Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

ODPOWIEDZ
Bartek98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:22
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 AAZ

Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: Bartek98 » 08 lut 2024, 13:58

Witajcie koledzy ! :-)
Problem za odpalaniem Audi 80 1,9 TD kod AAZ rok 1991 zaczął się 4-5 dni temu mianowicie dzieje się coś takiego ..

Po nocnym postoju gdy rano chce odpalić samochód dzieje sie coś takiego iż ... żeby odpalić autko musze dodać odrobine gazu nożnego ( ale nie zawsze ) a gdy odpali to kuleje przez parę sekund około 5-6 sekund " i puszcza czarnego dymka " po czym gdy puszcze gaz silnik pracuje ładnie ale znów coś zaczyna rzegotać w pompie wtryskowej tak jak by na sucho chodziła przez 2-3 sekundy... gdy dodam gaz do około 1500/obr i przytrzymam tak 2-3 sekundy i puszcze to ucisza sie i później samochód pracuje normalnie cały czas .. i normalnie zapala działa od strzała pali , jedynie najgorzej jest tylko rano bo później przez cały dzień pali od strzała

I własnie nurtuje mnie to bo co by to mogło być " kąt wtrysku , coś w pompie sie rozlatuje , coś nie tak z tłoczeniem paliwa przy rozruchu , ....) paliwo się nie cofa pęcherzyków powietrza też nie ma na przewodach układ paliwowy szczelny tak samo jak i wężyki przelewowe o średnicy 5mm na wtryskiwaczach zostały wymienione dodatkowo zrobiłem płukankę układu wtryskowego ('płukanka LIQUI MOLY ) no i wiadomo fitr paliwa został teżobowiążkowo wymieniony ... no ale nic to nie dało że tak powiem aaa i dodam że nie działa mi przyśpieszacz zapłonu tzw '' ssanie ''

rozrząd był robiony 3 lata temu i wtedy też wymieniona została pompa wtryskowa ponieważ poprzednia nie miała wbudowanego boost pina i też z niej zaczeło cieknąć .. a ze zbiliżała się wymiana rozrządu i też trafiła mi się przypadkiem pompa używana za 150 zł z budowanym boost pinem to postanowiłem wymienić.. i pompe przed montażem dałem znajomemu żeby ją dał do gościa na sprawdzenie i została ona wyregulowana i wymieniony uszczelniacz i to wszystko " ale czy aby na pewno dobrze została wyregulowana to nie mam pojęcia "

I teraz nie wiem po tych 3 latach dać znów pompe i przy okazji wtryski do sprawdzenia jeszcze raz ( tylko wiadomo że teraz jak bym miał to robić to dam pompę wtryskową do mojego znajomego gościa co wiem że potrafi i zna sie na robocie i robi to już od 15 lat ) czy może sprawdzić ten kąt wtrysku .. a i kąt wtrysku w tych pompach powinien wynosić > 58 +/- 2 < czy 73 +/- 2 bo w auto dacie pokazuje te dwa kąty

Wartość homologowana wartość graniczna : (58) +/- 2
LUB
Wartość graniczna według EU : (73) +/-


I tak po za tym też czeka mnie w nim przegląd bo zaczyna klekotać ( szklanki "popychacze zaworowe" ) wycieki oleju w niektórych miejscach i ogólnie tak zaczął właśnie ciężko chodzić i też odczułem jakby minimalnie stracił tego kopa na starcie tak jakby z seryjnego 75KM zrobiło się 70KM

Dodam też że z rok temu wymieniłem mu tego boost pina + podciągnąłem dawkę paliwa ( rozsądnie oczywiscie ) no i wiadomo że jak paliwo to i troche powietrza dałem mu więcej też rozsądnie podkręciłem turbo no i ładnie chodziło miało dobry start i zryw żywszy był taki sie zrobiło z 85 koni miałem też dać IC do niego teraz ale kurcze zaczeło się to dziać co napisałem u góry i na razie wstrzymam sie z tym IC bo musze ogarnąć jakimś cudem tą przyczynę



PS . sorry że sie tak rozpisałem hahaha pozdrawiam wszystkich AUDZIARZY <piwo> i ratujmy te nasze złomki kochane bo w dzisiejszych czasach spotykam się z różnymi samochaodami i szczerze nic dobrego w nich nie widać po za tym że są wypchane elektroniką sterownikami czujnikami i ładnym wyglądem i komfortem to i tak te nasze złomki lepiej się trzymają niż nie jedno autko z lat 2015+i wyżej

TRZTYMAJCIE SIE TAM CIEPŁO PIONA !!! papa_

Dodano po 19 minutach 59 sekundach:
Bartek98 pisze:
08 lut 2024, 13:58
Witajcie koledzy ! :-)
Problem za odpalaniem Audi 80 1,9 TD kod AAZ rok 1991 zaczął się 4-5 dni temu mianowicie dzieje się coś takiego ..

Po nocnym postoju gdy rano chce odpalić samochód dzieje sie coś takiego iż ... żeby odpalić autko musze dodać odrobine gazu nożnego ( ale nie zawsze ) a gdy odpali to kuleje przez parę sekund około 5-6 sekund " i puszcza czarnego dymka " po czym gdy puszcze gaz silnik pracuje ładnie ale znów coś zaczyna rzegotać w pompie wtryskowej tak jak by na sucho chodziła przez 2-3 sekundy... gdy dodam gaz do około 1500/obr i przytrzymam tak 2-3 sekundy i puszcze to ucisza sie i później samochód pracuje normalnie cały czas .. i normalnie zapala działa od strzała pali , jedynie najgorzej jest tylko rano bo później przez cały dzień pali od strzała

I własnie nurtuje mnie to bo co by to mogło być " kąt wtrysku , coś w pompie sie rozlatuje , coś nie tak z tłoczeniem paliwa przy rozruchu , ....) paliwo się nie cofa pęcherzyków powietrza też nie ma na przewodach układ paliwowy szczelny tak samo jak i wężyki przelewowe o średnicy 5mm na wtryskiwaczach zostały wymienione dodatkowo zrobiłem płukankę układu wtryskowego ('płukanka LIQUI MOLY ) no i wiadomo fitr paliwa został teżobowiążkowo wymieniony ... no ale nic to nie dało że tak powiem aaa i dodam że nie działa mi przyśpieszacz zapłonu tzw '' ssanie ''

rozrząd był robiony 3 lata temu i wtedy też wymieniona została pompa wtryskowa ponieważ poprzednia nie miała wbudowanego boost pina i też z niej zaczeło cieknąć .. a ze zbiliżała się wymiana rozrządu i też trafiła mi się przypadkiem pompa używana za 150 zł z budowanym boost pinem to postanowiłem wymienić.. i pompe przed montażem dałem znajomemu żeby ją dał do gościa na sprawdzenie i została ona wyregulowana i wymieniony uszczelniacz i to wszystko " ale czy aby na pewno dobrze została wyregulowana to nie mam pojęcia "

I teraz nie wiem po tych 3 latach dać znów pompe i przy okazji wtryski do sprawdzenia jeszcze raz ( tylko wiadomo że teraz jak bym miał to robić to dam pompę wtryskową do mojego znajomego gościa co wiem że potrafi i zna sie na robocie i robi to już od 15 lat ) czy może sprawdzić ten kąt wtrysku .. a i kąt wtrysku w tych pompach powinien wynosić > 58 +/- 2 < czy 73 +/- 2 bo w auto dacie pokazuje te dwa kąty

Wartość homologowana wartość graniczna : (58) +/- 2
LUB
Wartość graniczna według EU : (73) +/- 2


I tak po za tym też czeka mnie w nim przegląd bo zaczyna klekotać ( szklanki "popychacze zaworowe" ) wycieki oleju w niektórych miejscach i ogólnie tak zaczął właśnie ciężko chodzić i też odczułem jakby minimalnie stracił tego kopa na starcie tak jakby z seryjnego 75KM zrobiło się 70KM

Dodam też że z rok temu wymieniłem mu tego boost pina + podciągnąłem dawkę paliwa ( rozsądnie oczywiscie ) no i wiadomo że jak paliwo to i troche powietrza dałem mu więcej też rozsądnie podkręciłem turbo no i ładnie chodziło miało dobry start i zryw żywszy był taki sie zrobiło z 85 koni miałem też dać IC do niego teraz ale kurcze zaczeło się to dziać co napisałem u góry i na razie wstrzymam sie z tym IC bo musze ogarnąć jakimś cudem tą przyczynę



PS . sorry że sie tak rozpisałem hahaha pozdrawiam wszystkich AUDZIARZY <piwo> i ratujmy te nasze złomki kochane bo w dzisiejszych czasach spotykam się z różnymi samochaodami i szczerze nic dobrego w nich nie widać po za tym że są wypchane elektroniką sterownikami czujnikami i ładnym wyglądem i komfortem to i tak te nasze złomki lepiej się trzymają niż nie jedno autko z lat 2015+i wyżej

TRZTYMAJCIE SIE TAM CIEPŁO PIONA !!! papa_

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: dzikx » 08 lut 2024, 14:21

Świece żarowe sprawdzałeś ?

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Może problem tkwi też w tym ssaniu. Jak ono jest uruchamiane ? Na linkę ? Może coś się przestawiło.

Bartek98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:22
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 AAZ

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: Bartek98 » 08 lut 2024, 14:31

WITAJ " dzikx

No świec jeszcze nie sprawdzałem bo tak bardziej skupiłem się na tej pompie i całym tym układzie ale przy okazji sprawdze świeczki


Tak ssanie "przyśpieszacz zapłonu " jest na linkę ale gdy ciągnę to nie ma reakcji zero nic sie nie dzieje .. być może właśnie to czyli znając życie pewnie czeka mnie wydarcie pompy i oddanie jej do przeglądu i pewnie przy okazji dam też wtryski .. eehhhh :-/

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: dzikx » 08 lut 2024, 17:58

A dźwignia na pompie się rusza jak podciagasz ssanie ?

Bartek98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:22
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 AAZ

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: Bartek98 » 08 lut 2024, 19:28

A więc tak.... wiechałem wkońcu 80-ątką do mojego warsztaciku i zaczołem diagnoze... zacząłem od tych świec żarowych tak jak mówił ''dzikx' i okazało się że jedna była do wymiany założyłem używaną na próbe i zobacze jutro jak to będzie z paleniem :-)

potem wgłębiłem się w temat pompy ustawiłem kąt wtrysku lekka korekta ps: nie którzy pisali na forach jak czytałem kiedyś tam że takie pompy ustawia sie na słuch i ma działać ) owszem może nie którzy mogą sobie tak robić tak zwane " fuszerki na szybkiego " :-) ale ja jestem z tych co lubią mieć wszystko na tip top zrobione czyli odkręciłem rurki od pompy żeby było lepiej wmontować mi czujnik zegarowy :-) ustawiłem rozrząd na znaki czyli GMP wyzerowałem czujnik zegarowy później obracając rozrządem w przeciwnym kierunku do momentu zatrzymania się wskaźnika ponownie wyzerowałem wskaźnik i ponownie wróciłem na znaki GMP i wtedy osiągnąłem wartość początku wtrysku która wnosiła "52" sięgnąłem do programu AUTODATA żeby sprawdzić dokładny kąt wtrysku w Audi 80 która wynosiła "58" +/- 2 ustawiłem kąt na tą "58" i znów obróciłem wałem w przeciwnym kierunku do momętu zatrzymania się zegara ponownie wyzerowałem zegar i obracałem wałem w GMP i wartość którą odnotowałem wyniosła "57" prawie "58" było więc zostawiłem

Później zacząłem majstrować przy dźwigni przyśpieszacza zapłonu "ssanie " i po kilku próbach zaczęło minimalnie reagować ssanie chciałem jeszcze podkręcić ale brakowało regulacji więc zostawiłem to na jutrzejszy dzień

A jeżeli chodzi o to rzegotanie to posłuchałem dokładniej skad się to wydobywa i z tego co udało mu się usłyszeć to ten dźwięk rzegotania jak by sie coś zacierało wydobywa się z okolic pompy vacum

Dodano po 36 minutach 45 sekundach:
A i jeszcze to klekotanie wydaje mi się że słychać szklanki "hydropopychacze" jak jest zimny to z pod dekla pokrywy zaworów wydobywa się stukanie ale gdy już pochodzi tak 3-4 minutki wszystko cichnie i jest spoko

poniżej przesyłam link do nagrania tylko trzeba pobrać go żeby odsłuchać na nagraniu nie słychać tego klekotu szklanek po za tym samochód pracował około 2 min

https://www.szybkiplik.pl/2F7f6kaTCb

Bartek98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2022, 18:22
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 AAZ

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: Bartek98 » 09 lut 2024, 18:18

A więc tak audi pali działa nie mam już problemów z odpalaniem rano ustawiłem kąt jeszcze raz bo jednak nie ma być początek wtrysku "58" tylko 0.9/+/- 0.02 dodatkowo wymieniłm świeczki żarowe tak i wężyk od powrotu bo był lekko sparciały popekany

I teraz działa :-)

Jedynie zostało to rzegotanie jak by się coś przycierało ale nie zawsze ono jest tylko przeważnie rano jak silnik jest zimny i po 4-5 sekundach już nie ma tego rzegotania w okolicach pompy vacum ale podejrzewam że to będzie pompa oleju bo podkusiło mnie zmierzyć cisnienie oleju i wyszło mi 0.2 bara a powinno być coś koło 0.5-0.9 bara na wolnych obrotach jeżeli się mylę to poproszę o poprawienie . I PEWNIE TEŻ STĄD u mnie taka dziewna praca silnika charakterystyczny stukot z pod dekla pokrywy zaworów obstawiałem na hydropopychacze ale być może właśnie słabe cisnienie oleju jest i dlatego tak sie dzieje

A i co zauważyłem to po dodaniu gazu tak około 2.000-2.500 obr/min zasysa mi węża co wychodzi z pompy wody i idzie w strone nagrzewnicy (poniżej wysyłam zdj o który wąż chodzi) i nie mam pojęcia czemu go zasysa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: Problemy z odpalaniem Audi 80 1,9 TD AAZ

Post autor: dzikx » 12 lut 2024, 12:27

Może być słuchać sprzęgło, sprawdź wciśnięte i luźne. Co do ciśnienia oleju. Na jego wartość jest sporo zależności. Panewki, natryski na tłok, pasowanie głowicy( szklanki wałek ) wałek pośredni. Sama pompa. Tu ciekawostki warto zwrócić uwagę na napęd pompy. Wyciągając właśnie pompę vacum. Gdzie z prostakata można mieć już rąb.

Dodano po 59 sekundach:
Na sprawdzenie dźwięków stetoskop... Najprościej patyk drewniany i ucho.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga