Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: pproniuk » 01 wrz 2023, 12:05

U mnie są zmiany. Otóż zrobiło się na dworze chłodniej i odpala normalnie. Ba, nic się nie dławi, nie śmierdzi benzyną. Także wg mnie lejące wtryski odpadają - gdyby lały, to przecież cały czas, a nie, że nagle przestały. Jak już pisałem - podciśnienia sprawdzone, czujnik temperatury na VAGu nie pokazuje głupot. Robiłem podmiankę przepływki, ale bez wyraźnej zmiany. Jak w ogóle rozebrać przepływomierz, a konkretniej jak zdjąć i potem założyć górną pokrywę, żeby dostać się do potencjometru i płytki?
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 01 wrz 2023, 21:23

Z ruszaniem elektroniki przepływomierza bym się jeszcze powstrzymał.
Na początek bym na Twoim miejscu odkręcił rurę dolotu od elementu, otworzył obudowę filtru powietrza i poruszając klapą na włączonym zapłonie sprawdził woltomierzem czy napięcie się płynnie prawidłowo zmienia. Potem zamrażaczem w sprayu lub lekkim podmuchem powietrza sprawdziłbym reakcję czujnika temperatury powietrza.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 02 wrz 2023, 15:33

PS. Do sprawdzenia miernikiem ściągasz tylną gumę wtyczki, a czujkę temperatury z kolei najlepiej na VAGu również na włączonym jedynie zapłonie - z tego co kojarzę klapę też idzie sprawdzić w programie na wartościach procentowych, ale nie wiem czy w każdej wersji Digifanta (to nie jest standardowe, wyliczone Engine Load!) oraz która grupa i blok pomiarowy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: pproniuk » 04 wrz 2023, 16:11

Słuchajcie. Odpaliłem VAGa i zrobiłem dwa pomiary - jeden zaraz po odpaleniu na zimnym i drugi jak już złapał 90 stopni. I tak:

Auto stało 5h przed testem. Dodam, że ostatnio zachowuje się troche lepiej, nie szarpie tak bardzo i śmierdzi benzyną. Takie mam wskazania na zimnym:

Grupa1. Obroty 962, temperatura silnika 40, sonda pracuje poprawnie, bo wskazania się zmieniają.
Grupa2. Pozycja2 czas wtrysku 2.00ms, pozycja4 temperatura w dolocie 31.
Grupa3. Pozycja2 obciązenie silnika zczytane z przepływki 22.3%, pozycja4 obciazenie wyliczone 24.2%, pozycja3 TPS sprawny

Tak wiem, 22.3% na przepływce dużo za dużo. Ale potem pojeździłem, zagrzałem i zrobiłem jeszcze raz:

Grupa1. Obroty 858, temperatura 98
Grupa2. Czas wtrysku 1.50 ms, temperatura w dolocie 34
Grupa3. Obciązenie z przepływki 15.6%, obciązenie wyliczone (pozycja4) 21.5%

Czyli mu spadło. Z tego co wyczytałem, to powinno być w przedziale od 14 do 19 %, ale nie wiem czy na zimnym czy na rozgrzanym.
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 05 wrz 2023, 11:18

Engine Load 14-25% OK, chyba podawali dla rozgrzanego auta, więc się mieści w normach.
Jak błędów brak to sprawdż czujniki potencjometrowe tak jak pisałem przepływomierz, plus TPS.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 27 wrz 2023, 21:36

Aktualizacja:
Po wielogodzinnych żmudnych poszukiwaniach winowajcy przysiadania obrotów i znów pojawiających się błędach braku sygnału sondy trafiłem na trop.
Gaz najprawdopodobniej zalewa silnik, na LPG sonda stoi sztywno na 0,87V, czasy wtrysku na biegu jałowym schodzą i tylko przy zejściu z obrotów napięcie sondy schodzi na ok. 0,5V.
Przełączenie na benzynę, kilka przegazówek i po czasie powrót do normy, sinusoida bogato-ubogo-bogato itd. wraca.

Przed zauważeniem tego podmieniłem przepływomierz na inny i wyregulowałem naciąg metodą na woltomierz - ok. 1,2V na wolnych obrotach. Odpala jeszcze lepiej i wreszcie przez większość czasu już nie odczuwam zapachu nie dopalonego paliwa.
W piątek jadę na regulację sekwencji i zobaczę co powiedzą.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: maciek889 » 28 wrz 2023, 07:41

Zobacz czy parownik nie puszcza gazu tym cienkim podciśnieniowym wężykiem do kolektora.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 28 wrz 2023, 11:07

Dzięki za podpowiedź, chociaż wcześniej sprawdzałem i nic a nic nie czuć gazem z wężyka - chyba, że niekoniecznie musi być zapach (co by było dziwne)? A może któryś czujnik Staga szwankuje.
Po tylu godzinach walki z tym problemem zdaję się już jednak na jutrzejszą fachowość warsztatu, a akurat ten konkretnie daje radę, jeśli się uporają to dam znać co było.
A niestety kłopot z mieszanką powoduje wręcz chwilowe gaśnięcie silnika po przełączeniu z rana na LPG.

I tak w sumie duży sukces, że auto daje radę płynnie odpalić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 30 wrz 2023, 13:14

Winne były wtryski, po mojej niby regeneracji listwy Reg Fast na 1 cylinder i tak potem puszczało (a niewielkim ciśnieniem wcześniej sprawdzałem, choć podejrzane że dopiero po drugim zmontowaniu listwy), gazownik założył mi AC-W01 teraz i jest OK.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 19 paź 2023, 11:12

edit:
Niestety, radość była przedwczesna, bowiem oprócz dokumentnie schrzanionego zestawu naprawczego OMVL także reduktor jednak popuszczał, przypadkiem to odkryłem kilka dni później w akcie desperacji odłączając wężyk podciśnienia z trójnika przy parowniku na gorącym silniku - od razu zapach świeżego gazu.
Zmieniłem na AC R01, pojechałem na strojenie (tym razem nic nie trzeba było poprawiać) i od blisko tygodnia wreszcie cieszę się w pełni sprawnym i dynamicznym autem.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga