Nie chce mi zrobić autokalibracji i co mu zrobisz? Zaczęło się kilka miesięcy temu. Na LPG zaczęło kulawo chodzić, jakby na 3 cylindry tylko. Słabo auto jechało i trzęsło silnikiem. W końcu się za to wziąłem i podpiąłem VAGa, a tam błąd potencjometra przepustnicy; wymieniłem bo powracał. A autokalibracji mi nadal zrobić nie chce; w którymś momencie wywala komunikat: "Wartość ciśnienia kolektora 0,61 [bar] jest nieprawidłowa". Jak dam kontynuuj to i tak nie kończy bo wywala komunikat: "Za wysokie obroty silnika"... Jak za wysokie jak sie krztusi na poziomie 700 obr w tym momencie???
I co z tym dziadem zrobić? Błędów w VAGu nie ma, w STAGu nie ma. Wtryskiwacze ustawione na HANA 2001 RED (bo są Gold z wkręconymi dyszami). Kombinowałem z ustawianiem na GREEN, ale bez efektu. W STAGU zaznaczone "wszystkie wtryskiwacze jednocześnie", jak nie zaznaczone to sam z siebie silnik gasł.
Informacje które mogą być istotne:
Na wężyki dochodzące do wtryskiwaczy założyłem opaski.
Autokalibrację próbowałem robić przynajmniej kilka razy; czasami kończyło niby z powodzeniem, ale z komunikatem że dysze za duże - po zebraniu mapy i tak nie jechało na gazie, mimo że się przełączało.
Filtr fazy lotnej nowy, przekaźnik 30 przelutowany, ale widziałem, że już ktoś tam był.
Z ostatniej kalibracji mam film.
Błędy w VAGu:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Elaboration Available <<< co to znaczy
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Malfunction Detected <<< co to znaczy bo komunikaty sie różnią
Pojawił się też raz taki błąd:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
Ręcznie ustaw mnożnik tak aby czas benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Ale przed sprawdź czy wpisane w program ciśnienie robocze jest takie jak rzeczywiste ciśnienie pracy, bo w odwrotnej kolejności będziesz znów musiał mnożnik poprawiać.
Jak nie zaznaczysz żadnej kropki to cały mnożnik będziesz ruszać. W ABK to i tak mnożnik z autoadaptacji nie jest dużo wart, bo często wychodzi jakaś gorka.
Możesz też mieć pozamienianą kolejność pomiędzy wtryskiwaczami lpg a benzynowymi i przy próbie autaklibracji odcina benzynę np. na pierwszym cylindrze a gaz zaczyna podawać razem z benzyną na trzecim cylindrze co powoduje że silnik zaczyna pracować na dwóch garach tylko.
- No Elaboration Available <<< co to znaczy
Brak opisy chyba to znaczy. Ale to problem z sygnałem TPS. Najlepiej przemierzyć miernikiem co tam się dzieje. Napięcie sygnału względem masy jak i zasilanie na skrajnych pinach.
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.
Jak nie zaznaczysz żadnej kropki to cały mnożnik będziesz ruszać. W ABK to i tak mnożnik z autoadaptacji nie jest dużo wart, bo często wychodzi jakaś gorka.
Możesz też mieć pozamienianą kolejność pomiędzy wtryskiwaczami lpg a benzynowymi i przy próbie autaklibracji odcina benzynę np. na pierwszym cylindrze a gaz zaczyna podawać razem z benzyną na trzecim cylindrze co powoduje że silnik zaczyna pracować na dwóch garach tylko.
- No Elaboration Available <<< co to znaczy
Brak opisy chyba to znaczy. Ale to problem z sygnałem TPS. Najlepiej przemierzyć miernikiem co tam się dzieje. Napięcie sygnału względem masy jak i zasilanie na skrajnych pinach.
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
Nie no i tak po autokalibracji trzeba by dokładniej wszystko poogarniać ręcznie w jeździe testowej w różnych warunkach. Tak przynajmniej mówią i robią w moim warsztacie gdzie montowali instalację i robię przeglądy.
A te błędy to po skasowaniu wracają potem czy nie, bo nie wiem czy nieistniejących już nie podałeś?
W ogóls po zrobieniu porządku z benzyną jedź do dobrego gaziarza najlepiej, poradź się czy masz dysze dobre ew. zmień je sam i jedź na strojenie. No chyba, że się sam chcesz bawić, ale jak ładnie tego nie ogarniesz to w silniku potem może zaboleć jak w pewnych momentach będzie leciał na ubogo.
A te błędy to po skasowaniu wracają potem czy nie, bo nie wiem czy nieistniejących już nie podałeś?
W ogóls po zrobieniu porządku z benzyną jedź do dobrego gaziarza najlepiej, poradź się czy masz dysze dobre ew. zmień je sam i jedź na strojenie. No chyba, że się sam chcesz bawić, ale jak ładnie tego nie ogarniesz to w silniku potem może zaboleć jak w pewnych momentach będzie leciał na ubogo.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
To tylko informacja ze oprogramowanie ( interfejs na komputerze) nie obsługuje w pełni tego sterownika dlatego też opisy błędów ma z dup.. I lepiej w takim przypadku sięgnąć po ściągę i nie ufać co tam opisuje przy błędzie.