Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] czy mogę zamienić olej 15w40 na 10w40?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2008, 21:35

j/w

na półsyntetyku ok 8-10 tyś 8-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 sty 2008, 23:15

kyjo pisze:j/w

na półsyntetyku ok 8-10 tyś 8-)
może to i lepiej ale spokojnie przecież można co 15 :roll:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 09 sty 2008, 23:21

minon1, można i co 30 tyś.ale czym częściej tym lepiej. :mrgreen:
Wracając do tematu to mechanik chyba chce kolege naciągnąć na remont silnika i zalał mu minerala :mrgreen: Jeśli oleju nie łykałto zmień z powrotem na półsyntetyk <ok>

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 09 sty 2008, 23:25

Po 30tys to z oleju zrobi sie kisiel... Widziałem juz taki przypadek :mrgreen: olej z miski nie chcial splynac.... I to byl syntetyk. Na mineralnym byloby juz po silniku...

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 09 sty 2008, 23:30

Producenci nowych samochodów tak dozwalają prawda :?: :mrgreen:
To miał być żart pewnie ,że trzeba co 10 półsyntetyk wylać ,ą jeszcze jak furacz zachipowany i noga ciężka to co 8 tyś. bym polecał wymianę.Ale każdy może sobie wymieniać wedla własnego widzi mi się. :mrgreen: Zasada jest prosta i jedyna im częściej tym lepiej. <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sty 2008, 09:38

minon1 pisze:może to i lepiej ale spokojnie przecież można co 15
Popieram jak auto smiga po trasie na długich odcinkach to jak najbardziej nie ma przeciwskazań zeby jeździć na nim te 15tys km. Olej jest dogrzany i nie zbiera sie w nim woda. W miescie lepiej zmienać co około 10tyś z racji zbierającej sie wody... a przy tuningu silnka jeszcze lepiej bedzie co około 7tyś. z racji iż na silnk idą wieksze obciązenia (wiadomo dlaczgo :mrgreen: )

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 10 sty 2008, 19:12

No i zmieniłem ten olej! Pierwsza różnica jaką za obserwowałem to kontrolka cisnienia oleju szybciej gaśnie.

zbyszkoju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:19
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: zbyszkoju » 11 sty 2008, 21:22

No i o to chodzi mniejsza gęstość i lepsze smarowanie. Zresztą nasze Audiki od zawsze i na zawsze śmigają na półsyntetyku czyli 10w40

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 30 sty 2010, 14:42

Sorki że odgrzebałem tak stary temat ale te słowa wręcz mnie rozbawiły:
zbyszkoju pisze:Zresztą nasze Audiki od zawsze i na zawsze śmigają na półsyntetyku czyli 10w40
wystarczy sięgnąć książkę obsługi czy jak to się tam zwie i zobaczyć jaki olej zaleca producent do silników jaka gęstość itp.
dla tych którzy nie mają dostępu do książki zamieszczam zdjęcie:
Obrazek

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sty 2010, 14:47

obcy21, jak byś poczytał więcej to byś wiedział że wtedy były inne oleje i teraz są inne... Wtedy ludzie nie wiedzieli tyle o półsyntetykach bo ich nie produkowano. ;-) A jak wszyscy wiedzą minerał jest o wiele gęstszy niż półsyntetyk...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sty 2010, 15:09

ja bym tam nie wymieniał na rzadszy bo znam przypadki rozszczelnienia silnika po takiej wymianie <osohozi>

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 30 sty 2010, 15:16

Niki20 pisze:A jak wszyscy wiedzą minerał jest o wiele gęstszy niż półsyntetyk...
Ja np nie wiem :shock: To, że w butelce czy bańce jest gęstszy to nie znaczy, że w silniku również tak jest. Olej mineralny po rozgrzaniu do odpowiedniej temperatury to zupa... A półsyntetyk dalej jest taki jak był- wniosek: w wysokiej temperaturze półsyntetyk jest gęstszy niż mineral a do tego lepiej smaruje silnik na zimnym z tego względu, że mineral jest gęstszy w niższej temperaturze. Tyle w kwestii "gęstości" ;-)
gibaj pisze:ja bym tam nie wymieniał na rzadszy bo znam przypadki rozszczelnienia silnika po takiej wymianie <osohozi>
Jak wyżej + mit "rozszczelnienia" silnika :mrgreen: Nawet najgorszy olej mineralny posiada dodatki myjące silnik z nagaru i osadów, więc musiałbyś nie zmieniać oleju latami i naprawdę nie dbać o smarowanie silnika by bać się owego komunistycznego rozszczelnienia...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sty 2010, 15:20

słuchaj twoja i jego sprawa róbcie co chcecie ale ja bym tak nie robił

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 30 sty 2010, 15:30

gibaj, przyjacielu poczytaj troszeczkę by pogłębić swoją wiedzę https://audi80.pl/all-oleje-vt38016.htm

Jeżeli dbasz o swój silnik to przeanalizuj sobie to dokładnie bo artykuł dość ciekawy :-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sty 2010, 16:20

dobra niech będzie twoja racja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl