Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] automat Brak mocy TDI 1Z błędy...

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

[B4 1Z] automat Brak mocy TDI 1Z błędy...

Post autor: kogucik » 11 sty 2008, 00:17

Witam! Jestem nowy uzytkownikiem na tym forum wiec dopiero poznaje zasady tego forum :D Wiem ze to juz było brak mocy... 120km/h i przychamowuje itd te rzeczy dzieja sie tez w moim ale jak byłem na v.a.g-u to wykazało mi takie błedy:Potenjometr przepustnicy-G69 niedopuszczalna wartosc sygnału,
silnik/skrzynia biegow-polacz.elektr. brak sygnalu usterka wyst.sporadycznie
cisnienie w kolektorze ssacym odstepstwo od reguły usterka wys sporadycznie
prosze o jakies wskazówki bo nie wiem od czego zaczac... aha dodam ze pali mi bardzo duzo 11L/100km ;/
Ostatnio zmieniony 12 sty 2008, 10:28 przez kogucik, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 sty 2008, 00:41

z odcieciem mocy polecam sprawdzic szczelnosc wezykow do zaworu N-75 (sterujacego praca turbiny)

jesli beda szczelne to najlepiej podmienic od kogos zaworek i sprawdzic bo bedzie na 90% do bani, dlatego turbina przeladowuje a komp nie mogac jej wysterowac zaworem obcina dawki paliwa.

podaj dokladne nr bledow to bede Ci mogl podac co i jak dokladnie

[ Dodano: 2008-01-11, 00:47 ]
aha co do tego bledu z G69 to nie wiem czy nie pomyliles sie bo powinno byc chyba G 79 (nie kojarze czujnika G69 - bynajmniej w 1Z, ani nie ma go w serwisowce, moze o czyms innym myslales piszac tego posta hehe ;) )

jesli chodzi o G79 to zerknij na to :

Obrazek

Awatar użytkownika
spanky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2006, 10:40
Lokalizacja: Otwock

Re: (automat) Brak mocy TDI 1Z błędy...

Post autor: spanky » 11 sty 2008, 14:29

kogucik pisze:Witam! Jestem nowy uzytkownikiem na tym forum wiec dopiero poznaje zasady tego forum :D Wiem ze to juz było brak mocy... 120km/h i przychamowuje itd te rzeczy dzieja sie tez w moim ale jak byłem na v.a.g-u to wykazało mi takie błedy:Potenjometr przepustnicy-G69 niedopuszczalna wartosc sygnału,
silnik/skrzynia biegow-polacz.elektr. brak sygnalu usterka wyst.sporadycznie
cisnienie w kolektorze ssacym odstepstwo od reguły usterka wys sporadycznie
prosze o jakies wskazówki bo nie wiem od czego zaczac... aha dodam ze pali mi bardzo duzo 11L/100km ;/
zacznij od dokladnej diagnozy statycznej i dynamicznej Vag'iem .... :!:

G69 ... problem prawdopodobnie zwiazny z automatem ... ;-) [pewnie wywalilo go jak sprawdzales skrzynie biegów] ... czy nie mial przypadkiem oznaczenia 00518 ... ?

518 dotyczy pedału gazu-potencjometru który znajduje się przy pedale gazu z ktorgo tez korzysta skrzynia automatyczna ....

moze byc on spowodowany tym bledem wczesniejszym [brak polaczenia skrzynia/silnik] ...
posprawdzaj przewody,kostki ECU-> skrzynia

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 11 sty 2008, 16:29

tak to bład nr 00518... a bład cisnienia w kolektorze to 00575 a polaczenia silnik/skrzynia-00638 dodam ze auto było bite... wlasnie załozyłem wezyk cisnieniowy do IC bo sie złamał ale nie pomogło co do tego przyspieszania... 120km/h i odcina mi go cos jutro wymienie n75 dam znac co i jak. (a co do N75 to jest przekaznik o ile dobrze mi sie wydaje i po podłaczenie +i- od akumulatora powinien zamykac ''cykac'; a tu nic wiec chyba walniety...?)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 sty 2008, 17:46

N75 jest cały czas zemkniety dopiero przy przeładowaniu sie otwiera i upuszcza ciśnienie do weża ssącego nachodzacego na turbine. Jak chcesz sprawdzić czy N75 trzyma ciśnienie i nie jeste cały czas otwarty to weź go zdemontuj i dmuchnij ustami w jeden z trzech króćców jednocześcnie zatykająć jeden, po zatkaniu któregoś powinieneś poczuć opur powietrza, albo inaczej powietrze nie powinno uciekać króćcem który jest po przeciwnej stronie wtyczki. zatkaj jeden z boku i dmuchnij w ten z dołu jak bedzie opur to n75 jest zamkniety i trzyma, mozesz też spróbować go przemyć, po co odrzu kupować nowy skoro nawet jeszcze nie jesteś pewien że to napewno ten zworek, również mozez zamienić go miesjcami z zaworem EGRu, w ten sposób możesz go sprawdzić a jak padł to zamień na stałe i nie muisz wtedy wydawać ani grosza, EGR nie jest Ci potrzebny do prawidłowego działania silnka. <ok> Sprawdź również sztange od turbiny czy da sie ją ruszyć reką, byc moze jest zapieczona i dla tego przeładowywuje, możesz również zrobić logi vagiem ile ładuje Cisnienia wtedy zobaczysz czy przeładowywuje czy nie doładowywuje. Powodzenia.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 sty 2008, 18:59

