Problem za odpalaniem Audi 80 1,9 TD kod AAZ rok 1991 zaczął się 4-5 dni temu mianowicie dzieje się coś takiego ..
Po nocnym postoju gdy rano chce odpalić samochód dzieje sie coś takiego iż ... żeby odpalić autko musze dodać odrobine gazu nożnego ( ale nie zawsze ) a gdy odpali to kuleje przez parę sekund około 5-6 sekund " i puszcza czarnego dymka " po czym gdy puszcze gaz silnik pracuje ładnie ale znów coś zaczyna rzegotać w pompie wtryskowej tak jak by na sucho chodziła przez 2-3 sekundy... gdy dodam gaz do około 1500/obr i przytrzymam tak 2-3 sekundy i puszcze to ucisza sie i później samochód pracuje normalnie cały czas .. i normalnie zapala działa od strzała pali , jedynie najgorzej jest tylko rano bo później przez cały dzień pali od strzała
I własnie nurtuje mnie to bo co by to mogło być " kąt wtrysku , coś w pompie sie rozlatuje , coś nie tak z tłoczeniem paliwa przy rozruchu , ....) paliwo się nie cofa pęcherzyków powietrza też nie ma na przewodach układ paliwowy szczelny tak samo jak i wężyki przelewowe o średnicy 5mm na wtryskiwaczach zostały wymienione dodatkowo zrobiłem płukankę układu wtryskowego ('płukanka LIQUI MOLY ) no i wiadomo fitr paliwa został teżobowiążkowo wymieniony ... no ale nic to nie dało że tak powiem aaa i dodam że nie działa mi przyśpieszacz zapłonu tzw '' ssanie ''
rozrząd był robiony 3 lata temu i wtedy też wymieniona została pompa wtryskowa ponieważ poprzednia nie miała wbudowanego boost pina i też z niej zaczeło cieknąć .. a ze zbiliżała się wymiana rozrządu i też trafiła mi się przypadkiem pompa używana za 150 zł z budowanym boost pinem to postanowiłem wymienić.. i pompe przed montażem dałem znajomemu żeby ją dał do gościa na sprawdzenie i została ona wyregulowana i wymieniony uszczelniacz i to wszystko " ale czy aby na pewno dobrze została wyregulowana to nie mam pojęcia "
I teraz nie wiem po tych 3 latach dać znów pompe i przy okazji wtryski do sprawdzenia jeszcze raz ( tylko wiadomo że teraz jak bym miał to robić to dam pompę wtryskową do mojego znajomego gościa co wiem że potrafi i zna sie na robocie i robi to już od 15 lat ) czy może sprawdzić ten kąt wtrysku .. a i kąt wtrysku w tych pompach powinien wynosić > 58 +/- 2 < czy 73 +/- 2 bo w auto dacie pokazuje te dwa kąty
Wartość homologowana wartość graniczna : (58) +/- 2
LUB
Wartość graniczna według EU : (73) +/-
I tak po za tym też czeka mnie w nim przegląd bo zaczyna klekotać ( szklanki "popychacze zaworowe" ) wycieki oleju w niektórych miejscach i ogólnie tak zaczął właśnie ciężko chodzić i też odczułem jakby minimalnie stracił tego kopa na starcie tak jakby z seryjnego 75KM zrobiło się 70KM
Dodam też że z rok temu wymieniłem mu tego boost pina + podciągnąłem dawkę paliwa ( rozsądnie oczywiscie ) no i wiadomo że jak paliwo to i troche powietrza dałem mu więcej też rozsądnie podkręciłem turbo no i ładnie chodziło miało dobry start i zryw żywszy był taki sie zrobiło z 85 koni miałem też dać IC do niego teraz ale kurcze zaczeło się to dziać co napisałem u góry i na razie wstrzymam sie z tym IC bo musze ogarnąć jakimś cudem tą przyczynę
PS . sorry że sie tak rozpisałem hahaha pozdrawiam wszystkich AUDZIARZY i ratujmy te nasze złomki kochane bo w dzisiejszych czasach spotykam się z różnymi samochaodami i szczerze nic dobrego w nich nie widać po za tym że są wypchane elektroniką sterownikami czujnikami i ładnym wyglądem i komfortem to i tak te nasze złomki lepiej się trzymają niż nie jedno autko z lat 2015+i wyżej
TRZTYMAJCIE SIE TAM CIEPŁO PIONA !!!
Dodano po 19 minutach 59 sekundach:
Bartek98 pisze: ↑08 lut 2024, 13:58Witajcie koledzy !
