Sklep
sportwheels.pl
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Części aut

oświetlenie samochodowe

[B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 23 cze 2022, 11:59

Mój błąd, bo nie wiedziałem co trzeba zrobić. Mechanik zdjął głowicę, a chodziło wymianę różnych uszczelnień bo lało się z silnika jak z durszlaka i nawet przeglądu by nie przeszedł. Nie powiedział mi i nie doradził, a łącznie i tak ponad 2 tysi skasował. Tak czy owak chcę autku dać jeszcze szansę, może w końcu trafię na dobrego specjalistę.

drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 27 cze 2022, 20:45

Prawie urwałem taki gumowy korek. Jest na rurce idącej od kolektora. Co to jest, czy da się to jakoś zatkać, albo gdzie to kupić.
Fotka zrobiona pod obudową filtra powietrza od strony błotnika.
IMG_0957.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8286
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: Jarewa » 28 cze 2022, 06:18

Byle czym nie zatkasz bo musi być odporne na temperatury, to jest wyjście do podpięcia analizatora spalin przed katem...

drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 29 cze 2022, 07:30

Zaślepkę skleiłem klejem wysokotemperaturowym, zobaczymy czy to wystarczy. Postanowiłem sam zabrać się za pomiary ciśnienia bo mechanicy za mocno się cenią :-)
I tak, po wykręceniu świece nie są zaolejone ale mają kolor szary czyli wychodzi, że być może zbyt uboga mieszanka. Czy to się czymś reguluje?
Ciśnienie (I) + próba olejowa (II) - 10 ml oleju do każdego cylindra. Pomiary na zimnym (wiem, powinno być na rozgrzanym) i przyrząd "no name" ale dla porównania wyników powinno wystarczyć.

cylinder: 1 2 3 4
I: 8,5 8,2 8,5 8,5
II: 13,0 10,5 10,5 10,5

Dla przypomnienia, silnik nie kopci, nie bierze oleju, pali w okolicach 8l (10l w mieście) ale pracuje nierówno na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Proszę Was o werdykt czy robić remont dołu, remont głowicy, remont całości czy jednak samochód na złom. No i czy po ew. remoncie jest szansa na równą pracę silnika.

@Jarewa radził żeby jeździć aż do zajechania, ale dla mnie to auto "weekendowe" i jazda czymś co nie sprawia przyjemności to nie to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”