Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 S] Stałe obroty 1100

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

[1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 20 sty 2024, 15:53

Witam,
posiadam problem w audiczce 1.8 s a mianowicie silnik jakby cały czas chodził na ssaniu nawet na ciepłym (stałe ~1100obr/min)
świece okopcone,
sprawdzałem gaźnik ale nic tam zbytnio nie widzę żeby było źle :-/
zwracam się z prośbą o jakąś radę z góry dzieki <spoko>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: maciek889 » 21 sty 2024, 12:18

Jaki masz silnik bo w profilu masz PM który jest na wtrysku jednopunktowym a piszesz o gaźniku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 21 sty 2024, 14:19

maciek889 pisze:
21 sty 2024, 12:18
Jaki masz silnik bo w profilu masz PM który jest na wtrysku jednopunktowym a piszesz o gaźniku.
nie ma na forum do wybrania symbolu silnika 1.8s

(zdjecie z neta)
obraz_2024-01-21_140841847.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: maciek889 » 21 sty 2024, 16:49

To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 21 sty 2024, 18:59

maciek889 pisze:
21 sty 2024, 16:49
To ze zdjęcia to jest wtrysk jedno-punkt. 1.8S to były aż trzy silniki w B3 pod tym oznaczeniem, na jednopunktowym wtrysku PM, gaźniku NE i wtrysku wielopunktowym JN.
A u ciebie to bym proponował zacząć od sprawdzenie miernikiem czujnika temperatury dla ECU bo może rzeczywiście cały czas chodzi na ssaniu.
dzieki za sprostowanie
jaki ma byc pomiar?

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 23 sty 2024, 07:33

Zmostkowalem czujnik temperatury i nawet przy zimnym silniku nadal zapala

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: maciek889 » 23 sty 2024, 08:48

Możliwe że po zmostkowaniu wykrywa że jest zwarcie i też nie robi sobie nic z pomiaru. Ten czujnik ma mieć 2500 ohmów przy 20 stopnich i jakieś 250 ohmów na rozgrzanym do 90. Przy 0 stopniach 5500 omów.

Czujnik dla ECU wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 0895656679
Chyba że masz metalowy króciec wody, bo nie wiem czy takie nie potrafiły występować przy monowtrysku https://images76.fotosik.pl/868/7d7357dac1d4958b.jpg
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: dzikx » 23 sty 2024, 10:22

Jeśli twój monowtrysk wygląda jak ten, postaraj się go obmyć z góry. Sprawdź czy guma nie jest pod nim pęknięta. Jak kolega pisze niebieski czujnik. Możesz spróbować odłączyć silnik krokowy. Jak i czujnik położenia przepustnicy. Pytanie czy te obroty od zawsze tak ?

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 23 sty 2024, 13:57

dzikx pisze:
23 sty 2024, 10:23
Jeśli twój monowtrysk wygląda jak ten, postaraj się go obmyć z góry. Sprawdź czy guma nie jest pod nim pęknięta. Jak kolega pisze niebieski czujnik. Możesz spróbować odłączyć silnik krokowy. Jak i czujnik położenia przepustnicy. Pytanie czy te obroty od zawsze tak ?
Monowtrysk który wysłałem jest z internetu mój czysty i guma nie popękana. Obroty czy od zawsze? Nie wiem czy „od zawsze” ale samochód posiadam około 2 tygodnie i już tak miał

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 23 sty 2024, 15:06

Na tps, na pozycji zero 2V a powinno być 0?

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 23 sty 2024, 22:37

udało mi się zbić obroty do około 1000 przy czym poprawiona mieszanka bo świece zaczęły normalnie się wypalać a nie być okopcone jak poprzednio,
tylko tu mój drugi problem - na zimnym obroty przy odpaleniu zbyt niskie ~500/600 a po lekkim czasie i musnięciu gazem wracają do tych co "zbiłem" do około 1000
co teraz??? kwadr kwadr

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: maciek889 » 24 sty 2024, 09:34

TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: litlesnek » 24 sty 2024, 23:14

maciek889 pisze:
24 sty 2024, 09:34
TPS to zależy czy masz podparty silniczkiem czy nie. Gdzieś na forum była procedura ustawiania nastawnik przepustnicy i napięcia TPS jakie powinny być przy danych otwarciach przepustnicy.
Co do zawalania świec to albo sprawdzasz je zaraz po tym jak silnik pracował na ssaniu albo masz walniętą sondę lambda i/lub czujnik temperatury płynu dla ECU.
sonda lambda działa sprawdzałem miernikiem, mam również B4 ABK 2.0 więc coś mam się na czym wzorować
czujnik temperatury wymieniłem dziś bo było 2x słabsze napięcie na nim niż miało być (coś pomogło)
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
świece były zawalone nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km przy 80C płynu a teraz normalnie się "wypalają"

**
mam w planach również wymianę silniczka krokowego (są jakieś procedury wymiany tego? czy po prostu się go wymienia)
-po wymianie czujnika temperatury dla ecu obroty na zimnym pierw są 600 i pomału dźwigają się do ~950 lecz żadnego szarpania nie ma ani nierównej pracy (mieszanka jest okej)
czy wymiana tego silniczka krokowego pomoże coś w tym temacie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: maciek889 » 26 sty 2024, 11:06

Jak nie ruszysz albo nie ruszałeś śrubki regulującej odbój przypustnicy opierającej się o silniczek to to powinna być konieczne regulacja.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [1.8 S] Stałe obroty 1100

Post autor: dzikx » 26 sty 2024, 11:25

Co do sondy ( miałem taki przypadek ) że działała tylko w połowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga