Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: pproniuk » 01 wrz 2023, 12:05

U mnie są zmiany. Otóż zrobiło się na dworze chłodniej i odpala normalnie. Ba, nic się nie dławi, nie śmierdzi benzyną. Także wg mnie lejące wtryski odpadają - gdyby lały, to przecież cały czas, a nie, że nagle przestały. Jak już pisałem - podciśnienia sprawdzone, czujnik temperatury na VAGu nie pokazuje głupot. Robiłem podmiankę przepływki, ale bez wyraźnej zmiany. Jak w ogóle rozebrać przepływomierz, a konkretniej jak zdjąć i potem założyć górną pokrywę, żeby dostać się do potencjometru i płytki?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 01 wrz 2023, 21:23

Z ruszaniem elektroniki przepływomierza bym się jeszcze powstrzymał.
Na początek bym na Twoim miejscu odkręcił rurę dolotu od elementu, otworzył obudowę filtru powietrza i poruszając klapą na włączonym zapłonie sprawdził woltomierzem czy napięcie się płynnie prawidłowo zmienia. Potem zamrażaczem w sprayu lub lekkim podmuchem powietrza sprawdziłbym reakcję czujnika temperatury powietrza.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 02 wrz 2023, 15:33

PS. Do sprawdzenia miernikiem ściągasz tylną gumę wtyczki, a czujkę temperatury z kolei najlepiej na VAGu również na włączonym jedynie zapłonie - z tego co kojarzę klapę też idzie sprawdzić w programie na wartościach procentowych, ale nie wiem czy w każdej wersji Digifanta (to nie jest standardowe, wyliczone Engine Load!) oraz która grupa i blok pomiarowy.

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: pproniuk » 04 wrz 2023, 16:11

Słuchajcie. Odpaliłem VAGa i zrobiłem dwa pomiary - jeden zaraz po odpaleniu na zimnym i drugi jak już złapał 90 stopni. I tak:

Auto stało 5h przed testem. Dodam, że ostatnio zachowuje się troche lepiej, nie szarpie tak bardzo i śmierdzi benzyną. Takie mam wskazania na zimnym:

Grupa1. Obroty 962, temperatura silnika 40, sonda pracuje poprawnie, bo wskazania się zmieniają.
Grupa2. Pozycja2 czas wtrysku 2.00ms, pozycja4 temperatura w dolocie 31.
Grupa3. Pozycja2 obciązenie silnika zczytane z przepływki 22.3%, pozycja4 obciazenie wyliczone 24.2%, pozycja3 TPS sprawny

Tak wiem, 22.3% na przepływce dużo za dużo. Ale potem pojeździłem, zagrzałem i zrobiłem jeszcze raz:

Grupa1. Obroty 858, temperatura 98
Grupa2. Czas wtrysku 1.50 ms, temperatura w dolocie 34
Grupa3. Obciązenie z przepływki 15.6%, obciązenie wyliczone (pozycja4) 21.5%

Czyli mu spadło. Z tego co wyczytałem, to powinno być w przedziale od 14 do 19 %, ale nie wiem czy na zimnym czy na rozgrzanym.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 05 wrz 2023, 11:18

Engine Load 14-25% OK, chyba podawali dla rozgrzanego auta, więc się mieści w normach.
Jak błędów brak to sprawdż czujniki potencjometrowe tak jak pisałem przepływomierz, plus TPS.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 27 wrz 2023, 21:36

Aktualizacja:
Po wielogodzinnych żmudnych poszukiwaniach winowajcy przysiadania obrotów i znów pojawiających się błędach braku sygnału sondy trafiłem na trop.
Gaz najprawdopodobniej zalewa silnik, na LPG sonda stoi sztywno na 0,87V, czasy wtrysku na biegu jałowym schodzą i tylko przy zejściu z obrotów napięcie sondy schodzi na ok. 0,5V.
Przełączenie na benzynę, kilka przegazówek i po czasie powrót do normy, sinusoida bogato-ubogo-bogato itd. wraca.

Przed zauważeniem tego podmieniłem przepływomierz na inny i wyregulowałem naciąg metodą na woltomierz - ok. 1,2V na wolnych obrotach. Odpala jeszcze lepiej i wreszcie przez większość czasu już nie odczuwam zapachu nie dopalonego paliwa.
W piątek jadę na regulację sekwencji i zobaczę co powiedzą.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: maciek889 » 28 wrz 2023, 07:41

Zobacz czy parownik nie puszcza gazu tym cienkim podciśnieniowym wężykiem do kolektora.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 28 wrz 2023, 11:07

Dzięki za podpowiedź, chociaż wcześniej sprawdzałem i nic a nic nie czuć gazem z wężyka - chyba, że niekoniecznie musi być zapach (co by było dziwne)? A może któryś czujnik Staga szwankuje.
Po tylu godzinach walki z tym problemem zdaję się już jednak na jutrzejszą fachowość warsztatu, a akurat ten konkretnie daje radę, jeśli się uporają to dam znać co było.
A niestety kłopot z mieszanką powoduje wręcz chwilowe gaśnięcie silnika po przełączeniu z rana na LPG.

I tak w sumie duży sukces, że auto daje radę płynnie odpalić.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 30 wrz 2023, 13:14

Winne były wtryski, po mojej niby regeneracji listwy Reg Fast na 1 cylinder i tak potem puszczało (a niewielkim ciśnieniem wcześniej sprawdzałem, choć podejrzane że dopiero po drugim zmontowaniu listwy), gazownik założył mi AC-W01 teraz i jest OK.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [ABK] Ciężko pali w ciepłe dni

Post autor: h/k » 19 paź 2023, 11:12

edit:
Niestety, radość była przedwczesna, bowiem oprócz dokumentnie schrzanionego zestawu naprawczego OMVL także reduktor jednak popuszczał, przypadkiem to odkryłem kilka dni później w akcie desperacji odłączając wężyk podciśnienia z trójnika przy parowniku na gorącym silniku - od razu zapach świeżego gazu.
Zmieniłem na AC R01, pojechałem na strojenie (tym razem nic nie trzeba było poprawiać) i od blisko tygodnia wreszcie cieszę się w pełni sprawnym i dynamicznym autem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga