Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6pp B3]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Monke123444 » 12 lip 2024, 15:03

maciek889 pisze:
12 lip 2024, 14:52
Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.

Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.

Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
Zobaczymy jeszcze co nam kody błyskowe powiedzą, może zaoszczędzi to trochę szukania. Odezwę się za kilka dni. Jeszcze będzie wymieniany olej bo kontrolka się świeci na niskich.

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Monke123444 » 14 lip 2024, 21:22

maciek889 pisze:
12 lip 2024, 14:52
Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.

Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.

Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.

Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Monke123444 » 15 lip 2024, 08:24

Monke123444 pisze:
14 lip 2024, 21:22
maciek889 pisze:
12 lip 2024, 14:52
Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.

Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.

Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.

Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
Czujnik położenia przepustnicy działa dobrze

Online
Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [1.6pp B3]

Post autor: litlesnek » 15 lip 2024, 22:59

maciek889 pisze:
12 lip 2024, 14:52
Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.

Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.

Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
tak z ciekawosci zapytam - co ma sonda lambda do tego? jak przy odpietej sondzie nawet odpali tylko bedzie palil jak smok <spoko>

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Monke123444 » 16 lip 2024, 10:49

Pomożecie rozczytać kody błyskowe? I co trzeba wymienić?


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.6pp B3]

Post autor: maciek889 » 16 lip 2024, 16:47

Miałeś tylko 2122 – Brak sygnału obrotów bo pewnie silnik nie odpalony a później wskakiwało tylko 1111 czyli uszkodzenie sterownika ale może przez to że znów zwierałeś te styki, wystarczy raz. https://www.vwgolf.pl/porady/odczytywan ... i-oraz-vw/

Najlepiej by było wybłyskać po jeździe bez gaszenia.
Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
Czujnik temperatury ten na dole króćca na głowicy.

A sonda dopieroa jak silnik pracuje ma znaczenie jak napisałeś.

Czujniki na kolektorze jak i na króćcu dają takie same odczyty przy tych samych temperaturach.
przy 20 stopniach jakieś 2000-3000 ohmów (2-3k ohm)
przy 90 st. 200-300 ohm.

Obrazek

Monke123444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
Imię: Paweł
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Monke123444 » 16 lip 2024, 20:13

maciek889 pisze:
16 lip 2024, 16:47
Miałeś tylko 2122 – Brak sygnału obrotów bo pewnie silnik nie odpalony a później wskakiwało tylko 1111 czyli uszkodzenie sterownika ale może przez to że znów zwierałeś te styki, wystarczy raz. https://www.vwgolf.pl/porady/odczytywan ... i-oraz-vw/

Najlepiej by było wybłyskać po jeździe bez gaszenia.
Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
Czujnik temperatury ten na dole króćca na głowicy.

A sonda dopieroa jak silnik pracuje ma znaczenie jak napisałeś.

Czujniki na kolektorze jak i na króćcu dają takie same odczyty przy tych samych temperaturach.
przy 20 stopniach jakieś 2000-3000 ohmów (2-3k ohm)
przy 90 st. 200-300 ohm.

Obrazek
Silnik był odpalony

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [1.6pp B3]

Post autor: maciek889 » 17 lip 2024, 17:36

Jak pracował w momencie sprawdzania błędów to pewnie trzeba by poszukać innej rozpiski kodów błyskowych. Nie wiem czy w którejś książce sam naprawiam albo obsługa i naprawa audi 80 nie było opisane.

Albo pomyśł nad zastąpieniem tego gaźnika jakimś łatwiejszym w obsłudze jak keihin jaki był przy silnikach 1.8 albo niektórzy nawet wkładali gaźniki z poloneza albo dużego fiata. Choć z racji na wiek będzie trudno zdobyć sprawny gaźnik keihin. Albo jak masz tam LPG to jeździj tylko na LPG.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [1.6pp B3]

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lip 2024, 23:48

Albo na jednopunkt przerobić z 1.8

W golfie mk2 ten był ten sam silnik z tym gaźnikiem i przerabiali wtedy na gaźnik pierburg 2e , pasował na podstawe , podłączało się przewód wodny do gaźnika , bo przez niego tam ciecz przepływała i regulowało to ssanie , a druga opcja droższa , to była przeróbka na jednopunkt z 1.8 90 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl