Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Czyszczenie nastawnika, gdzie?.

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 11 sty 2008, 20:09

Cholera...nawet to samo...chciałem tylko pomóc :mrgreen:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 11 sty 2008, 21:54

ASV,AFN,AHU,AVF,AWX,AVB,ASZ,ATD,AGR,ALH,AHF,AHH,AVG,AJM,ATJ,ARL,ANU,AXR,i wiele innych których nie podaję są to oznaczenia silników aut Audi,Skody ,VW,Seat pojemności 1.9 TDI wyprodukowane po 95 roku.
Czyli są indukcyjne nastawniki w tych autach :?:
Adamm takie też czyścisz,czy tylko od Audi 1Z :?: <piwo>

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 00:59

Rako nie tylko :) sam mam golfa w 1Z :)

ale wszedzie to samo tylko np. ASV sa jeszcze za "swieze" na czyszczenie :)

powiem wiecej w BMW TDS i w OPLACH siedza te same pompy z tymi samymi nastawnikami
zeby bylo smieszniej w Audi 2.5 TDI taki sam nastawnik siedzi (rozni sie tylko nieznaczacymi detalami)

jedyna roznica miedzy nastawnikami VW, AUDI, BMW to wtyczka :)

a tam OFF topic powiem ze wczoraj przyjechala do mnie Audiczka A6 2,6 TDI tragicznie chodzaca na jalowym, ze o jedzie nie wspomne

zdjalem nastawnik i juz od spodu bylo widac syf jak sie masz, ale sprawdzilem jeszcze jedna rzecz i nawet nie czyscilem nastawnika - bo bylo to bez sensu.
okazalo sie ze sa popekane sprezyny w pompie, chociaz popekane to malo powiedziane, jedna byla luzna a drugiej nie bylo prawie wcale :/

niestety pompa do wymiany, bo nawet po wymianie owych sprezyn moze pasc za chwile reszta bo szczatki tych sprezyn walaly sie w srodku

dla niewiedzacych o ktore sprezyny chodzi foto ponizej (drugie foto przedstawia to dokladniej)

Obrazek

Obrazek

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 12 sty 2008, 13:11

Zrobiłem zdjęcie. Powiedzcie mi jaki to nastawnik i czy możliwa bedzie jego regeneracja.
http://www.wrzuta.pl/obraz/s3mUR1SbTQ/nastawnik

http://www.wrzuta.pl/obraz/lCJtmpyer6/k ... lnika_audi

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 12 sty 2008, 13:24

Renesco, potencjometrzyczny masz ,ciężki temat z wyczyszczeniem raczej.Masz jeszcze przepływomierz Boscha. :mrgreen:

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 12 sty 2008, 14:11

Adamm podejmujesz sie takich rzeczy ?? Czy trzeba nowego (używanego) szukać ?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 16:20

Renesco pisze:Adamm podejmujesz sie takich rzeczy ?? Czy trzeba nowego (używanego) szukać ?
niestety nie

kiedys mialem okazje zajrzec pod dekielek takiego nastawnika to z tego co pamietam czujnik RSW jest wprasowany, ciezko by to ustrojstwo rozebrac (o ile sie w ogole da)


co do uzywki to hmmm, szczerze mowiac raczej nie polecam, bo nigdy nie wiesz co tam w srodku siedzi :/

z kolei nowka ok 1500 w boschu

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 12 sty 2008, 20:23

Adamm, to czy w sytuacji kolegi Renesco, nie lepiej by było zmienić pompę,przepływkę i kompa na wersję Pierburg :?: Oczywiście są koszty ale auto lepiej by chodziło i bardziej podatne na większe osiągi,oczywiście jeśli ma się zamiar tym troszke pojeździć ,a nie pozmieniać i sprzedać :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 22:04

RaKo, wiesz, jakos nie zglebialem tego tematu w audii, jest to jakies rozwiazanie :)

pompy nie trzeba zmieniac :) wystarczy nastawnik na indukcyjny, wtedy komp i przeplywka (reszta juz jest chyba taka sama)

tylko nie wiem czy to zadziala,

poza tym koszt

komp 300 - 400 zl, przeplywka nowa ok 400 zl + nastawnik ok 300 - 400 (jesli dorwiesz gdzies sam - z pompa ok 600zl)


da Ci to jakies 1200 - 1400 zl - a nowy nastawnik potencjometryczny to ok 1500 zl


Twoja opcje mozna zastosowac gdy ktos autem sie bawi (w sensie diagnostyki, podkrecania itd)

ale jesli juz zmieniac kompa to na 16 bitowy z programem. (pozniejsza mozliwosc wrzucenia turbo o zmiennej geometrii)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 sty 2008, 01:01

Ale coś trzeba kabelkó dociągnąć do kompa ,a komp to nie jest drogi taki 16 bit. :mrgreen:

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 13 sty 2008, 15:34

Adamm czy masz dostęp do uszczelek nastawnika? i jeżeli tak to ile kosztowałby u Ciebie taki komplet

już znalazłem można kupić w intercarsie TUTAJ
nr uszczelki pod nastawnik: 1 460 206 305 cena 7,81zł
nr uszczelki pod dekielek: 1 461 015 303 cena 6,84zł

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 sty 2008, 19:27

no mnie kosztuja ciut taniej :) hehe ale sa ogolnie dostepne w IC :)

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 14 sty 2008, 20:13

Znalazłem magika w Skwierzynie który mówi że podejmie się czyszczenia nastawnika potencjometrycznego... Mówi że pracuje w firmie zajmującej się naprawą pomp wtryskowych... I po pracy bawi sue z nastawnikami. Otóż mowi że nie moze zagwarantować poprawy i dlatego jak to okreslil :zaufa mi i jesli bedzie poprawa to wplace mu ile uważam.... Za wyczyszczenie nastawnika indukcyjnego chce 180. wysylkowo. Myślę sobie ze mu wysle a on mi nie odeśle... Ale z drugiej strony na co komu zepsuty nastawnik potencjometryczny?? Jak sądzicie warto się w to mieszać ? Czy wogóle możliwe jest by go wyczścić, zregenerowąć ??

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 15 sty 2008, 00:30

na takiej samej zasadzie ja moge to zrobic :P

uda mi sie rozebrac to bedzie dzialac nie to trudno, podchodzilbym do tego z rezerwa

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 21 sty 2008, 21:46

moze ktos polecic dobrego pompiarza w trojmiescie? chodzi mi o czyszczenie nastawnika.z góry dziekuje:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl