Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: h/k » 06 maja 2024, 07:31

Moduło-przekaźniki do tego są różne dla różnych wersji silnikowych, choć do niektórych odmian mogą być wspólne.
Na pewno jest inny dla np. 1.9 1Z, a inny do 2.0 ABK

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: h/k » 02 wrz 2024, 11:39

O-ringi zielone po parędziesiąt złotych z Allegro za walizkę okazały się guzik warte, auto finalnie i tak trafiło w maju do naprawdę dobrego fachowca parę ulic dalej zamiast 20 km stąd (sic!), odczekałem kilka dni, zapłaciłem i mam wreszcie spokój.
Niestety, musiałem założyć już trzecią sprężarkę, pierwsza była rozklekotana (mimo płynnego obrotu coś w środku klikało, a tak naprawdę nie ma prawa nic słychać poza delikatnym "klupiącym" pompowaniem), druga się rozszczelniła na o-ringu połówek (odłożyłem w karton, jak będzie potrzeba to naprawie albo oddam do zrobienia), a trzecia już jest cacy.

Chłodzi bardzo ładnie.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 01 paź 2024, 13:48

Jarewa pisze:
10 sie 2020, 19:58
To jeszcze nie wszystko, zrób test cut off sprężarki,
Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: Krzysiek 84 » 01 paź 2024, 18:35

[/quote]

Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?
[/quote]

342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 01 paź 2024, 18:58

Krzysiek 84 pisze:
01 paź 2024, 18:35
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
[/quote]

Przekaźnik 342 ma takie same piny jak przekaźnik 305 a dodatkowo posiada trzy dodatkowe, które nie wiem od czego.
Wiązkę mam chyba z benzyniaka.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 26 paź 2024, 20:44

Krzysiek 84 pisze:
01 paź 2024, 18:35
342 chyba jest w TDI ,

Czy kontakty K,T,TD mogą być od podgrzewania świec żarowych?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: Jarewa » 28 paź 2024, 19:46

Nie bo tym się zajmuje komputer silnika. K - czujnik prędkości sprężarki TD- alternator obciązenie T- nie mogę cos namierzyć. D- bo się wczesniej pytałeś to linia diagnostyczna złacze "KL"

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 30 paź 2024, 20:10

Jarewa pisze:
28 paź 2024, 19:46
T- nie mogę cos namierzyć. D- bo się wczesniej pytałeś to linia diagnostyczna złacze "KL"
Dziękuję za odpowiedź.

Napisałeś, że pinu T- nie możesz namierzyć a D- to kina diagnostyczna złącze KL,.ale przekaźnika ma pin TD a nie T i D.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: Jarewa » 30 paź 2024, 21:22

no przeciesz wyżej ci pisałem, TD to alternator d to linia diagnostyczna a t nie mogę namierzyć

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 06 lis 2024, 07:31

Jarewa pisze:
30 paź 2024, 21:22
no przeciesz wyżej ci pisałem, TD to alternator d to linia diagnostyczna a t nie mogę namierzyć
Napisałeś
TD - alternator obciążenie,
K- czujnik prędkości,
T- nie możesz namierzyć.
W takim razie, jak mam rozumieć informację o pinie D, skoro takiego pinu nie ma na przekaźniku 342 i co ma do tego linia diagnostyczna KL?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: Jarewa » 06 lis 2024, 18:06

nogiln pisze:
01 maja 2024, 21:10
Jarewa pisze:
04 lut 2018, 08:38
87A - komunikacja ECU
30 - to wiesz
31- masa
HLS- czujnik temperatury płynu "sw"
U- kickdown - skrzynia automatyczna
HL- czujnik poziomu płynu
87- wyjscie na sprezarke
75- zasilanie po właczniku klimy przez czujnik wysokiego cisnienia.
Przekaźnik klimatyzacji o nr 4A0919579C oprócz pinów opisanych wyżej posiada jeszcze trzy dodatkowe piny : K, D i TD. Nigdzie nie mogłem znaleźć schematu opisującego jakie sygnału należy doprowadzić do tych pinów.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: nogiln » 06 lis 2024, 19:40

Jarewa pisze:
06 lis 2024, 18:06
nogiln pisze:
01 maja 2024, 21:10
Jarewa pisze:
04 lut 2018, 08:38
87A - komunikacja ECU
30 - to wiesz
31- masa
HLS- czujnik temperatury płynu "sw"
U- kickdown - skrzynia automatyczna
HL- czujnik poziomu płynu
87- wyjscie na sprezarke
75- zasilanie po właczniku klimy przez czujnik wysokiego cisnienia.
Przekaźnik klimatyzacji o nr 4A0919579C oprócz pinów opisanych wyżej posiada jeszcze trzy dodatkowe piny : K, D i TD. Nigdzie nie mogłem znaleźć schematu opisującego jakie sygnału należy doprowadzić do tych pinów.
Dziękuję za odpowiedzi. Chodzi oczywiście o piny K,T i TD. Przekaźnik 342 nie posiada pinu T. Zgłosiłem post do poprawy.

Dodano po 17 minutach 32 sekundach:
Posiadam instalację klimatyzacji ,w której jest wykorzystany sterownik 342. Chciałabym dołożyć tą instalację do A80 b3 z 1991 roku, tak aby wszystkie przewody idące do przekaźnika, były połączone z instalacją samochodu, tak jak w fabryce, o ile to jest wykonalne.
Piny przekaźnika odpowiadające za klimatyzację mam rozszyfrowane i posiadam odpowiedni schemat, tak mi się przynajmniej wydaje :-) .
Dzięki pomocy Jerwa wiem od czego sa piny K, D, TD ale nigdzie nie znalazłem schematu, skąd idą sygnały do tych trzech pinów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Post autor: Jarewa » 13 lis 2024, 19:51

TD- to sygnał alternatora o obciążeniu kabelek alternator-ecu łatwo znajdziesz szukaj pod hasłem nie działania swiec grzejnych w tdi tam to wyjaśnili. T- to sygnał prędkości kompresora. Kompresor dla tdi i v6 jest inny od r4/5 posiadają czujniki prędkości one są podpięte tylko pod to nigdzie więcej chyba ze względu na pasek PK sterownik sprawdza stan uślizgu sprzęgła czy paska i na tej podstawie wyłącza kompresor by nie uszkodzić paska bo skutki katastrofalne. K to linia diagnostyczna podpięte pod śrubi w skrzynce do złacza diagnostycznego pod linie k.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl