[1.9TDI 1Z] Czyszczenie nastawnika, gdzie?.
Rako nie tylko sam mam golfa w 1Z
ale wszedzie to samo tylko np. ASV sa jeszcze za "swieze" na czyszczenie
powiem wiecej w BMW TDS i w OPLACH siedza te same pompy z tymi samymi nastawnikami
zeby bylo smieszniej w Audi 2.5 TDI taki sam nastawnik siedzi (rozni sie tylko nieznaczacymi detalami)
jedyna roznica miedzy nastawnikami VW, AUDI, BMW to wtyczka
a tam OFF topic powiem ze wczoraj przyjechala do mnie Audiczka A6 2,6 TDI tragicznie chodzaca na jalowym, ze o jedzie nie wspomne
zdjalem nastawnik i juz od spodu bylo widac syf jak sie masz, ale sprawdzilem jeszcze jedna rzecz i nawet nie czyscilem nastawnika - bo bylo to bez sensu.
okazalo sie ze sa popekane sprezyny w pompie, chociaz popekane to malo powiedziane, jedna byla luzna a drugiej nie bylo prawie wcale
niestety pompa do wymiany, bo nawet po wymianie owych sprezyn moze pasc za chwile reszta bo szczatki tych sprezyn walaly sie w srodku
dla niewiedzacych o ktore sprezyny chodzi foto ponizej (drugie foto przedstawia to dokladniej)
ale wszedzie to samo tylko np. ASV sa jeszcze za "swieze" na czyszczenie
powiem wiecej w BMW TDS i w OPLACH siedza te same pompy z tymi samymi nastawnikami
zeby bylo smieszniej w Audi 2.5 TDI taki sam nastawnik siedzi (rozni sie tylko nieznaczacymi detalami)
jedyna roznica miedzy nastawnikami VW, AUDI, BMW to wtyczka
a tam OFF topic powiem ze wczoraj przyjechala do mnie Audiczka A6 2,6 TDI tragicznie chodzaca na jalowym, ze o jedzie nie wspomne
zdjalem nastawnik i juz od spodu bylo widac syf jak sie masz, ale sprawdzilem jeszcze jedna rzecz i nawet nie czyscilem nastawnika - bo bylo to bez sensu.
okazalo sie ze sa popekane sprezyny w pompie, chociaz popekane to malo powiedziane, jedna byla luzna a drugiej nie bylo prawie wcale
niestety pompa do wymiany, bo nawet po wymianie owych sprezyn moze pasc za chwile reszta bo szczatki tych sprezyn walaly sie w srodku
dla niewiedzacych o ktore sprezyny chodzi foto ponizej (drugie foto przedstawia to dokladniej)
Zrobiłem zdjęcie. Powiedzcie mi jaki to nastawnik i czy możliwa bedzie jego regeneracja.
http://www.wrzuta.pl/obraz/s3mUR1SbTQ/nastawnik
http://www.wrzuta.pl/obraz/lCJtmpyer6/k ... lnika_audi
http://www.wrzuta.pl/obraz/s3mUR1SbTQ/nastawnik
http://www.wrzuta.pl/obraz/lCJtmpyer6/k ... lnika_audi
niestety nieRenesco pisze:Adamm podejmujesz sie takich rzeczy ?? Czy trzeba nowego (używanego) szukać ?
kiedys mialem okazje zajrzec pod dekielek takiego nastawnika to z tego co pamietam czujnik RSW jest wprasowany, ciezko by to ustrojstwo rozebrac (o ile sie w ogole da)
co do uzywki to hmmm, szczerze mowiac raczej nie polecam, bo nigdy nie wiesz co tam w srodku siedzi
z kolei nowka ok 1500 w boschu
RaKo, wiesz, jakos nie zglebialem tego tematu w audii, jest to jakies rozwiazanie
pompy nie trzeba zmieniac wystarczy nastawnik na indukcyjny, wtedy komp i przeplywka (reszta juz jest chyba taka sama)
tylko nie wiem czy to zadziala,
poza tym koszt
komp 300 - 400 zl, przeplywka nowa ok 400 zl + nastawnik ok 300 - 400 (jesli dorwiesz gdzies sam - z pompa ok 600zl)
da Ci to jakies 1200 - 1400 zl - a nowy nastawnik potencjometryczny to ok 1500 zl
Twoja opcje mozna zastosowac gdy ktos autem sie bawi (w sensie diagnostyki, podkrecania itd)
ale jesli juz zmieniac kompa to na 16 bitowy z programem. (pozniejsza mozliwosc wrzucenia turbo o zmiennej geometrii)
pompy nie trzeba zmieniac wystarczy nastawnik na indukcyjny, wtedy komp i przeplywka (reszta juz jest chyba taka sama)
tylko nie wiem czy to zadziala,
poza tym koszt
komp 300 - 400 zl, przeplywka nowa ok 400 zl + nastawnik ok 300 - 400 (jesli dorwiesz gdzies sam - z pompa ok 600zl)
da Ci to jakies 1200 - 1400 zl - a nowy nastawnik potencjometryczny to ok 1500 zl
Twoja opcje mozna zastosowac gdy ktos autem sie bawi (w sensie diagnostyki, podkrecania itd)
ale jesli juz zmieniac kompa to na 16 bitowy z programem. (pozniejsza mozliwosc wrzucenia turbo o zmiennej geometrii)
Adamm czy masz dostęp do uszczelek nastawnika? i jeżeli tak to ile kosztowałby u Ciebie taki komplet
już znalazłem można kupić w intercarsie TUTAJ
nr uszczelki pod nastawnik: 1 460 206 305 cena 7,81zł
nr uszczelki pod dekielek: 1 461 015 303 cena 6,84zł
już znalazłem można kupić w intercarsie TUTAJ
nr uszczelki pod nastawnik: 1 460 206 305 cena 7,81zł
nr uszczelki pod dekielek: 1 461 015 303 cena 6,84zł
Znalazłem magika w Skwierzynie który mówi że podejmie się czyszczenia nastawnika potencjometrycznego... Mówi że pracuje w firmie zajmującej się naprawą pomp wtryskowych... I po pracy bawi sue z nastawnikami. Otóż mowi że nie moze zagwarantować poprawy i dlatego jak to okreslil :zaufa mi i jesli bedzie poprawa to wplace mu ile uważam.... Za wyczyszczenie nastawnika indukcyjnego chce 180. wysylkowo. Myślę sobie ze mu wysle a on mi nie odeśle... Ale z drugiej strony na co komu zepsuty nastawnik potencjometryczny?? Jak sądzicie warto się w to mieszać ? Czy wogóle możliwe jest by go wyczścić, zregenerowąć ??
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK