna zasygnalizować wysoką temperaturę silnika? Brak ciśnienia mógł skutkować brakiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia?
[2,3 ng] problem z układem chłodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Miałem nie dokręcony korek od zbiornika płynu chłodniczego, co spowodowało jego ubytkiem, na tyle niewielkim,że kontrolka od płynu na desce tego faktu nie zasygnalizowała. Skutkiem nie dokręconego korka był również brak ciśnienia w układzie( miękki górny wąż). Czy opisana sytuacja w układzie mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika? Jeżeli był słaby przepływ albo jego brak, to kontrolka od zbyt wysokiej temperatury powinna zasygnalizować wysoką temperaturę silnika? Brak ciśnienia mógł skutkować brakiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Nie, nie sądzę, żeby to był problem jakiś. Jeśli temperatura na desce nie przekroczyła 120 stopni, to nie powinno się nic stać, przez krótką chwilę.
Jeśli nie masz czujnika zespolonego, czyli jeśli nie masz AC to czujniki powinny być dwa, z pamięci piszę. Można to wszystko sprawdzić w etce, polecam.
Jeśli nie masz czujnika zespolonego, czyli jeśli nie masz AC to czujniki powinny być dwa, z pamięci piszę. Można to wszystko sprawdzić w etce, polecam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Nie przekroczyła. Rozumiem, że jakby nie było płynu albo ciśnienia w układzie chłodzenia, to silnik łapie wysoką temperaturę a info o tym fakcie, to max wskazówka od temperatury i miganie kontrolki na desce? Czy kontrolka od niskiego płynu jest również informacją o zbyt wysokiej temperaturze płynu?
Masz na myśli krótkotrwałe doprowadzenie silnika do za wysokiej temperatury?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Nie zawsze, mi ABK z niedokręconym korkiem tuż przed naprawą głowicy gotował się przy 110C.
Tych banialuków w instrukcji obsługi najlepiej nie czytać, najpewniejszy sygnalizator to zestaw zegar-czujnik znany i "objeżdżony" już w aucie jakiś czas, bo niestety nie zawsze pokazują idealnie tyle ile ma płyn, mi na czujce Hella o ok. 5C za dużo, wskaźnik był sprawdzany. Jak temperatura już przekracza o te nawet 7-8C normy to już może być problem. Najlepiej sobie mierzyć temperaturę na głowicy termometrem bezkontaktowym i porównać ze wskazaniami.
Niestety czujnik temperatury nie wykaże braku płynu, od tego jest kontaktron z pływakiem w zbiorniku wyrównawczym w co bywały wyposażane B4.