Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 23 cze 2022, 11:59

Mój błąd, bo nie wiedziałem co trzeba zrobić. Mechanik zdjął głowicę, a chodziło wymianę różnych uszczelnień bo lało się z silnika jak z durszlaka i nawet przeglądu by nie przeszedł. Nie powiedział mi i nie doradził, a łącznie i tak ponad 2 tysi skasował. Tak czy owak chcę autku dać jeszcze szansę, może w końcu trafię na dobrego specjalistę.

drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 27 cze 2022, 20:45

Prawie urwałem taki gumowy korek. Jest na rurce idącej od kolektora. Co to jest, czy da się to jakoś zatkać, albo gdzie to kupić.
Fotka zrobiona pod obudową filtra powietrza od strony błotnika.
IMG_0957.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: Jarewa » 28 cze 2022, 06:18

Byle czym nie zatkasz bo musi być odporne na temperatury, to jest wyjście do podpięcia analizatora spalin przed katem...

drpop3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2021, 08:32
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: drpop3 » 29 cze 2022, 07:30

Zaślepkę skleiłem klejem wysokotemperaturowym, zobaczymy czy to wystarczy. Postanowiłem sam zabrać się za pomiary ciśnienia bo mechanicy za mocno się cenią :-)
I tak, po wykręceniu świece nie są zaolejone ale mają kolor szary czyli wychodzi, że być może zbyt uboga mieszanka. Czy to się czymś reguluje?
Ciśnienie (I) + próba olejowa (II) - 10 ml oleju do każdego cylindra. Pomiary na zimnym (wiem, powinno być na rozgrzanym) i przyrząd "no name" ale dla porównania wyników powinno wystarczyć.

cylinder: 1 2 3 4
I: 8,5 8,2 8,5 8,5
II: 13,0 10,5 10,5 10,5

Dla przypomnienia, silnik nie kopci, nie bierze oleju, pali w okolicach 8l (10l w mieście) ale pracuje nierówno na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Proszę Was o werdykt czy robić remont dołu, remont głowicy, remont całości czy jednak samochód na złom. No i czy po ew. remoncie jest szansa na równą pracę silnika.

@Jarewa radził żeby jeździć aż do zajechania, ale dla mnie to auto "weekendowe" i jazda czymś co nie sprawia przyjemności to nie to.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: BLUE 80B4 » 07 lip 2022, 10:26

Na moje to tu zawory jednak powinny byc zrobione ja bym wrocil i powiedzial mechanikowi co jest niestety znow wydasz $$$ a tak sczeze to sam przechodzilem taki temat i wciagalem glowice robota przyjemna sciagasz dajesz do odpowiedniej osoby by vi zrobila zawory i mozesz lekko splanowac ewentualnie oddaj do innego dobrego mechanika i niech zrobi remont generalny jak to przykazano i niech je podociera prawidlowo i bedziesz zadowolony resta to w twoim interesie by nic sie niedzialo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: Jarewa » 07 lip 2022, 14:14

Dobry generalny remont to koło 10tys się zakręci pytanie czy jest sens... A takie remonty za 3-4tys to tylko pudrowanie problemów i raczej nie na długo...

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] dławi się przez pierwsze 500m jazdy

Post autor: BLUE 80B4 » 09 lip 2022, 08:51

Co racja to ravja choç za 10 tys to dobry swap nawet jakiejs nowszej jednostki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga