Solskier pisze:N75 jest cały czas zemkniety dopiero przy przeładowaniu sie otwiera i upuszcza ciśnienie do weża ssącego nachodzacego na turbine. Jak chcesz sprawdzić czy N75 trzyma ciśnienie i nie jeste cały czas otwarty to weź go zdemontuj i dmuchnij ustami w jeden z trzech króćców jednocześcnie zatykająć jeden, po zatkaniu któregoś powinieneś poczuć opur powietrza, albo inaczej powietrze nie powinno uciekać króćcem który jest po przeciwnej stronie wtyczki. zatkaj jeden z boku i dmuchnij w ten z dołu jak bedzie opur to n75 jest zamkniety i trzyma, mozesz też spróbować go przemyć, po co odrzu kupować nowy skoro nawet jeszcze nie jesteś pewien że to napewno ten zworek, również mozez zamienić go miesjcami z zaworem EGRu, w ten sposób możesz go sprawdzić a jak padł to zamień na stałe i nie muisz wtedy wydawać ani grosza, EGR nie jest Ci potrzebny do prawidłowego działania silnka. <ok> Sprawdź również sztange od turbiny czy da sie ją ruszyć reką, byc moze jest zapieczona i dla tego przeładowywuje, możesz również zrobić logi vagiem ile ładuje Cisnienia wtedy zobaczysz czy przeładowywuje czy nie doładowywuje. Powodzenia.
sory ale wg mnie troche herezji siejesz
n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
jesli komputer nie jest w stanie wysterowac turbiny (uszkodzone wezyki lub zawor, zapieczona sztanga lub dziurawa gruszka) to obcina dawke paliwa, co powoduje zmniejszenie ilosci spalin a tym samym wyhamowanie turbiny - innymi slowy NOTLAUF
kolejna kwestia to sprawdznie n-75 mozna to zrobic laczac wezyk idacy ze strony zimnej turbiny z wezykiem idacym do sztangi (nalezy je polaczyc, zmostkowac) podczas jazdy (o ile wezyki sa szczelne a gruszka i sztanga sprawne) nie powinno dojsc do przeladowania gdyz klapka upustowa bedzie na bieżaco otwierana, samochod w tym przypadku oslabnie poniewaz ograniczymy cisnienie doladowania z 0.8 bara na ok 0.5 (rozwiazanie jak w TD)
co do podmiany zaworu n-75 z zaworem EGRu to owszem ale nie w 1Z !!
tutaj sterowanie turbiny odbywa sie za pomoca cisnienia, a zawor EGRu pracuje z podcisnieniem
taka zamiane mozna zrobic w przypadku turbin VNT (o zmiennej geometrii lopatek) gdzie turbina jest sterowana podcisnieniem
ufff troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze troche to rozjasni sytuacje
