[B3 1,6 TDI SB] Wysoka temperatura plynu chlodzacego
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Mam pytanko. POwymienialem sobie w ukladzie chlodniczym pare elementow przez ktore mi ciekl plyn, mianowicie nowy zbiorniczek wyrownawczy oraz dwa krocce przy silniku. Mimo wzsystko nie jestem w stanie wyeliminowac drobnych wyciekow (a raczej saczenia sie) plynu na niektorych laczeniach tych kroccow z gumowymi przewodami (dociskam juz chyba na maksa ale lekko sie gdzieniegdzie saczy). Co myslicie o zastosowaniu jakiegos uszczelniacza? Czy da sie cos takiego kupic do plynu chlodniczego i czy to w ogole dziala?
Kupić uszczelniacz do chłodnicy można w każdym sklepie motoryzacyjnym. Kiedyś miałem takie sączenie się płynu spod gumowych przewodów i po wlaniu uszczelniacza było git (wlałem połowę dawki), ale słyszałem, że takie uszczelniacze mogą zalepić chłodnicę, czyli jest to trochę ryzykowne. U mnie po wlaniu nic złego się nie działo.
nie wiem czy ma to zwiazek z uszczelniaczem do ukladow ale stosowalem taki bo niechcacy uszkodzilem chlodnice i byla mala dziurka, uszcelniacz pomogl ale po ok 4 miesiacach zaczel mi uciekac plyn na laczeniu boku chlodnicy z radiatorem i auto troszke sie grzalo , po wyjeciu chlodnicy okazalo sie ze owy plastikowy jej bok jest pekniety tak jakby cisnienie go rozepchlo , ponadto nowa chlodnica jest ok 3 razy lzejsze od starej . Po przyjrzeniu sie starej wywniioskowalem ze jest ona czesciowo niedrozna wiec mozna podejrzewac ze uszczelniacz ja zapchał albo z biegiem lat sie zapchala, nie wiem. Posiadam w swoim aucie chlodnice ktora nie ma w radiatorze rurek tylko cieniutkie plytki w ktorych jest plyn.mar0z pisze:ale słyszałem, że takie uszczelniacze mogą zalepić chłodnicę, czyli jest to trochę ryzykowne.
Ja też nie radze lać żadnych uszczelniaczy zapcha chłodniczke i pół auta do rozbiórki albo marznięcie....co do temperatury i korka zbiorniczka wyrównawczego to ja na ciepłym silniku korka nieodkręce zapowietrze sie ale zeby młotkiem walić i nic?? temp mam 100 st.C oddałem do mechanika ale chciałbym zwrócic uwage: popatrzcie na chłodnice ja góre chłodnicy mam gorącą natomiast dól zimny podejżewam działanie owych uszczelniaczy przez co wiatrak sie nie włacza gdyz czujnik znajduje sie w dolnej czesci chłodnicy....u mnie do tego dochodzi uszczelka pod głowica i poniżej 97 temperatura niespadała dodam że termostat wymieniłem okazało sie że był dobry
no zapewne w lecie ty albo ktoś dolewał zwykłej wody i chłodnica porostu kamienieje bądź tez jest to zasługa owych uszczelniaczy.Ma być różnica w temperaturze ale niewielka miedzy dolną częścią chłodnicy a górnąSłonik pisze:czasami mam podobnie ale nie zawsze od czeg0o to zalezy nie wiem, no moze nie az zimny ale duzo chlodniejszy jest dol od gory czasemmeno8877 pisze:popatrzcie na chłodnice ja góre chłodnicy mam gorącą natomiast dól zimny
[ Dodano: 2008-01-07, 20:41 ]
A zapomniałem dodać że termostat ma też na to wpływ gdyż od niego zależy kiedy puścić na chłodnice płyn
Jak juz wyzej napisalem, mam nowa chłodnice i termostat oraz korek zbiorniczka wyrownawczego. <mikolaj> u mnie to była droga impreza <osohozi> .meno8877 pisze:no zapewne w lecie ty albo ktoś dolewał zwykłej wody i chłodnica porostu kamienieje bądź tez jest to zasługa owych uszczelniaczy.Ma być różnica w temperaturze ale niewielka miedzy dolną częścią chłodnicy a górnąSłonik pisze:czasami mam podobnie ale nie zawsze od czeg0o to zalezy nie wiem, no moze nie az zimny ale duzo chlodniejszy jest dol od gory czasemmeno8877 pisze:popatrzcie na chłodnice ja góre chłodnicy mam gorącą natomiast dól zimny
[ Dodano: 2008-01-07, 20:41 ]
A zapomniałem dodać że termostat ma też na to wpływ gdyż od niego zależy kiedy puścić na chłodnice płyn