Zobaczymy jeszcze co nam kody błyskowe powiedzą, może zaoszczędzi to trochę szukania. Odezwę się za kilka dni. Jeszcze będzie wymieniany olej bo kontrolka się świeci na niskich.maciek889 pisze: ↑12 lip 2024, 14:52Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
[1.6pp B3]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
maciek889 pisze: ↑12 lip 2024, 14:52Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Czujnik położenia przepustnicy działa dobrzeMonke123444 pisze: ↑14 lip 2024, 21:22maciek889 pisze: ↑12 lip 2024, 14:52Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
-
Onlinelitlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [1.6pp B3]
tak z ciekawosci zapytam - co ma sonda lambda do tego? jak przy odpietej sondzie nawet odpali tylko bedzie palil jak smokmaciek889 pisze: ↑12 lip 2024, 14:52Coś tam się rusza. Ale ciekawe czy sam jest uszkodzony czy problem z jakimś czujnikiem.
Przy dodawaniu gazu powinien się przymykać raptownie na ułamek sekundy, bo ten gaźnik nie ma tradycyjnej pompki przyspieszacza. Ale że prawie cały czas się nie przymyka to jest problem.
Może być problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To ta kostka 3 pinowa pod nastawnikiem. Możecie zsunąć z wtyczką tą gumową osłonkę i sprawdzić na środkowym pinie względem minusa na akumulatorze czy napięcie się zmienia płynnie od mniej więcej 0-1V do blisko 5V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Raczej Dobrze by było też posprawdzać czujniki temperatury (płynu ten na dole i powietrza na kolektorze ssącym) i sondę lambda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Pomożecie rozczytać kody błyskowe? I co trzeba wymienić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Miałeś tylko 2122 – Brak sygnału obrotów bo pewnie silnik nie odpalony a później wskakiwało tylko 1111 czyli uszkodzenie sterownika ale może przez to że znów zwierałeś te styki, wystarczy raz. https://www.vwgolf.pl/porady/odczytywan ... i-oraz-vw/
Najlepiej by było wybłyskać po jeździe bez gaszenia.
A sonda dopieroa jak silnik pracuje ma znaczenie jak napisałeś.
Czujniki na kolektorze jak i na króćcu dają takie same odczyty przy tych samych temperaturach.
przy 20 stopniach jakieś 2000-3000 ohmów (2-3k ohm)
przy 90 st. 200-300 ohm.
Najlepiej by było wybłyskać po jeździe bez gaszenia.
Czujnik temperatury ten na dole króćca na głowicy.Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
A sonda dopieroa jak silnik pracuje ma znaczenie jak napisałeś.
Czujniki na kolektorze jak i na króćcu dają takie same odczyty przy tych samych temperaturach.
przy 20 stopniach jakieś 2000-3000 ohmów (2-3k ohm)
przy 90 st. 200-300 ohm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 10:44
- Imię: Paweł
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
Re: [1.6pp B3]
Silnik był odpalonymaciek889 pisze: ↑16 lip 2024, 16:47Miałeś tylko 2122 – Brak sygnału obrotów bo pewnie silnik nie odpalony a później wskakiwało tylko 1111 czyli uszkodzenie sterownika ale może przez to że znów zwierałeś te styki, wystarczy raz. https://www.vwgolf.pl/porady/odczytywan ... i-oraz-vw/
Najlepiej by było wybłyskać po jeździe bez gaszenia.
Czujnik temperatury ten na dole króćca na głowicy.Jak posprawdzać te czujniki i sondę lambda? Ten na dole czyli ten od strony pasażera na chłodnicy? On napewno działa bo mieliśmy z nim problem i był wymieniany
A sonda dopieroa jak silnik pracuje ma znaczenie jak napisałeś.
Czujniki na kolektorze jak i na króćcu dają takie same odczyty przy tych samych temperaturach.
przy 20 stopniach jakieś 2000-3000 ohmów (2-3k ohm)
przy 90 st. 200-300 ohm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.6pp B3]
Jak pracował w momencie sprawdzania błędów to pewnie trzeba by poszukać innej rozpiski kodów błyskowych. Nie wiem czy w którejś książce sam naprawiam albo obsługa i naprawa audi 80 nie było opisane.
Albo pomyśł nad zastąpieniem tego gaźnika jakimś łatwiejszym w obsłudze jak keihin jaki był przy silnikach 1.8 albo niektórzy nawet wkładali gaźniki z poloneza albo dużego fiata. Choć z racji na wiek będzie trudno zdobyć sprawny gaźnik keihin. Albo jak masz tam LPG to jeździj tylko na LPG.
Albo pomyśł nad zastąpieniem tego gaźnika jakimś łatwiejszym w obsłudze jak keihin jaki był przy silnikach 1.8 albo niektórzy nawet wkładali gaźniki z poloneza albo dużego fiata. Choć z racji na wiek będzie trudno zdobyć sprawny gaźnik keihin. Albo jak masz tam LPG to jeździj tylko na LPG.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1.6pp B3]
Albo na jednopunkt przerobić z 1.8
W golfie mk2 ten był ten sam silnik z tym gaźnikiem i przerabiali wtedy na gaźnik pierburg 2e , pasował na podstawe , podłączało się przewód wodny do gaźnika , bo przez niego tam ciecz przepływała i regulowało to ssanie , a druga opcja droższa , to była przeróbka na jednopunkt z 1.8 90 km.
W golfie mk2 ten był ten sam silnik z tym gaźnikiem i przerabiali wtedy na gaźnik pierburg 2e , pasował na podstawe , podłączało się przewód wodny do gaźnika , bo przez niego tam ciecz przepływała i regulowało to ssanie , a druga opcja droższa , to była przeróbka na jednopunkt z 1.8 90 km.