Problem za odpalaniem Audi 80 1,9 TD kod AAZ rok 1991 zaczął się 4-5 dni temu mianowicie dzieje się coś takiego ..
Po nocnym postoju gdy rano chce odpalić samochód dzieje sie coś takiego iż ... żeby odpalić autko musze dodać odrobine gazu nożnego ( ale nie zawsze ) a gdy odpali to kuleje przez parę sekund około 5-6 sekund " i puszcza czarnego dymka " po czym gdy puszcze gaz silnik pracuje ładnie ale znów coś zaczyna rzegotać w pompie wtryskowej tak jak by na sucho chodziła przez 2-3 sekundy... gdy dodam gaz do około 1500/obr i przytrzymam tak 2-3 sekundy i puszcze to ucisza sie i później samochód pracuje normalnie cały czas .. i normalnie zapala działa od strzała pali , jedynie najgorzej jest tylko rano bo później przez cały dzień pali od strzała
I własnie nurtuje mnie to bo co by to mogło być " kąt wtrysku , coś w pompie sie rozlatuje , coś nie tak z tłoczeniem paliwa przy rozruchu , ....) paliwo się nie cofa pęcherzyków powietrza też nie ma na przewodach układ paliwowy szczelny tak samo jak i wężyki przelewowe o średnicy 5mm na wtryskiwaczach zostały wymienione dodatkowo zrobiłem płukankę układu wtryskowego ('płukanka LIQUI MOLY ) no i wiadomo fitr paliwa został teżobowiążkowo wymieniony ... no ale nic to nie dało że tak powiem aaa i dodam że nie działa mi przyśpieszacz zapłonu tzw '' ssanie ''
rozrząd był robiony 3 lata temu i wtedy też wymieniona została pompa wtryskowa ponieważ poprzednia nie miała wbudowanego boost pina i też z niej zaczeło cieknąć .. a ze zbiliżała się wymiana rozrządu i też trafiła mi się przypadkiem pompa używana za 150 zł z budowanym boost pinem to postanowiłem wymienić.. i pompe przed montażem dałem znajomemu żeby ją dał do gościa na sprawdzenie i została ona wyregulowana i wymieniony uszczelniacz i to wszystko " ale czy aby na pewno dobrze została wyregulowana to nie mam pojęcia "
I teraz nie wiem po tych 3 latach dać znów pompe i przy okazji wtryski do sprawdzenia jeszcze raz ( tylko wiadomo że teraz jak bym miał to robić to dam pompę wtryskową do mojego znajomego gościa co wiem że potrafi i zna sie na robocie i robi to już od 15 lat ) czy może sprawdzić ten kąt wtrysku .. a i kąt wtrysku w tych pompach powinien wynosić > 58 +/- 2 < czy 73 +/- 2 bo w auto dacie pokazuje te dwa kąty
Wartość homologowana wartość graniczna : (58) +/- 2
LUB
Wartość graniczna według EU : (73) +/- 2
I tak po za tym też czeka mnie w nim przegląd bo zaczyna klekotać ( szklanki "popychacze zaworowe" ) wycieki oleju w niektórych miejscach i ogólnie tak zaczął właśnie ciężko chodzić i też odczułem jakby minimalnie stracił tego kopa na starcie tak jakby z seryjnego 75KM zrobiło się 70KM
Dodam też że z rok temu wymieniłem mu tego boost pina + podciągnąłem dawkę paliwa ( rozsądnie oczywiscie ) no i wiadomo że jak paliwo to i troche powietrza dałem mu więcej też rozsądnie podkręciłem turbo no i ładnie chodziło miało dobry start i zryw żywszy był taki sie zrobiło z 85 koni miałem też dać IC do niego teraz ale kurcze zaczeło się to dziać co napisałem u góry i na razie wstrzymam sie z tym IC bo musze ogarnąć jakimś cudem tą przyczynę
PS . sorry że sie tak rozpisałem hahaha pozdrawiam wszystkich AUDZIARZY i ratujmy te nasze złomki kochane bo w dzisiejszych czasach spotykam się z różnymi samochaodami i szczerze nic dobrego w nich nie widać po za tym że są wypchane elektroniką sterownikami czujnikami i ładnym wyglądem i komfortem to i tak te nasze złomki lepiej się trzymają niż nie jedno autko z lat 2015+i wyżej
TRZTYMAJCIE SIE TAM CIEPŁO PIONA !!!