[B4 1Z] automat Brak mocy TDI 1Z błędy...
[B4 1Z] automat Brak mocy TDI 1Z błędy...
Witam! Jestem nowy uzytkownikiem na tym forum wiec dopiero poznaje zasady tego forum Wiem ze to juz było brak mocy... 120km/h i przychamowuje itd te rzeczy dzieja sie tez w moim ale jak byłem na v.a.g-u to wykazało mi takie błedy:Potenjometr przepustnicy-G69 niedopuszczalna wartosc sygnału,
silnik/skrzynia biegow-polacz.elektr. brak sygnalu usterka wyst.sporadycznie
cisnienie w kolektorze ssacym odstepstwo od reguły usterka wys sporadycznie
prosze o jakies wskazówki bo nie wiem od czego zaczac... aha dodam ze pali mi bardzo duzo 11L/100km ;/
silnik/skrzynia biegow-polacz.elektr. brak sygnalu usterka wyst.sporadycznie
cisnienie w kolektorze ssacym odstepstwo od reguły usterka wys sporadycznie
prosze o jakies wskazówki bo nie wiem od czego zaczac... aha dodam ze pali mi bardzo duzo 11L/100km ;/
Ostatnio zmieniony 12 sty 2008, 10:28 przez kogucik, łącznie zmieniany 1 raz.
z odcieciem mocy polecam sprawdzic szczelnosc wezykow do zaworu N-75 (sterujacego praca turbiny)
jesli beda szczelne to najlepiej podmienic od kogos zaworek i sprawdzic bo bedzie na 90% do bani, dlatego turbina przeladowuje a komp nie mogac jej wysterowac zaworem obcina dawki paliwa.
podaj dokladne nr bledow to bede Ci mogl podac co i jak dokladnie
[ Dodano: 2008-01-11, 00:47 ]
aha co do tego bledu z G69 to nie wiem czy nie pomyliles sie bo powinno byc chyba G 79 (nie kojarze czujnika G69 - bynajmniej w 1Z, ani nie ma go w serwisowce, moze o czyms innym myslales piszac tego posta hehe )
jesli chodzi o G79 to zerknij na to :
jesli beda szczelne to najlepiej podmienic od kogos zaworek i sprawdzic bo bedzie na 90% do bani, dlatego turbina przeladowuje a komp nie mogac jej wysterowac zaworem obcina dawki paliwa.
podaj dokladne nr bledow to bede Ci mogl podac co i jak dokladnie
[ Dodano: 2008-01-11, 00:47 ]
aha co do tego bledu z G69 to nie wiem czy nie pomyliles sie bo powinno byc chyba G 79 (nie kojarze czujnika G69 - bynajmniej w 1Z, ani nie ma go w serwisowce, moze o czyms innym myslales piszac tego posta hehe )
jesli chodzi o G79 to zerknij na to :
Re: (automat) Brak mocy TDI 1Z błędy...
zacznij od dokladnej diagnozy statycznej i dynamicznej Vag'iem .... :!:kogucik pisze:Witam! Jestem nowy uzytkownikiem na tym forum wiec dopiero poznaje zasady tego forum Wiem ze to juz było brak mocy... 120km/h i przychamowuje itd te rzeczy dzieja sie tez w moim ale jak byłem na v.a.g-u to wykazało mi takie błedy:Potenjometr przepustnicy-G69 niedopuszczalna wartosc sygnału,
silnik/skrzynia biegow-polacz.elektr. brak sygnalu usterka wyst.sporadycznie
cisnienie w kolektorze ssacym odstepstwo od reguły usterka wys sporadycznie
prosze o jakies wskazówki bo nie wiem od czego zaczac... aha dodam ze pali mi bardzo duzo 11L/100km ;/
G69 ... problem prawdopodobnie zwiazny z automatem ... [pewnie wywalilo go jak sprawdzales skrzynie biegów] ... czy nie mial przypadkiem oznaczenia 00518 ... ?
518 dotyczy pedału gazu-potencjometru który znajduje się przy pedale gazu z ktorgo tez korzysta skrzynia automatyczna ....
moze byc on spowodowany tym bledem wczesniejszym [brak polaczenia skrzynia/silnik] ...
posprawdzaj przewody,kostki ECU-> skrzynia
tak to bład nr 00518... a bład cisnienia w kolektorze to 00575 a polaczenia silnik/skrzynia-00638 dodam ze auto było bite... wlasnie załozyłem wezyk cisnieniowy do IC bo sie złamał ale nie pomogło co do tego przyspieszania... 120km/h i odcina mi go cos jutro wymienie n75 dam znac co i jak. (a co do N75 to jest przekaznik o ile dobrze mi sie wydaje i po podłaczenie +i- od akumulatora powinien zamykac ''cykac'; a tu nic wiec chyba walniety...?)
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
N75 jest cały czas zemkniety dopiero przy przeładowaniu sie otwiera i upuszcza ciśnienie do weża ssącego nachodzacego na turbine. Jak chcesz sprawdzić czy N75 trzyma ciśnienie i nie jeste cały czas otwarty to weź go zdemontuj i dmuchnij ustami w jeden z trzech króćców jednocześcnie zatykająć jeden, po zatkaniu któregoś powinieneś poczuć opur powietrza, albo inaczej powietrze nie powinno uciekać króćcem który jest po przeciwnej stronie wtyczki. zatkaj jeden z boku i dmuchnij w ten z dołu jak bedzie opur to n75 jest zamkniety i trzyma, mozesz też spróbować go przemyć, po co odrzu kupować nowy skoro nawet jeszcze nie jesteś pewien że to napewno ten zworek, również mozez zamienić go miesjcami z zaworem EGRu, w ten sposób możesz go sprawdzić a jak padł to zamień na stałe i nie muisz wtedy wydawać ani grosza, EGR nie jest Ci potrzebny do prawidłowego działania silnka. <ok> Sprawdź również sztange od turbiny czy da sie ją ruszyć reką, byc moze jest zapieczona i dla tego przeładowywuje, możesz również zrobić logi vagiem ile ładuje Cisnienia wtedy zobaczysz czy przeładowywuje czy nie doładowywuje. Powodzenia.
Solskier pisze:N75 jest cały czas zemkniety dopiero przy przeładowaniu sie otwiera i upuszcza ciśnienie do weża ssącego nachodzacego na turbine. Jak chcesz sprawdzić czy N75 trzyma ciśnienie i nie jeste cały czas otwarty to weź go zdemontuj i dmuchnij ustami w jeden z trzech króćców jednocześcnie zatykająć jeden, po zatkaniu któregoś powinieneś poczuć opur powietrza, albo inaczej powietrze nie powinno uciekać króćcem który jest po przeciwnej stronie wtyczki. zatkaj jeden z boku i dmuchnij w ten z dołu jak bedzie opur to n75 jest zamkniety i trzyma, mozesz też spróbować go przemyć, po co odrzu kupować nowy skoro nawet jeszcze nie jesteś pewien że to napewno ten zworek, również mozez zamienić go miesjcami z zaworem EGRu, w ten sposób możesz go sprawdzić a jak padł to zamień na stałe i nie muisz wtedy wydawać ani grosza, EGR nie jest Ci potrzebny do prawidłowego działania silnka. <ok> Sprawdź również sztange od turbiny czy da sie ją ruszyć reką, byc moze jest zapieczona i dla tego przeładowywuje, możesz również zrobić logi vagiem ile ładuje Cisnienia wtedy zobaczysz czy przeładowywuje czy nie doładowywuje. Powodzenia.
sory ale wg mnie troche herezji siejesz
n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
jesli komputer nie jest w stanie wysterowac turbiny (uszkodzone wezyki lub zawor, zapieczona sztanga lub dziurawa gruszka) to obcina dawke paliwa, co powoduje zmniejszenie ilosci spalin a tym samym wyhamowanie turbiny - innymi slowy NOTLAUF
kolejna kwestia to sprawdznie n-75 mozna to zrobic laczac wezyk idacy ze strony zimnej turbiny z wezykiem idacym do sztangi (nalezy je polaczyc, zmostkowac) podczas jazdy (o ile wezyki sa szczelne a gruszka i sztanga sprawne) nie powinno dojsc do przeladowania gdyz klapka upustowa bedzie na bieżaco otwierana, samochod w tym przypadku oslabnie poniewaz ograniczymy cisnienie doladowania z 0.8 bara na ok 0.5 (rozwiazanie jak w TD)
co do podmiany zaworu n-75 z zaworem EGRu to owszem ale nie w 1Z !!
tutaj sterowanie turbiny odbywa sie za pomoca cisnienia, a zawor EGRu pracuje z podcisnieniem
taka zamiane mozna zrobic w przypadku turbin VNT (o zmiennej geometrii lopatek) gdzie turbina jest sterowana podcisnieniem
ufff troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze troche to rozjasni sytuacje
Dzieki za podpowiedzi w sobote załoze n75 na probe i zobacze... a co do tej sztangi to ona nie chodzi jak sie dodaje gazu ale reka ja ruszyłem ale nie wiem jak to działa bo patrzyłem u znajomego w golfie td i tez nie chodzi jak dodawał gazu i w seacie tdi tak samo to juz nie wiem czy obaj mieli niesprawne czy jak?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie mówie nie bo może coś pomieszałem, w serii weżyki są kolorowe czerowny weżyk daje ciśnienie tak jak piszesz jak jest ok puszcza zawór to ciśnienie na czarny weżyk a jak nie to wraca niebieskim... Czy teraz jest ok?Adamm pisze:sory ale wg mnie troche herezji siejesz
n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
dokladnie tak czerwony daje cisnienie, jesli doladowanie jest ok to wraca czarnym do dolotu, jesli przekracza cis doladowania to niebieskim pompuje w gruszke i otwiera klapkeSolskier pisze:Nie mówie nie bo może coś pomieszałem, w serii weżyki są kolorowe czerowny weżyk daje ciśnienie tak jak piszesz jak jest ok puszcza zawór to ciśnienie na czarny weżyk a jak nie to wraca niebieskim... Czy teraz jest ok?Adamm pisze:sory ale wg mnie troche herezji siejesz
n75 dziala na takiej zasadzie ze ze strony zimnej turbiny idzie wezykiem cisnienie na zawor n-75, jesli to cisnienie jest w dopuszczalnej normie jest zwracane wezykiem do dolotu, jesli komputer odczytuje ze cisnienie w dolocie jest za duze to przesterowuje zawor tak by ostatnim wezykim podac cisnienie wytwarzane przez turbine na gruszke ktora poprzez sztange otwiera klapke upustowa (przez co spaliny omijaja wirnik)
pozdrawiam
Najpierw bym sprawdził LMM, bo wydaje mi sie ze to usterka przepływki. Kogucik powiedz jak dokładnie zachowuje sie silnik czy po zwolnieniu np do 80 masz nadal moc i mozesz przyspieszyc do tych 120 czy robi sie muł. Jeżeli możesz znowu przyspieszac to Lmm uszkodzony, jeżeli nie mozesz przyspieszać to N-75 lub sterowanie.