[80 B4 1.9 TDI 1Z] czy mogę zamienić olej 15w40 na 10w40?
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Producenci nowych samochodów tak dozwalają prawda :?: :mrgreen:
To miał być żart pewnie ,że trzeba co 10 półsyntetyk wylać ,ą jeszcze jak furacz zachipowany i noga ciężka to co 8 tyś. bym polecał wymianę.Ale każdy może sobie wymieniać wedla własnego widzi mi się. :mrgreen: Zasada jest prosta i jedyna im częściej tym lepiej. <ok>
To miał być żart pewnie ,że trzeba co 10 półsyntetyk wylać ,ą jeszcze jak furacz zachipowany i noga ciężka to co 8 tyś. bym polecał wymianę.Ale każdy może sobie wymieniać wedla własnego widzi mi się. :mrgreen: Zasada jest prosta i jedyna im częściej tym lepiej. <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Popieram jak auto smiga po trasie na długich odcinkach to jak najbardziej nie ma przeciwskazań zeby jeździć na nim te 15tys km. Olej jest dogrzany i nie zbiera sie w nim woda. W miescie lepiej zmienać co około 10tyś z racji zbierającej sie wody... a przy tuningu silnka jeszcze lepiej bedzie co około 7tyś. z racji iż na silnk idą wieksze obciązenia (wiadomo dlaczgo :mrgreen: )minon1 pisze:może to i lepiej ale spokojnie przecież można co 15
Sorki że odgrzebałem tak stary temat ale te słowa wręcz mnie rozbawiły:
dla tych którzy nie mają dostępu do książki zamieszczam zdjęcie:
wystarczy sięgnąć książkę obsługi czy jak to się tam zwie i zobaczyć jaki olej zaleca producent do silników jaka gęstość itp.zbyszkoju pisze:Zresztą nasze Audiki od zawsze i na zawsze śmigają na półsyntetyku czyli 10w40
dla tych którzy nie mają dostępu do książki zamieszczam zdjęcie:
Ja np nie wiem :shock: To, że w butelce czy bańce jest gęstszy to nie znaczy, że w silniku również tak jest. Olej mineralny po rozgrzaniu do odpowiedniej temperatury to zupa... A półsyntetyk dalej jest taki jak był- wniosek: w wysokiej temperaturze półsyntetyk jest gęstszy niż mineral a do tego lepiej smaruje silnik na zimnym z tego względu, że mineral jest gęstszy w niższej temperaturze. Tyle w kwestii "gęstości"Niki20 pisze:A jak wszyscy wiedzą minerał jest o wiele gęstszy niż półsyntetyk...
Jak wyżej + mit "rozszczelnienia" silnika :mrgreen: Nawet najgorszy olej mineralny posiada dodatki myjące silnik z nagaru i osadów, więc musiałbyś nie zmieniać oleju latami i naprawdę nie dbać o smarowanie silnika by bać się owego komunistycznego rozszczelnienia...gibaj pisze:ja bym tam nie wymieniał na rzadszy bo znam przypadki rozszczelnienia silnika po takiej wymianie <osohozi>
gibaj, przyjacielu poczytaj troszeczkę by pogłębić swoją wiedzę https://audi80.pl/all-oleje-vt38016.htm
Jeżeli dbasz o swój silnik to przeanalizuj sobie to dokładnie bo artykuł dość ciekawy
Jeżeli dbasz o swój silnik to przeanalizuj sobie to dokładnie bo artykuł dość ciekawy