Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 23 sty 2008, 08:59

Labiel pisze:Mam tylko takie pytanie czy po tej zmianie pobór prądu nie będzie większy :?: U mnie w niuni światła mijania też są dość liche i zastanawiam się nad zabiegiem tu opisywanym (nawet mam już przekaźniki). Tylko martwi mnie jedna kwestia. W nocy jest to super sprawa, ale teraz jeździmy cały rok na światłach mijania i czy ta zmiana nie będzie powodowała większego poboru mocy a co potem za tym idzie większego obciążenia silnika :?:
Zapotrzebowanie na moc wynika z zastosowanego obciążenia (żarówki). Tak wiec generalnie nic sie nie zmieni przy tych samych żarówkach. Zmieniasz tylko obwód zasilania żarówki. Tak wiec możesz być "spokojny"
+ mniejsze obciążenie "pająka" - przedłużasz jego trwałość
+ dużo większy strumień światła
- dla wyższego napięcia tzn . generowanego przez alternatora żarówce trwałość żarówki może spaść o kilkanaście %
- dodatkowa instalacja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2008, 10:01

Przekaźniki już mam, więc w sumie zdecydowany jestem na takie mody, bo światłą mijania to naprawdę są słabiutkie :-( Ostatnio jak jechałem w deszczowy dzień to ledwie ci było widać.

Awatar użytkownika
cronix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2007, 00:12
Lokalizacja: Szczecin/Słupsk
Kontakt:

Post autor: cronix » 23 sty 2008, 12:04

Labiel czym predzej zamontuj, efekt widac na fotce wyzej. Mnie zmotywowal do zrezania fakt, iz w pewien deszczowy wieczor za pozno zauwazylem statrsza pania, ktora wtargnela na jezdnie :-( ale na szczescie tylko delikatnie stuknalem Pania zderzakiem i nic sie nie stalo ufffff :-|

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2008, 12:08

Wiem, kórde inni mają takie mocne światła mijania a u nas to dość skromnie wygląda, nie chciałem mówić tragicznie. Zrobiłbym to już wcześniej, ale sesje właśnie mam, 4 lutego obrona pracy, więc troszkę brak mi czasu. Może w przysżłym tygodniu wprowadzę niunię do garażu i coś sie zmontuje.

Pawcio93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 10 gru 2007, 15:23
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: Pawcio93 » 23 sty 2008, 16:48

ja też chyba się za to wezme bo jak jest deszczowa pogoda to ledwo co widać ale chyba najpierw przeczyszcze odbłyśniki jak to nie pomoże to biore sie za rezanie

Awatar użytkownika
cronix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2007, 00:12
Lokalizacja: Szczecin/Słupsk
Kontakt:

Post autor: cronix » 24 sty 2008, 11:16

Ciekawa sprawa, po 15 minutach jazdy w rezanym reflektorze padla zarowka... wsadzilem druga, zobaczymy ile wytrzyma... :-/

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 24 sty 2008, 12:27

cronix pisze:Ciekawa sprawa, po 15 minutach jazdy w rezanym reflektorze padla zarowka... wsadzilem druga, zobaczymy ile wytrzyma... :-/
daj znac kolego ile ci wytrzymala :P poczekam na cieplejsze dni i tez sobie zrezam swiatelka :P mam 2 kompl zarowek xenonki od wujka bo do niego nie pasowaly zobacze jak z nimi beda lampki swiecily ;] i jak kiepsko to zrezam sobie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2008, 13:23

cronix pisze:Ciekawa sprawa, po 15 minutach jazdy w rezanym reflektorze padla zarowka... wsadzilem druga, zobaczymy ile wytrzyma... :-/
Kurcze zmartwił mnie trochę kolega :-| A mam zamiar zrobić sobie dzisiaj tą przeróbkę bo mam chwilę wolnego wieczorem. Ale jak by co zapasową żarówkę mam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2008, 13:44

Też tak myślę. W końcu już sporo osób robiło ten myk i gdyby coś było nie tak to były by głosy na ten temat.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 24 sty 2008, 16:10

w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zakupic odpowiednie "produkty" i zabrac sie za skladanie ;P

Awatar użytkownika
cronix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2007, 00:12
Lokalizacja: Szczecin/Słupsk
Kontakt:

Post autor: cronix » 24 sty 2008, 17:57

No zarowka miala jakis roczek. Teraz wlozylem jakas staaaara znaleziona w skrzynce z narzedziami :-) i znajac zycie bedzie swiecila dluzej niz nie jedna nowa ;-)

marek1700
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 paź 2007, 22:25
Lokalizacja: Koniecpol

Post autor: marek1700 » 24 sty 2008, 22:45

A możecie podać linki najlepiej z allegro.pl jakie dokładnie maja być elementy:
1 Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt.
2 Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb.
3 Przewody jednożyłowe w izolacji (przekroju nie znam dokładnie ale taki jak idą w wtyczce do lampy <ok> ) najlepiej 3 rożne kolory po około 1mb (ja wykorzystałem ze starej instalacji)
4 Obudowa z tworzywa, 2 szt.
5 Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt.
6 Końcówki konektorowe żeńskie i męskie
7 Izolacja termokurczliwa

Z góry dziękuję!!!!

aha.Pala wam sie żarówki do tego???

Awatar użytkownika
cronix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2007, 00:12
Lokalizacja: Szczecin/Słupsk
Kontakt:

Post autor: cronix » 25 sty 2008, 00:26

marek1700 pisze:A możecie podać linki najlepiej z allegro.pl jakie dokładnie maja być elementy:
Kolego prosze link do allegro: http://allegro.pl/search_form.php :mrgreen: tutaj wszystko zxnajdziesz
mysle, ze lepszym rozwiazaniem bedzie, jak pojdziesz sobie do pierwszego lepszego sklepu z elektronika i powinienes wszystko dostac ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 26 sty 2008, 22:16

Panowie a ja Wam proponuje troche sie wysilic i zrobic cos takiego:
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... wiatel.htm
W zwiazku z tym ze trzeba 24h jezdzic na swiatlach przez ciagle zwiekszone napiecie zarowki beda szybciej siadac, robiac tak jak w opisie unikamy tego a wysilku niewiele wiecej.
Sam sie za to wzialem i tu mam male pytanie do kogos kto jest bardziej z elektryko-elektronika za pan brat niz ja. Otorz chcialem zrobic wszystko jak w opisie ale watpliwosci pojawily sie po wizycie w sklepie celem zakupienia opornika. Otórz gosz zapytal mnie do czego potrzebuje i powiedzial ze takowy opornik mi nie wytrzyma i opornik musi miec taka sama moc jak zarowka czyli min. 55W
W zwiazku z tym ze nie znam sie za bardzo wstrzymalem sie z montazem, ale pogrzebalem troche i douczylem sie i wynika, iz moc wystarczy 10W tak jak chcialem. istotne jest natężenie pradu jaki popłynie przez ten opornik. Opornik 0,22ohma/10W wytrzyma natężenie pradu 6,74 Ampera, czyli do tej instalacji podejdzie. Nie wiem czy gosc sie w sklepie pomylil (byl dosc pewny swego) czy ja zle rozumuje.
Prosze niech sie wypowie ktos kto wie wiecej niz ja...
Z gory dzieki! <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 sty 2008, 22:34

Ja również jakiś czas temu wziąłem się za tą robotę, a zrobiłem to tak:

Zacząłem od znalezienia miejsca na przekaźniki, takiego żeby w razie draki był do nich dobry dostęp. Ta półka pomiędzy serwem a lewym kielichem, wydała mi się wręcz idealna. Na niej zamontowałem dorobioną podstawkę pod przekaźniki.

Obrazek

Następnie zabrałem się za robienie wiązek. Na przewody nałożyłem otuliny żeby zabezpieczyć je przed ewentualnym przetarciem i upodobnić tą samoróbkę wyglądem do oryginalnej instalacji.

Obrazek

Gotowe wiązki rozprowadziłem wzdłuż instalacji samochodu.

Obrazek Obrazek

Nowe przewody wlutowałem bezpośrednio w złącza reflektorów.

Obrazek Obrazek

I po robocie <piwo>

Mając wymontowane reflektory, grzechem byłoby nie przeczyścić odbłyśników i szkieł, co też uczyniłem. Powiem Wam że to chyba było najważniejsze w całym tym rezaniu, ponieważ przy pomiarach miernikiem oryginalnej instalacji, różnica napięcia pomiędzy akumulatorem a żarówką wyniosła 0.5V a poprawa w świeceniu jest kolosalna. Dodam jeszcze, że opłaca się co jakiś czas (powiedzmy raz na rok) wymieniać żarówki ze sprawnych na nowe i nie koniecznie muszą to być +30, +50 czy +90%. Wystarczy wyrób dobrej renomowanej firmy, ponieważ żarniki żarówek z biegiem czasu się zużywają przez co światło staje się coraz słabsze.

P.S. Sorry za jakość fotek, ale mój telefon to jedyny cyfrak jaki posiadam :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl