Nie chce mi zrobić autokalibracji i co mu zrobisz? Zaczęło się kilka miesięcy temu. Na LPG zaczęło kulawo chodzić, jakby na 3 cylindry tylko. Słabo auto jechało i trzęsło silnikiem. W końcu się za to wziąłem i podpiąłem VAGa, a tam błąd potencjometra przepustnicy; wymieniłem bo powracał. A autokalibracji mi nadal zrobić nie chce; w którymś momencie wywala komunikat: "Wartość ciśnienia kolektora 0,61 [bar] jest nieprawidłowa". Jak dam kontynuuj to i tak nie kończy bo wywala komunikat: "Za wysokie obroty silnika"... Jak za wysokie jak sie krztusi na poziomie 700 obr w tym momencie???
I co z tym dziadem zrobić? Błędów w VAGu nie ma, w STAGu nie ma. Wtryskiwacze ustawione na HANA 2001 RED (bo są Gold z wkręconymi dyszami). Kombinowałem z ustawianiem na GREEN, ale bez efektu. W STAGU zaznaczone "wszystkie wtryskiwacze jednocześnie", jak nie zaznaczone to sam z siebie silnik gasł.
Informacje które mogą być istotne:
Na wężyki dochodzące do wtryskiwaczy założyłem opaski.
Autokalibrację próbowałem robić przynajmniej kilka razy; czasami kończyło niby z powodzeniem, ale z komunikatem że dysze za duże - po zebraniu mapy i tak nie jechało na gazie, mimo że się przełączało.
Filtr fazy lotnej nowy, przekaźnik 30 przelutowany, ale widziałem, że już ktoś tam był.
Z ostatniej kalibracji mam film.
Błędy w VAGu:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Elaboration Available <<< co to znaczy
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Malfunction Detected <<< co to znaczy bo komunikaty sie różnią
Pojawił się też raz taki błąd:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4667
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
Ręcznie ustaw mnożnik tak aby czas benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Ale przed sprawdź czy wpisane w program ciśnienie robocze jest takie jak rzeczywiste ciśnienie pracy, bo w odwrotnej kolejności będziesz znów musiał mnożnik poprawiać.
Jak nie zaznaczysz żadnej kropki to cały mnożnik będziesz ruszać. W ABK to i tak mnożnik z autoadaptacji nie jest dużo wart, bo często wychodzi jakaś gorka.
Możesz też mieć pozamienianą kolejność pomiędzy wtryskiwaczami lpg a benzynowymi i przy próbie autaklibracji odcina benzynę np. na pierwszym cylindrze a gaz zaczyna podawać razem z benzyną na trzecim cylindrze co powoduje że silnik zaczyna pracować na dwóch garach tylko.
- No Elaboration Available <<< co to znaczy
Brak opisy chyba to znaczy. Ale to problem z sygnałem TPS. Najlepiej przemierzyć miernikiem co tam się dzieje. Napięcie sygnału względem masy jak i zasilanie na skrajnych pinach.
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.
Jak nie zaznaczysz żadnej kropki to cały mnożnik będziesz ruszać. W ABK to i tak mnożnik z autoadaptacji nie jest dużo wart, bo często wychodzi jakaś gorka.
Możesz też mieć pozamienianą kolejność pomiędzy wtryskiwaczami lpg a benzynowymi i przy próbie autaklibracji odcina benzynę np. na pierwszym cylindrze a gaz zaczyna podawać razem z benzyną na trzecim cylindrze co powoduje że silnik zaczyna pracować na dwóch garach tylko.
- No Elaboration Available <<< co to znaczy
Brak opisy chyba to znaczy. Ale to problem z sygnałem TPS. Najlepiej przemierzyć miernikiem co tam się dzieje. Napięcie sygnału względem masy jak i zasilanie na skrajnych pinach.
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1042
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
Nie no i tak po autokalibracji trzeba by dokładniej wszystko poogarniać ręcznie w jeździe testowej w różnych warunkach. Tak przynajmniej mówią i robią w moim warsztacie gdzie montowali instalację i robię przeglądy.
A te błędy to po skasowaniu wracają potem czy nie, bo nie wiem czy nieistniejących już nie podałeś?
W ogóls po zrobieniu porządku z benzyną jedź do dobrego gaziarza najlepiej, poradź się czy masz dysze dobre ew. zmień je sam i jedź na strojenie. No chyba, że się sam chcesz bawić, ale jak ładnie tego nie ogarniesz to w silniku potem może zaboleć jak w pewnych momentach będzie leciał na ubogo.
A te błędy to po skasowaniu wracają potem czy nie, bo nie wiem czy nieistniejących już nie podałeś?
W ogóls po zrobieniu porządku z benzyną jedź do dobrego gaziarza najlepiej, poradź się czy masz dysze dobre ew. zmień je sam i jedź na strojenie. No chyba, że się sam chcesz bawić, ale jak ładnie tego nie ogarniesz to w silniku potem może zaboleć jak w pewnych momentach będzie leciał na ubogo.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji
To tylko informacja ze oprogramowanie ( interfejs na komputerze) nie obsługuje w pełni tego sterownika dlatego też opisy błędów ma z dup.. I lepiej w takim przypadku sięgnąć po ściągę i nie ufać co tam opisuje przy błędzie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga