[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, mają Państwo jakiś patent jak wyszarpać wiązkę silnika, tę część która znajduje się w komorze silnika a dokładnie ten jej odcinek, który znajduje się pod akumulatorem. Czy należy zdemontować turbinę aby tam się dostać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Od czego jest to złącze? Przekładam Boscha na Pierburga i złącze ze zdjęcia jest w wiązce od Pierburga a w Boschu takiej nie ma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 lip 2018, 20:04
- Imię: Przemek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Łódź
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Też jest ,wygląda na ftyczkę od filtra paliwa inne-f102/wolna-wtyczka-od-czego-t102814.html
Dodano po 11 minutach 51 sekundach:
Ale mogę się mylić, kolor jest ten ale piny się nie zgadzają
Dodano po 11 minutach 51 sekundach:
Ale mogę się mylić, kolor jest ten ale piny się nie zgadzają
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5510
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Ta wygląda na 3 pinową , wtyczka od filtra paliwa jest na 2 piny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, wymielnielod czego jest trzeci kabel, który znajduje się w czerwonej wiązce łączącej się z alternatorem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, za co odpowiadają przekaźniki, które powinny być w tych gniazdach i jaki przekaźniki tutaj powinny być? Wiązka silnika z nastawnikiem pierburga.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, jaki jest nr przekaźnika oznaczony na schemacie jako J249?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

1. czarno-fioletowy ze sterownika , pin 53
2. czarny napięcie po włączeniu zapłonu
3. brązowo-szary tutaj prawdopodobnie powinna być masa, ale połączenie z masą jest jakieś "niewyraźne" tzn. sygnał ciągłości jest słaby, tak jakby trzeszczał


4. czarno-zielony - od przekaźnika do zaworu paliwa na pompie.
Wg schematu https://www.scribd.com/document/4010580 ... tdi-1Z-pdf przewód zasilający N109 idzie bezpośrednio ze sterownika do zaworu paliwa a u mnie przewód czarno-fioletowy idzie na przekaźnik i dopiero na pompę.
W postach wyżej Munior napisał, że należy zmienić dwa przewody: wypiąć pin 48 (kontrolka świec, posiadając przewód brązowo-zielony w złączu sterownika silnika w pinie 48 oznacza, ze wiązka jest pod sterownik 0289056021AP i wpiąć go w pin 27 sterownika ale u mnie pin 27 jest zajęty

Czy jest to wiązka po sterownik 028906021D czy raczej pod inny sterownik?
Skąd przewód brązowo-szary bierze masę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5510
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Zamiana pinów z 021D na 021 AP wiąże się tylko ze wskazaniem kontrolki świec żarowych i działaniem podgrzewacza płynu chłodniczego.
Nawet jak nie zamienisz pin'ów a zmienisz sterownik na AP-ka czy 16 BiT , to świece będą grzały zimą , jedynie kontrolka na liczniku nie będzie zapalać się , ale podgrzewacz płynu to nie wystartuje zimą.
Nawet jak nie zamienisz pin'ów a zmienisz sterownik na AP-ka czy 16 BiT , to świece będą grzały zimą , jedynie kontrolka na liczniku nie będzie zapalać się , ale podgrzewacz płynu to nie wystartuje zimą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Nie wiem czy posiadam instalację od sterownika 028906021AP czy od sterownika 028906027D, bo w jednym z postów wyżej jest info, że jeżeli pod pinem 48 złącza sterownika silnika jest przewód brązowo-zielony, to instalacja jest od sterownika 028906021AP i że należy ten pin przepiąć w wolny pin 27, bo sterownik 028906021D w tym pinie ma kontrolkę świec ale u mnie pin 27 jest zajęty, wiec czy wiązka którą posiadam jest od sterownika 028906021AP czy od sterownika 028906021DKrzysiek 84 pisze: ↑24 maja 2025, 20:21Nawet jak nie zamienisz pin'ów a zmienisz sterownik na AP-ka czy 16
Kontrolka od świec u mnie się zapala.Krzysiek 84 pisze: ↑24 maja 2025, 20:21jedynie kontrolka na liczniku nie będzie zapalać się , ale podgrzewacz płynu to nie wystartuje zimą.
Dlaczego podgrzewacz nie wystartuje podgrzewacz?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, cały czas nie wiem czy moja wiązka jest pod sterownik 028906021D. Przeglądając forum znalazłem informację ,z ze zawór paliwa tzw. N109 jest zasilany bezpośrednio z sterownika silnika, pin 53. W instalacji , którą posiadam, zasilanie idzie na przekaźnik i dopiero na zawór paliwa N109. Czy posiada ktoś schemat odłączenia sterownika 028906028D albo posiada auto, w którym zasilanie na zawór paliwa idzie przez przekaźnik a nie bezpośrednio z ECU?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
Witam, od czego jest złącze że zdjęcia? Czy to jest może złącze od immobilisera?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.