Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

ODPOWIEDZ
Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Sando » 16 paź 2021, 17:12

Od pewnego czasu zauważyłem słabsze działanie układu hamulcowego w mojej Audi 80, a objawy wskazywały na pompę hamulcową (po dłuższym naciśnięciu pedał hamulca opadał do podłogi, czasami hamulce zaczynały działać od razu, czasami pedał wpadał o 1/3 i dopiero zaczynał hamować), postanowiłem spróbować zregenerować oryginalną pompę. Jak wiemy jakość obecnie produkowanych części zamiennych często znacznie odbiega od oryginału, ceny OE części potrafią zrujnować, więc ruszyłem w otchłanie internetu w celu zwiększenia swojego zasobu wiedzy w tym temacie.
Według katalogu ETKA w moim aucie powinna znajdować się dwusekcyjna pompa hamulcowa dla ABS o numerze producenta 4A0611021D. Pod maską mojego auta nie znalazłem jednak numeru na pompie, jedynie napis LUCAS. Według katalogów części zamiennych powinien pasować zestaw do regeneracji na średnicę pompy 23,8 mm – np. Autofren D1611. Zestaw zamówiony w sklepie, następnego dnia był w moim posiadaniu.
Obrazek
W celu zapewnienia sobie komfortu przy naprawie pojechałem na nieodległą stację demontażu i pozyskałem drugą pompę hamulcową z takimi oznaczeniami jak moja. Była ona zamontowana do wzmacniacza siły hamowania 4A0612105Q.
Obrazek
Po obejrzeniu kilku filmów, w tym 101 napraw pana Dudy przystąpiłem do rozbiórki zakupionej pompy. I tu zaczynają się schody oraz problemy:
1) Oryginalny pierścień osadczy Segera nie posiada otworów na szczypce, więc jego demontaż jest kłopotliwy.
Obrazek
Mnie udało się po wielu próbach i wygięciu tych blach oraz podważaniu dwoma wkrętakami.
Znajdujący się w zestawie pierścień Segera posiada wprawdzie otwory do szczypiec, nie ma jednak tych 6 wypustek, które utrzymują we właściwej pozycji podkładkę za uszczelniaczem, wskutek czego podkładka się odchyla i może nie utrzymywać we właściwy sposób uszczelniacza.
Obrazek
Obrazek
2) Zestaw Autofren D1611 dedykowany do pompy Lucas posiada jedną inną uszczelkę niż w mojej pompie – zamiast jednej grubej powinny być dwie: jedna to oring do tłoczka o średnicy zewnętrznej około 35 mm, wewnętrznej 30 mm i grubości 2,5 mm oraz druga to uszczelka do wnętrza pierścienia o średnicy 28 mm i głębokości 7 mm.
Obrazek
Obrazek
3) Z pompy udało się wyjąć tylko jedną sekcję, ale dalsza próba rozbiórki stoi pod znakiem zapytania.
Obrazek
Jest tam wprawdzie śruba z łbem na Torx T20 lub T25 utrzymująca sprężynę, ale nie można jej ruszyć.
4) Obudowa pompy jest z aluminium, tak samo trzpień tłoka oraz końcowy tłok o średnicy 33,8 mm – łatwo go porysować.
Obrazek

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Sando » 18 paź 2021, 18:07

Próbowałem wywiercić otwory w oryginalnym pierścieniu Segera, jednak jest tak twardy, że nawet twarde punktaki się rozklepują, a wiertła do inoxu się ślizga.
Macie jakieś pomysły jak to zrobić?
W desperacji zacząłem już szlifować to dremelem z końcówką napylaną diamentami.

wojtek98s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2021, 15:18
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: wojtek98s » 08 lis 2023, 14:58

Cześć,

postanowiłem odświeżyć temat, bo borykam się z podobnymi problemami. Hamulce bardzo słabe, pedał wpada w podłogę. Nie zauważyłem żadnych wycieków na dole przy przewodach, więc padła diagnoza na pompę. Czy jest sens ją regenerować kupując taki zestaw uszczelek? Nie odkręcałem jeszcze torxa, muszę zorganizować sobie taką końcówkę. Nowa pompa to już dość spory wydatek.

Czy robił ktoś może taką naprawę? Mój egzemplarz to B4 1.9 TDI 1Z.

Pozdrawiam

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Sando » 08 lis 2023, 16:45

Jak szukasz oryginalnej (nowej) pompy Lucas, to wydatek może być spory.
Ja zamówiłem i zamontowałem A.B.S. 51907X 4A0611021D, kosztowała niecałe 144 złote. Spełnia swoje zadanie.
Obrazek

Odnośnie wyjmowania oryginalnego pierścienia osadczego Segera to wymyśliłem taki patent - nacięcie korpusu, które umożliwia wypchnięcie pierścienia
Obrazek

wojtek98s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2021, 15:18
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: wojtek98s » 08 lis 2023, 20:27

Pierścień zdjęli mi mechanicy w warsztacie. Jest sens próbować ją regenerować, czy raczej nastawiać się na poszukiwanie zamiennika? W Inter Cars proponowali mi nowy zamiennik za 280 ziko.

Dodano po 18 minutach 5 sekundach:
Znalazłem na Iparts identyczną jak Twoja. W 1Z średnica tłoka pompy to 23,8 mm tak?

Link: https://www.iparts.pl/czesc/pompa-hamul ... tml#100026

Dodano po 3 minutach 48 sekundach:
Albo Maxgear na Allegro

https://allegro.pl/oferta/pompa-hamulco ... FdEALw_wcB

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Sando » 08 lis 2023, 21:47

Można zregenerować oryginalną i trzymać w zapasie.
A od ręki założyć nową i jeździć od razu po odpowietrzeniu. W ten sposób masz czas na spokojną regenerację swojej starej pompy.
Jest różnica w pompach hamulcowych z ABS i bez ABS. Te do ABS mają 2 wyjścia, te bez ABS mają 4 wyjścia z pompy.
Odnośnie średnic:
trzpień tłoka 17 mm
Obrazek
tłok sekcji 24 mm
Obrazek
duży tłok 34 mm
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lis 2023, 00:17

Jeżeli lubisz troche dłubać i majsterkować przy aucie , to najlepsza opcja to wymiana servo ori z pompa hamulcową na servo dwu-komorowe z pompa hamulcową z Audi A4 B7 , ale mogą byc tez inne modele aut : A4 b6 , A6 C5 polift , passat B5 polift , to takie najpopularniejsze auta.

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Sando » 09 lis 2023, 09:07

Czy wszystkie modele A6 C5 i Passata B5 po liftingu mogą być dawcami? Chodzi o wersje silnikowe. Czy musi być to np. koniecznie diesel czy podejdą też z benzyniaka?
Czy instalacja do Audi 80 podejdzie bez przeróbek?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lis 2023, 12:18

Diesle i większe silniki benzynowe to mają dwu-komorowe , w mniejszych wersjach silnikowych typu 1.6 to nie wiem , nie miałem okazji sprawdzić.
Najlepiej w Etka przejrzeć żeby kupić zestaw z większą pompą hamulcową Np 25,4.
Trzeba cięgno przedłużyć , bo tam są krótkie , pręt można sobie wziąć z servo z 80-tki i jeszcze poprawić mocowanie by móc przykręcić je do karoserii.
Jak nie masz ABS , to ori pompa hamulcowa ma 4 wyjścia , a tam są dwa , więc trzeba będzie trójniki wstawić , a i tam wyjścia z pompy są chyba M12.

wojtek98s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2021, 15:18
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: wojtek98s » 13 lis 2023, 19:19

A jeśli chodzi o odpowietrzanie układu z ABS? Wystarczy standardowo przy każdym kole zaczynając od lewego przedniego czy trzeba coś jeszcze robić przy pompie ABSu?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4] regeneracja pompy hamulcowej Lucas

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lis 2023, 20:20

Standardowa procedura, jak nie pójdzie to ciśnieniowo trochę szybciej powinno byc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl