Według nowych ustaleń pewne już jest jedno - SCT nie będzie dotyczyć aut na żółtych tablicach - tak więc, jeśli ktoś z Was jest z poza lubuskiego lub mazowieckiego i 80-ka skończyła już 30 lat, czym prędzej robić te tablice. Źródło - https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... za/mslbgt6
Dodano po 4 minutach 55 sekundach:
Ja niestety jestem z mazowieckiego - u nas już się przygotowali na boom żółtych tablic - auto dopiero od 35 lat, i to też sugerują, że może nie wystarczyć, bo masowa produkcja itd. Oczywiście jest jeszcze coś takiego jak "przełomowe rozwiązania konstrukcyjne" - tak się składa, że TDI było wtedy przełomową konstrukcją (nie wiem czy taki argument zadziała), więc może się jeszcze kiedyś doczekam
Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Jeżeli idzie coś ugrać na przełomowe konstrukcje , to 1,9 TDI to pierwsze R4 TDI i tylko na początek produkcji trafiło to do 80-tki B4.
później to już poszło na różne modele VAG"a , nawet poprzeczne silniki typu golf 3, passat b4.
później to już poszło na różne modele VAG"a , nawet poprzeczne silniki typu golf 3, passat b4.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Jedyna opcja obecnie to żółte blachy. Kto może i spełnia warunki niech to robi - sam wpis bez kategorii zabytku. Ale jest kilka schodków do przejścia. Sam czekam do 01.01.2024 aby złożyć stosowne papiery na białą kartę. Mimo, że kat jest na miejscu to Euro2 i w pełni sprawny NG...ni da rydy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
A ja pytałem o "aktualizację" normy Euro poprzez wymiany i dołożenia elementów, a potem certyfikacja i aktualizacja w bazie dla konkretnego egzemplarza to niestety w wydziale w Wejherowie mi powiedziano, że nie ma takiej opcji - jak producent określił normę to taka jest.
Ekologia pełna parą.
Ciekawe, że takie ABK - w Szwajcarii jak dobrze pamiętam, miało dokładkę w postaci dodatkowej dawki powietrza po elektrozaworze i włączniku termicznym płynu chłodniczego, by spełniać normy, czyli się jednak dało??
Ekologia pełna parą.
Ciekawe, że takie ABK - w Szwajcarii jak dobrze pamiętam, miało dokładkę w postaci dodatkowej dawki powietrza po elektrozaworze i włączniku termicznym płynu chłodniczego, by spełniać normy, czyli się jednak dało??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Da się ale to nadal tylko norma Euro3 wiec zdecydowanie mało.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Ciekawe jak z przeróbką napędu na prąd. Są w polsce firmy które przerabiają i legalizują takie projekty.
Można kupić gotowe aftermarketowe sterowniki do zespołów napędowych z tesli czy nissana leaf w cenie która nie zabija.
Można kupić gotowe aftermarketowe sterowniki do zespołów napędowych z tesli czy nissana leaf w cenie która nie zabija.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Co jakiś czas pokazują montaż takich zestawów do young- i oldtimerów. Jest to na pewno jakieś wyjście, lecz bym osobiście z tym się nie spieszył - nie wygląda by elektromobilność była jeszcze chociaż na przyzwoitym etapie rozwoju, a obok spalinowego starszego auta drugi elektro "pyrtek" na miasto, z jeszcze co najmniej w miarę przyzwoitym stanie baterii akumulatorów, zdaje się sensowną opcją przy bardzo pilnej potrzebie, pozostaje tylko tu kwestia choć mniejszego to jednak wciąż drugiego miejsca parkingowego.
Ba, przy takiej dwusamochodowej opcji skoro już tak sprawy z SCT daleko zachodzą, to osobiście wybierając staruszka nawet łaskawiej już spojrzałbym na diesla, aby stan był sensowny.
Ba, przy takiej dwusamochodowej opcji skoro już tak sprawy z SCT daleko zachodzą, to osobiście wybierając staruszka nawet łaskawiej już spojrzałbym na diesla, aby stan był sensowny.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Koniec osiemdziestiątek w miastach od 2024/6?
Długofalowy cel jest całkiem inny. Nacisk jest na to aby w miastach korzystać z sieci transportu publicznego. Dlatego wprowadzane są wysokie normy, ceny elektryków są znacząco droższe od spalinowych choć w całym kosztorysie produkcji wychodzą taniej - mniej elementów mechanicznych. Ale też zostaje kwestia awaryjności, która jest znaczaco mniejsza niż w spalinowych.
Elektryfikacja od dawna jest droższa ale lobbują aby zarabiać. Tak jak kiedyś było z dieslem, mocny nacisk do czasu jak się okazało że silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny potrafią spalić mniej niż diesel.
Elektryfikacja od dawna jest droższa ale lobbują aby zarabiać. Tak jak kiedyś było z dieslem, mocny nacisk do czasu jak się okazało że silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny potrafią spalić mniej niż diesel.