Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji

Post autor: elektronic » 04 lip 2023, 19:01

Nie chce mi zrobić autokalibracji i co mu zrobisz? Zaczęło się kilka miesięcy temu. Na LPG zaczęło kulawo chodzić, jakby na 3 cylindry tylko. Słabo auto jechało i trzęsło silnikiem. W końcu się za to wziąłem i podpiąłem VAGa, a tam błąd potencjometra przepustnicy; wymieniłem bo powracał. A autokalibracji mi nadal zrobić nie chce; w którymś momencie wywala komunikat: "Wartość ciśnienia kolektora 0,61 [bar] jest nieprawidłowa". Jak dam kontynuuj to i tak nie kończy bo wywala komunikat: "Za wysokie obroty silnika"... Jak za wysokie jak sie krztusi na poziomie 700 obr w tym momencie???
I co z tym dziadem zrobić? Błędów w VAGu nie ma, w STAGu nie ma. Wtryskiwacze ustawione na HANA 2001 RED (bo są Gold z wkręconymi dyszami). Kombinowałem z ustawianiem na GREEN, ale bez efektu. W STAGU zaznaczone "wszystkie wtryskiwacze jednocześnie", jak nie zaznaczone to sam z siebie silnik gasł.

Informacje które mogą być istotne:
Na wężyki dochodzące do wtryskiwaczy założyłem opaski.
Autokalibrację próbowałem robić przynajmniej kilka razy; czasami kończyło niby z powodzeniem, ale z komunikatem że dysze za duże - po zebraniu mapy i tak nie jechało na gazie, mimo że się przełączało.
Filtr fazy lotnej nowy, przekaźnik 30 przelutowany, ale widziałem, że już ktoś tam był.
Z ostatniej kalibracji mam film.
Błędy w VAGu:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Elaboration Available <<< co to znaczy
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
34-00 - No Malfunction Detected <<< co to znaczy bo komunikaty sie różnią
Pojawił się też raz taki błąd:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4667
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji

Post autor: maciek889 » 04 lip 2023, 21:32

Ręcznie ustaw mnożnik tak aby czas benzyny był taki sam jak przy pracy na benzynie. Ale przed sprawdź czy wpisane w program ciśnienie robocze jest takie jak rzeczywiste ciśnienie pracy, bo w odwrotnej kolejności będziesz znów musiał mnożnik poprawiać.

Jak nie zaznaczysz żadnej kropki to cały mnożnik będziesz ruszać. W ABK to i tak mnożnik z autoadaptacji nie jest dużo wart, bo często wychodzi jakaś gorka.

Możesz też mieć pozamienianą kolejność pomiędzy wtryskiwaczami lpg a benzynowymi i przy próbie autaklibracji odcina benzynę np. na pierwszym cylindrze a gaz zaczyna podawać razem z benzyną na trzecim cylindrze co powoduje że silnik zaczyna pracować na dwóch garach tylko.

- No Elaboration Available <<< co to znaczy
Brak opisy chyba to znaczy. Ale to problem z sygnałem TPS. Najlepiej przemierzyć miernikiem co tam się dzieje. Napięcie sygnału względem masy jak i zasilanie na skrajnych pinach.

No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji

Post autor: h/k » 05 lip 2023, 15:26

Nie no i tak po autokalibracji trzeba by dokładniej wszystko poogarniać ręcznie w jeździe testowej w różnych warunkach. Tak przynajmniej mówią i robią w moim warsztacie gdzie montowali instalację i robię przeglądy.

A te błędy to po skasowaniu wracają potem czy nie, bo nie wiem czy nieistniejących już nie podałeś?

W ogóls po zrobieniu porządku z benzyną jedź do dobrego gaziarza najlepiej, poradź się czy masz dysze dobre ew. zmień je sam i jedź na strojenie. No chyba, że się sam chcesz bawić, ale jak ładnie tego nie ogarniesz to w silniku potem może zaboleć jak w pewnych momentach będzie leciał na ubogo.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: Audi ABK - Stag 300-4 ISA nie chce zrobić autokalibracji

Post autor: Jarewa » 05 lip 2023, 16:59

maciek889 pisze:
04 lip 2023, 21:32


No Faults Found
or DTCs not supported by controller a communication error ocurred <<<co on może oznaczać?
To chyba norma jak nie ma błędów.

To tylko informacja ze oprogramowanie ( interfejs na komputerze) nie obsługuje w pełni tego sterownika dlatego też opisy błędów ma z dup.. I lepiej w takim przypadku sięgnąć po ściągę i nie ufać co tam opisuje przy błędzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga