[1.8 S] Stałe obroty 1100
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
[1.8 S] Stałe obroty 1100
Witam,
posiadam problem w audiczce 1.8 s a mianowicie silnik jakby cały czas chodził na ssaniu nawet na ciepłym (stałe ~1100obr/min)
świece okopcone,
sprawdzałem gaźnik ale nic tam zbytnio nie widzę żeby było źle
zwracam się z prośbą o jakąś radę z góry dzieki
posiadam problem w audiczce 1.8 s a mianowicie silnik jakby cały czas chodził na ssaniu nawet na ciepłym (stałe ~1100obr/min)
świece okopcone,
sprawdzałem gaźnik ale nic tam zbytnio nie widzę żeby było źle
zwracam się z prośbą o jakąś radę z góry dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jaki masz silnik bo w profilu masz PM który jest na wtrysku jednopunktowym a piszesz o gaźniku.
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
nie ma na forum do wybrania symbolu silnika 1.8s
(zdjecie z neta)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
dzieki za sprostowaniemaciek889 pisze: ↑21 sty 2024, 16:49To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
jaki ma byc pomiar?
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Zmostkowalem czujnik temperatury i nawet przy zimnym silniku nadal zapala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Możliwe że po zmostkowaniu wykrywa że jest zwarcie i też nie robi sobie nic z pomiaru. Ten czujnik ma mieć 2500 ohmów przy 20 stopnich i jakieś 250 ohmów na rozgrzanym do 90. Przy 0 stopniach 5500 omów.
Czujnik dla ECU wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 0895656679
Chyba że masz metalowy króciec wody, bo nie wiem czy takie nie potrafiły występować przy monowtrysku https://images76.fotosik.pl/868/7d7357dac1d4958b.jpg
Czujnik dla ECU wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 0895656679
Chyba że masz metalowy króciec wody, bo nie wiem czy takie nie potrafiły występować przy monowtrysku https://images76.fotosik.pl/868/7d7357dac1d4958b.jpg
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jeśli twój monowtrysk wygląda jak ten, postaraj się go obmyć z góry. Sprawdź czy guma nie jest pod nim pęknięta. Jak kolega pisze niebieski czujnik. Możesz spróbować odłączyć silnik krokowy. Jak i czujnik położenia przepustnicy. Pytanie czy te obroty od zawsze tak ?
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Monowtrysk który wysłałem jest z internetu mój czysty i guma nie popękana. Obroty czy od zawsze? Nie wiem czy „od zawsze” ale samochód posiadam około 2 tygodnie i już tak miał
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Na tps, na pozycji zero 2V a powinno być 0?
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
udało mi się zbić obroty do około 1000 przy czym poprawiona mieszanka bo świece zaczęły normalnie się wypalać a nie być okopcone jak poprzednio,
tylko tu mój drugi problem - na zimnym obroty przy odpaleniu zbyt niskie ~500/600 a po lekkim czasie i musnięciu gazem wracają do tych co "zbiłem" do około 1000
co teraz???
tylko tu mój drugi problem - na zimnym obroty przy odpaleniu zbyt niskie ~500/600 a po lekkim czasie i musnięciu gazem wracają do tych co "zbiłem" do około 1000
co teraz???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
sonda lambda działa sprawdzałem miernikiem, mam również B4 ABK 2.0 więc coś mam się na czym wzorowaćmaciek889 pisze: ↑24 sty 2024, 09:34TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
czujnik temperatury wymieniłem dziś bo było 2x słabsze napięcie na nim niż miało być (coś pomogło)
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
świece były zawalone nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km przy 80C płynu a teraz normalnie się "wypalają"
**
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
-po wymianie czujnika temperatury dla ecu obroty na zimnym pierw są 600 i pomału dźwigają się do ~950 lecz żadnego szarpania nie ma ani nierównej pracy (mieszanka jest okej)
czy wymiana tego silniczka krokowego pomoże coś w tym temacie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jak nie ruszysz albo nie ruszałeś śrubki regulującej odbój przypustnicy opierającej się o silniczek to to powinna być konieczne regulacja.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Co do sondy ( miałem taki przypadek ) że działała tylko w połowie.