[1.8 S] Stałe obroty 1100
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
[1.8 S] Stałe obroty 1100
Witam,
posiadam problem w audiczce 1.8 s a mianowicie silnik jakby cały czas chodził na ssaniu nawet na ciepłym (stałe ~1100obr/min)
świece okopcone,
sprawdzałem gaźnik ale nic tam zbytnio nie widzę żeby było źle
zwracam się z prośbą o jakąś radę z góry dzieki
posiadam problem w audiczce 1.8 s a mianowicie silnik jakby cały czas chodził na ssaniu nawet na ciepłym (stałe ~1100obr/min)
świece okopcone,
sprawdzałem gaźnik ale nic tam zbytnio nie widzę żeby było źle
zwracam się z prośbą o jakąś radę z góry dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jaki masz silnik bo w profilu masz PM który jest na wtrysku jednopunktowym a piszesz o gaźniku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
nie ma na forum do wybrania symbolu silnika 1.8s
(zdjecie z neta)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
dzieki za sprostowaniemaciek889 pisze: ↑21 sty 2024, 16:49To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
jaki ma byc pomiar?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Zmostkowalem czujnik temperatury i nawet przy zimnym silniku nadal zapala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Możliwe że po zmostkowaniu wykrywa że jest zwarcie i też nie robi sobie nic z pomiaru. Ten czujnik ma mieć 2500 ohmów przy 20 stopnich i jakieś 250 ohmów na rozgrzanym do 90. Przy 0 stopniach 5500 omów.
Czujnik dla ECU wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 0895656679
Chyba że masz metalowy króciec wody, bo nie wiem czy takie nie potrafiły występować przy monowtrysku https://images76.fotosik.pl/868/7d7357dac1d4958b.jpg
Czujnik dla ECU wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 0895656679
Chyba że masz metalowy króciec wody, bo nie wiem czy takie nie potrafiły występować przy monowtrysku https://images76.fotosik.pl/868/7d7357dac1d4958b.jpg
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1031
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jeśli twój monowtrysk wygląda jak ten, postaraj się go obmyć z góry. Sprawdź czy guma nie jest pod nim pęknięta. Jak kolega pisze niebieski czujnik. Możesz spróbować odłączyć silnik krokowy. Jak i czujnik położenia przepustnicy. Pytanie czy te obroty od zawsze tak ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Monowtrysk który wysłałem jest z internetu mój czysty i guma nie popękana. Obroty czy od zawsze? Nie wiem czy „od zawsze” ale samochód posiadam około 2 tygodnie i już tak miał
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Na tps, na pozycji zero 2V a powinno być 0?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
udało mi się zbić obroty do około 1000 przy czym poprawiona mieszanka bo świece zaczęły normalnie się wypalać a nie być okopcone jak poprzednio,
tylko tu mój drugi problem - na zimnym obroty przy odpaleniu zbyt niskie ~500/600 a po lekkim czasie i musnięciu gazem wracają do tych co "zbiłem" do około 1000
co teraz???
tylko tu mój drugi problem - na zimnym obroty przy odpaleniu zbyt niskie ~500/600 a po lekkim czasie i musnięciu gazem wracają do tych co "zbiłem" do około 1000
co teraz???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
sonda lambda działa sprawdzałem miernikiem, mam również B4 ABK 2.0 więc coś mam się na czym wzorowaćmaciek889 pisze: ↑24 sty 2024, 09:34TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
czujnik temperatury wymieniłem dziś bo było 2x słabsze napięcie na nim niż miało być (coś pomogło)
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
świece były zawalone nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km przy 80C płynu a teraz normalnie się "wypalają"
**
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
-po wymianie czujnika temperatury dla ecu obroty na zimnym pierw są 600 i pomału dźwigają się do ~950 lecz żadnego szarpania nie ma ani nierównej pracy (mieszanka jest okej)
czy wymiana tego silniczka krokowego pomoże coś w tym temacie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Jak nie ruszysz albo nie ruszałeś śrubki regulującej odbój przypustnicy opierającej się o silniczek to to powinna być konieczne regulacja.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1031
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100
Co do sondy ( miałem taki przypadek ) że działała tylko w połowie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga