Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 11 kwie 2025, 12:06

Witam, mają Państwo jakiś patent jak wyszarpać wiązkę silnika, tę część która znajduje się w komorze silnika a dokładnie ten jej odcinek, który znajduje się pod akumulatorem. Czy należy zdemontować turbinę aby tam się dostać?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 14 kwie 2025, 23:28

Od czego jest to złącze? Przekładam Boscha na Pierburga i złącze ze zdjęcia jest w wiązce od Pierburga a w Boschu takiej nie ma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Merlin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 lip 2018, 20:04
Imię: Przemek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łódź

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Merlin » 15 kwie 2025, 21:07

Też jest ,wygląda na ftyczkę od filtra paliwa inne-f102/wolna-wtyczka-od-czego-t102814.html

Dodano po 11 minutach 51 sekundach:
Ale mogę się mylić, kolor jest ten ale piny się nie zgadzają

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5510
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Krzysiek 84 » 15 kwie 2025, 23:27

Ta wygląda na 3 pinową , wtyczka od filtra paliwa jest na 2 piny.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 18 kwie 2025, 21:25

Witam, wymielnielod czego jest trzeci kabel, który znajduje się w czerwonej wiązce łączącej się z alternatorem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 29 kwie 2025, 20:22

Witam, za co odpowiadają przekaźniki, które powinny być w tych gniazdach i jaki przekaźniki tutaj powinny być? Wiązka silnika z nastawnikiem pierburga.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 22 maja 2025, 14:30

Witam, jaki jest nr przekaźnika oznaczony na schemacie jako J249?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 24 maja 2025, 18:47

<krzyk> Witam, mam problem z uruchomieniem silnika po wymianie wiązki wraz ze sterownikiem o nr 028906021D. Problem jaki ma ,to brak napięcia na N109. Napięcie na zawór paliwa idzie przez przekaźnik. Do przekaźnika dochodzą przewody:
1. czarno-fioletowy ze sterownika , pin 53
2. czarny napięcie po włączeniu zapłonu
3. brązowo-szary tutaj prawdopodobnie powinna być masa, ale połączenie z masą jest jakieś "niewyraźne" tzn. sygnał ciągłości jest słaby, tak jakby trzeszczał <nie wiem> . Co oznacza "trzeszczący" sygnał ciągłości miernika? Nigdzie nie mogę namierzyć przewodu brązowo-szarego. Taki sam przewód(brązowo-szary) idzie od czujnika temperatury do sterownika ale nie ma połączenia z przewodem w gnieździe przekaźnika <nie wiem> .
4. czarno-zielony - od przekaźnika do zaworu paliwa na pompie.
Wg schematu https://www.scribd.com/document/4010580 ... tdi-1Z-pdf przewód zasilający N109 idzie bezpośrednio ze sterownika do zaworu paliwa a u mnie przewód czarno-fioletowy idzie na przekaźnik i dopiero na pompę.
W postach wyżej Munior napisał, że należy zmienić dwa przewody: wypiąć pin 48 (kontrolka świec, posiadając przewód brązowo-zielony w złączu sterownika silnika w pinie 48 oznacza, ze wiązka jest pod sterownik 0289056021AP i wpiąć go w pin 27 sterownika ale u mnie pin 27 jest zajęty <nie wiem>
Czy jest to wiązka po sterownik 028906021D czy raczej pod inny sterownik?
Skąd przewód brązowo-szary bierze masę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5510
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Krzysiek 84 » 24 maja 2025, 20:21

Zamiana pinów z 021D na 021 AP wiąże się tylko ze wskazaniem kontrolki świec żarowych i działaniem podgrzewacza płynu chłodniczego.
Nawet jak nie zamienisz pin'ów a zmienisz sterownik na AP-ka czy 16 BiT , to świece będą grzały zimą , jedynie kontrolka na liczniku nie będzie zapalać się , ale podgrzewacz płynu to nie wystartuje zimą.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 25 maja 2025, 12:43

Krzysiek 84 pisze:
24 maja 2025, 20:21
Nawet jak nie zamienisz pin'ów a zmienisz sterownik na AP-ka czy 16
Nie wiem czy posiadam instalację od sterownika 028906021AP czy od sterownika 028906027D, bo w jednym z postów wyżej jest info, że jeżeli pod pinem 48 złącza sterownika silnika jest przewód brązowo-zielony, to instalacja jest od sterownika 028906021AP i że należy ten pin przepiąć w wolny pin 27, bo sterownik 028906021D w tym pinie ma kontrolkę świec ale u mnie pin 27 jest zajęty, wiec czy wiązka którą posiadam jest od sterownika 028906021AP czy od sterownika 028906021D
Krzysiek 84 pisze:
24 maja 2025, 20:21
jedynie kontrolka na liczniku nie będzie zapalać się , ale podgrzewacz płynu to nie wystartuje zimą.
Kontrolka od świec u mnie się zapala.
Dlaczego podgrzewacz nie wystartuje podgrzewacz?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 26 maja 2025, 09:54

Witam, cały czas nie wiem czy moja wiązka jest pod sterownik 028906021D. Przeglądając forum znalazłem informację ,z ze zawór paliwa tzw. N109 jest zasilany bezpośrednio z sterownika silnika, pin 53. W instalacji , którą posiadam, zasilanie idzie na przekaźnik i dopiero na zawór paliwa N109. Czy posiada ktoś schemat odłączenia sterownika 028906028D albo posiada auto, w którym zasilanie na zawór paliwa idzie przez przekaźnik a nie bezpośrednio z ECU?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: nogiln » 27 maja 2025, 17:05

Witam, od czego jest złącze że zdjęcia? Czy to jest może złącze od immobilisera?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl