[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Moduło-przekaźniki do tego są różne dla różnych wersji silnikowych, choć do niektórych odmian mogą być wspólne.
Na pewno jest inny dla np. 1.9 1Z, a inny do 2.0 ABK
Na pewno jest inny dla np. 1.9 1Z, a inny do 2.0 ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
O-ringi zielone po parędziesiąt złotych z Allegro za walizkę okazały się guzik warte, auto finalnie i tak trafiło w maju do naprawdę dobrego fachowca parę ulic dalej zamiast 20 km stąd (sic!), odczekałem kilka dni, zapłaciłem i mam wreszcie spokój.
Niestety, musiałem założyć już trzecią sprężarkę, pierwsza była rozklekotana (mimo płynnego obrotu coś w środku klikało, a tak naprawdę nie ma prawa nic słychać poza delikatnym "klupiącym" pompowaniem), druga się rozszczelniła na o-ringu połówek (odłożyłem w karton, jak będzie potrzeba to naprawie albo oddam do zrobienia), a trzecia już jest cacy.
Chłodzi bardzo ładnie.
Niestety, musiałem założyć już trzecią sprężarkę, pierwsza była rozklekotana (mimo płynnego obrotu coś w środku klikało, a tak naprawdę nie ma prawa nic słychać poza delikatnym "klupiącym" pompowaniem), druga się rozszczelniła na o-ringu połówek (odłożyłem w karton, jak będzie potrzeba to naprawie albo oddam do zrobienia), a trzecia już jest cacy.
Chłodzi bardzo ładnie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
[/quote]
Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?
[/quote]
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
Czy przekaźnik 342 (4a0919579C) posiada również funkcję wyłączenia sprężarki podczas przyspieszania?
[/quote]
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
342 chyba jest w TDI , to u mnie nie ma takiej opcji , cały czas jest spięta.
[/quote]
Przekaźnik 342 ma takie same piny jak przekaźnik 305 a dodatkowo posiada trzy dodatkowe, które nie wiem od czego.
Wiązkę mam chyba z benzyniaka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
342 chyba jest w TDI ,
Czy kontakty K,T,TD mogą być od podgrzewania świec żarowych?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Nie bo tym się zajmuje komputer silnika. K - czujnik prędkości sprężarki TD- alternator obciązenie T- nie mogę cos namierzyć. D- bo się wczesniej pytałeś to linia diagnostyczna złacze "KL"
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
no przeciesz wyżej ci pisałem, TD to alternator d to linia diagnostyczna a t nie mogę namierzyć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Napisałeś
TD - alternator obciążenie,
K- czujnik prędkości,
T- nie możesz namierzyć.
W takim razie, jak mam rozumieć informację o pinie D, skoro takiego pinu nie ma na przekaźniku 342 i co ma do tego linia diagnostyczna KL?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Dziękuję za odpowiedzi. Chodzi oczywiście o piny K,T i TD. Przekaźnik 342 nie posiada pinu T. Zgłosiłem post do poprawy.
Dodano po 17 minutach 32 sekundach:
Posiadam instalację klimatyzacji ,w której jest wykorzystany sterownik 342. Chciałabym dołożyć tą instalację do A80 b3 z 1991 roku, tak aby wszystkie przewody idące do przekaźnika, były połączone z instalacją samochodu, tak jak w fabryce, o ile to jest wykonalne.
Piny przekaźnika odpowiadające za klimatyzację mam rozszyfrowane i posiadam odpowiedni schemat, tak mi się przynajmniej wydaje .
Dzięki pomocy Jerwa wiem od czego sa piny K, D, TD ale nigdzie nie znalazłem schematu, skąd idą sygnały do tych trzech pinów.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
TD- to sygnał alternatora o obciążeniu kabelek alternator-ecu łatwo znajdziesz szukaj pod hasłem nie działania swiec grzejnych w tdi tam to wyjaśnili. T- to sygnał prędkości kompresora. Kompresor dla tdi i v6 jest inny od r4/5 posiadają czujniki prędkości one są podpięte tylko pod to nigdzie więcej chyba ze względu na pasek PK sterownik sprawdza stan uślizgu sprzęgła czy paska i na tej podstawie wyłącza kompresor by nie uszkodzić paska bo skutki katastrofalne. K to linia diagnostyczna podpięte pod śrubi w skrzynce do złacza diagnostycznego pod linie k.