[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Moduło-przekaźniki do tego są różne dla różnych wersji silnikowych, choć do niektórych odmian mogą być wspólne.
Na pewno jest inny dla np. 1.9 1Z, a inny do 2.0 ABK
Na pewno jest inny dla np. 1.9 1Z, a inny do 2.0 ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
O-ringi zielone po parędziesiąt złotych z Allegro za walizkę okazały się guzik warte, auto finalnie i tak trafiło w maju do naprawdę dobrego fachowca parę ulic dalej zamiast 20 km stąd (sic!), odczekałem kilka dni, zapłaciłem i mam wreszcie spokój.
Niestety, musiałem założyć już trzecią sprężarkę, pierwsza była rozklekotana (mimo płynnego obrotu coś w środku klikało, a tak naprawdę nie ma prawa nic słychać poza delikatnym "klupiącym" pompowaniem), druga się rozszczelniła na o-ringu połówek (odłożyłem w karton, jak będzie potrzeba to naprawie albo oddam do zrobienia), a trzecia już jest cacy.
Chłodzi bardzo ładnie.
Niestety, musiałem założyć już trzecią sprężarkę, pierwsza była rozklekotana (mimo płynnego obrotu coś w środku klikało, a tak naprawdę nie ma prawa nic słychać poza delikatnym "klupiącym" pompowaniem), druga się rozszczelniła na o-ringu połówek (odłożyłem w karton, jak będzie potrzeba to naprawie albo oddam do zrobienia), a trzecia już jest cacy.
Chłodzi bardzo ładnie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
[/quote]
Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?
[/quote]
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?
[/quote]
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
[/quote]
Przekaźnik 342 ma takie same piny jak przekaźnik 305 a dodatkowo posiada trzy dodatkowe, które nie wiem od czego.
Wiązkę mam chyba z benzyniaka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
342 chyba jest w TDI ,
Czy kontakty K,T,TD mogą być od podgrzewania świec żarowych?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8423
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Nie bo tym się zajmuje komputer silnika. K - czujnik prędkości sprężarki TD- alternator obciązenie T- nie mogę cos namierzyć. D- bo się wczesniej pytałeś to linia diagnostyczna złacze "KL"
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8423
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
no przeciesz wyżej ci pisałem, TD to alternator d to linia diagnostyczna a t nie mogę namierzyć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Napisałeś
TD - alternator obciążenie,
K- czujnik prędkości,
T- nie możesz namierzyć.
W takim razie, jak mam rozumieć informację o pinie D, skoro takiego pinu nie ma na przekaźniku 342 i co ma do tego linia diagnostyczna KL?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8423
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Dziękuję za odpowiedzi. Chodzi oczywiście o piny K,T i TD. Przekaźnik 342 nie posiada pinu T. Zgłosiłem post do poprawy.
Dodano po 17 minutach 32 sekundach:
Posiadam instalację klimatyzacji ,w której jest wykorzystany sterownik 342. Chciałabym dołożyć tą instalację do A80 b3 z 1991 roku, tak aby wszystkie przewody idące do przekaźnika, były połączone z instalacją samochodu, tak jak w fabryce, o ile to jest wykonalne.
Piny przekaźnika odpowiadające za klimatyzację mam rozszyfrowane i posiadam odpowiedni schemat, tak mi się przynajmniej wydaje

Dzięki pomocy Jerwa wiem od czego sa piny K, D, TD ale nigdzie nie znalazłem schematu, skąd idą sygnały do tych trzech pinów.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8423
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
TD- to sygnał alternatora o obciążeniu kabelek alternator-ecu łatwo znajdziesz szukaj pod hasłem nie działania swiec grzejnych w tdi tam to wyjaśnili. T- to sygnał prędkości kompresora. Kompresor dla tdi i v6 jest inny od r4/5 posiadają czujniki prędkości one są podpięte tylko pod to nigdzie więcej chyba ze względu na pasek PK sterownik sprawdza stan uślizgu sprzęgła czy paska i na tej podstawie wyłącza kompresor by nie uszkodzić paska bo skutki katastrofalne. K to linia diagnostyczna podpięte pod śrubi w skrzynce do złacza diagnostycznego pod linie k.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam posiadam wiązkę klimatyzacji(zdjęcie nr 1) ale nie wiem od jakiej wersji silnikowej ona dokładnie pochodzi, na pewno wyjęta była z A80 b4. Jest ona wyposażona w sterownik 4A0919579 C (zdjęcie nr 2). Chciałbym dołożyć tę wiązkę do A80 b3 1.8 PM z 1990 toku.
Czy posiada ktoś schemat elektryczny instalacji dla A80 b3 1.8 pm? Układ zasilania paliwem, to monowtrysk.
Na schemacie, który posiadam nie ma informacji o przekaźniku oznaczonym nr 14 na zdjęciu( nie jestem elektrykiem i na moje oko to przekaźnika nie ma na schemacie.
Chciałbym aby instalacja była jak z fabryki, dlatego byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Czy posiada ktoś schemat elektryczny instalacji dla A80 b3 1.8 pm? Układ zasilania paliwem, to monowtrysk.
Na schemacie, który posiadam nie ma informacji o przekaźniku oznaczonym nr 14 na zdjęciu( nie jestem elektrykiem i na moje oko to przekaźnika nie ma na schemacie.
Chciałbym aby instalacja była jak z fabryki, dlatego byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam, czy instalację wentylatora chłodnicy należy przerobić, gdy zainstaluję wiązkę klimatyzacji, tzn. czy należy coś zmieniać w aucie bez klimatyzacji aby wentylator chłodnicy spełniał swoją funkcję po zamontowaniu klimatyzacji z jej sterowaniem wentylatormi?