Solskier pisze:N75 jest cały czas zemkniety dopiero przy przeładowaniu sie otwiera i upuszcza ciśnienie do weża ssącego nachodzacego na turbine. Jak chcesz sprawdzić czy N75 trzyma ciśnienie i nie jeste cały czas otwarty to weź go zdemontuj i dmuchnij ustami w jeden z trzech króćców jednocześcnie zatykająć jeden, po zatkaniu któregoś powinieneś poczuć opur powietrza, albo inaczej powietrze nie powinno uciekać króćcem który jest po przeciwnej stronie wtyczki. zatkaj jeden z boku i dmuchnij w ten z dołu jak bedzie opur to n75 jest zamkniety i trzyma, mozesz też spróbować go przemyć, po co odrzu kupować nowy skoro nawet jeszcze nie jesteś pewien że to napewno ten zworek, również mozez zamienić go miesjcami z zaworem EGRu, w ten sposób możesz go sprawdzić a jak padł to zamień na stałe i nie muisz wtedy wydawać ani grosza, EGR nie jest Ci potrzebny do prawidłowego działania silnka. <ok> Sprawdź również sztange od turbiny czy da sie ją ruszyć reką, byc moze jest zapieczona i dla tego przeładowywuje, możesz również zrobić logi vagiem ile ładuje Cisnienia wtedy zobaczysz czy przeładowywuje czy nie doładowywuje. Powodzenia.

sory ale wg mnie troche herezji siejesz :P

n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)

jesli komputer nie jest w stanie wysterowac turbiny (uszkodzone wezyki lub zawor, zapieczona sztanga lub dziurawa gruszka) to obcina dawke paliwa, co powoduje zmniejszenie ilosci spalin a tym samym wyhamowanie turbiny - innymi slowy NOTLAUF

kolejna kwestia to sprawdznie n-75 mozna to zrobic laczac wezyk idacy ze strony zimnej turbiny z wezykiem idacym do sztangi (nalezy je polaczyc, zmostkowac) podczas jazdy (o ile wezyki sa szczelne a gruszka i sztanga sprawne) nie powinno dojsc do przeladowania gdyz klapka upustowa bedzie na bieżaco otwierana, samochod w tym przypadku oslabnie poniewaz ograniczymy cisnienie doladowania z 0.8 bara na ok 0.5 (rozwiazanie jak w TD)

co do podmiany zaworu n-75 z zaworem EGRu to owszem ale nie w 1Z !!
tutaj sterowanie turbiny odbywa sie za pomoca cisnienia, a zawor EGRu pracuje z podcisnieniem
taka zamiane mozna zrobic w przypadku turbin VNT (o zmiennej geometrii lopatek) gdzie turbina jest sterowana podcisnieniem

ufff troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze troche to rozjasni sytuacje <piwo>

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 11 sty 2008, 23:50

Dzieki za podpowiedzi w sobote załoze n75 na probe i zobacze... a co do tej sztangi to ona nie chodzi jak sie dodaje gazu ale reka ja ruszyłem :/ ale nie wiem jak to działa bo patrzyłem u znajomego w golfie td i tez nie chodzi jak dodawał gazu i w seacie tdi tak samo to juz nie wiem czy obaj mieli niesprawne czy jak?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 00:49

ona nie ma chodzic jak dodajesz gazu, sprawdzic mozesz ja tak ze kompresorem (sprezonym powietrzem) mozesz dmuchnac w wezyk idacy do gruszki i zobaczysz czy sztanga sie rusza

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 12 sty 2008, 07:56

Dzieki spoko sprobuje :D a pytałem dlatego bo w starszych postach znalazłem cos takiego ze ktos tak napisał ze to ramie powinno chodzic przy dodawaniu gazu...
pozdr

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 sty 2008, 08:42

Adamm pisze:sory ale wg mnie troche herezji siejesz :P

n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
Nie mówie nie bo może coś pomieszałem, w serii weżyki są kolorowe czerowny weżyk daje ciśnienie tak jak piszesz jak jest ok puszcza zawór to ciśnienie na czarny weżyk a jak nie to wraca niebieskim... Czy teraz jest ok?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 08:44

Solskier pisze:
Adamm pisze:sory ale wg mnie troche herezji siejesz :P

n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
Nie mówie nie bo może coś pomieszałem, w serii weżyki są kolorowe czerowny weżyk daje ciśnienie tak jak piszesz jak jest ok puszcza zawór to ciśnienie na czarny weżyk a jak nie to wraca niebieskim... Czy teraz jest ok?
dokladnie tak :) czerwony daje cisnienie, jesli doladowanie jest ok to wraca czarnym do dolotu, jesli przekracza cis doladowania to niebieskim pompuje w gruszke i otwiera klapke :)

pozdrawiam <piwo>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 sty 2008, 09:47

Najpierw bym sprawdził LMM, bo wydaje mi sie ze to usterka przepływki. Kogucik powiedz jak dokładnie zachowuje sie silnik czy po zwolnieniu np do 80 masz nadal moc i mozesz przyspieszyc do tych 120 czy robi sie muł. Jeżeli możesz znowu przyspieszac to Lmm uszkodzony, jeżeli nie mozesz przyspieszać to N-75 lub sterowanie.

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 12 sty 2008, 13:55

no jak zwolnie do 80 to znow moge przyspieszac tak nawet do 140 czyli co przepływka do wymiany? bo mam z cordoby taka sama to przełoze i sprobuje

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 sty 2008, 14:10

jesli przeplywka bylaby padnieta na amen to od dolu wogole by nie jechal
jesli tylko troche padnieta to pozniej mialby problem z rozpedzaniem

jesli to nagle odciecie mocy to sterowanie turbiny

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 12 sty 2008, 16:52

Ciezki temat... Wymieniłem na probe N75 z cordoby i nic pozniej przepływke i tez nic a gruszka sprawna bo sprawdzilem kompresorem :/ we wtorek jade do mechanika i ma mi cos pomierzyc zobaczymy czy cos stwierdzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl