Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 JN] Zamiana swiec 3-elektrodowych na 1-elektrodow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 26 sty 2008, 21:09

Moje autko na świecach jednoelektrodowych pracuje niestabilnie i jest troche zmulone. Natomiast na zalecanych 3elektrodowych jest tak jak powinno. Auto oczywiście z lpg.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 27 sty 2008, 10:57

Mój znajomy w swojej audi ma silnik abk wimienił świece 3-elektrodowe na 1-elektrodowe (już 3 razy zmieniał te 1-elektrodowe) i silnik nadal nie chodzi tak jak powinien. Ja mam założone świece katalogowe firmy NGK (3-elektrodowe) i jest ok.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 27 sty 2008, 13:28

Ciekawy jestem wogole po co kombinowac jest napisane 3 to sie instaluje 3. Po co te kombinerki ? Juz nie od jednej osoby sprzedajacej te artykuly slyszalem ze swiece do "GAZU" to chłyt marketindody.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 sty 2008, 15:27

to tak samo jak z olejem silnikowym do gazu :mrgreen:

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 17:06

A kto mówi o świecach "do gazu"? Dyskusja toczy się o wymianie świec 3-elektrodowych na 1-elektrodowe, nie żadne dedykowane do gazu, tylko "normalne" benzynowe.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sty 2008, 17:21

ghost2255
Wysłany: 2008-01-24, 22:05
jednoelektrodowe są zalecane do LPG.
Jak myślisz kto?

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 17:45

Ja piszę, że jednoelektrodowe są dobre do gazu, a nie,że świece "do gazu" są lepsze, niż inne do LPG.

Dla jasności: miałem na myśli wyroby producentów światowych jednoelektrodowe, a świece "do gazu" z tego, co wiem robi tylko ISKRA i to rzeczywiśćie mit.

A jeśli chodzi o ścisłośc, to w silniku napędzanym LPG stosuję, tak jak większość "gazowej społeczności" NGK, z wyjątkiem Forda, gdzie tylko Motocraft.



Takie jest moje zdanie, myśle, że jasno się wyraziłem.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 22:07 przez ghost2255, łącznie zmieniany 1 raz.

bajan733
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: bajan733 » 27 sty 2008, 20:58

Ponad trzy lata jeździłem na trzyelektrodowych na gazie i nie było żadnych problemów.Jakieś trzy miesiące temu zmieniłem na jedno- i nie ma zadnej różnicy więc nie wiem po co wydawać pieniądze.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sty 2008, 22:21

bajan733, spójrz kilka postów wyżej. Tam masz prosty rachunek ekonomiczny, z którego wynika to co wynika :-) .
ghost2255, ok. Ale naprawdę proszę nie pisz więcej, że jednoelektrodowe są lepsze do gazu niż trzyelektrodowe i nie pisz również, że przy gazie należy zmniejszać szczelinę świecy tłumacząc to wiekiem autka. Jak ktoś nie dba o autko to żadne świece mu nie pomogą, nawet kosmiczne :-) . Zmniejszanie szczeliny itp. to właśnie zabieg z zamierzchłej epoki polskiej motoryzacji, kiedy w sklepach był tylko ocet, a po ulicach jeździły "Maluszki" :-) .

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 23:51

Serwisuję auta z gazem od 1994 roku, swoje opinie opieram na własnym doświadczeniu oraz informacjom od mechaników i instalatorów gazu. Nieobce mi są też inne fora, w tym stricte gazowe.

Dzięki naszej dyskusji forumowicze mogą poczytać różne informacje nt. stosowania świec przy LPG i wyrobić sobie własną opinię.

Nie chcę się kłócić z moderatorem, tym bardziej, że jestem tu nowy, więc to ostatnia moja wypowiedź w tym temacie. <piwo>

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 28 sty 2008, 00:44

Ja wymieniłem NGK 3 elektrodowe na ISKRA 1 elektrodowe do gazu :) Hula jak ta lala jak narazie ,a troche juz na nich zrobilem. Co do ich żywotnośći to uważam,że wcale nie jest tak z tą wymianą co 10 tys. Wymienia się wtedy kiedy istnieje konieczność.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 28 sty 2008, 01:01

Wymienia sie wdg zalecenia producenta a nawet troche wczesciej (Ci co dbaja :mrgreen: i kochaja swoje silniczki) I jak kurna pisze ze maja byc 3 to 3 a nie 1 elektrodowa. Ech a potem mowia cos klepie cos stuka cos nie pali wystarczy sie stosowac do zalecen.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 sty 2008, 09:48

ghost2255 pisze:Nie chcę się kłócić z moderatorem, tym bardziej, że jestem tu nowy, więc to ostatnia moja wypowiedź w tym temacie. <piwo>
Akurat o to możesz się nie obawiać. Nie rozgraniczam userów na nowych i starych, a tym bardziej nie jest to dla mnie wyznacznik merytoryki dyskusji.
ghost2255 pisze:swoje opinie opieram na własnym doświadczeniu oraz informacjom od mechaników i instalatorów gazu.
A ja opieram się przede wszystkim na własnych doświadczeniach, bo na opiniach instalatorów i mechaników od gazunku to bym daleko nie zajechał niestety. Dobrych, znających się na rzeczy można ze świecą szukać niestety :-( . Sam napisałeś w którymś wątku, że Ci źle wpięli mikser. Poza tym ja podchodzę do sprawy nieco inaczej niż Ty. Mianowicie dla mnie autko ma jeździć i wyglądać tak jak wyszło z fabryki, a nie tak, że jak ktoś zdjął kolanko z tłumika drgań powietrza to tak może zostać bo to nie ma wpływu na szarpanie silnika. Po to fabryka to tam włożyła, żeby tam było i spełniało swoją rolę. Podobnie z układem zapłonowym. Producent zaleca takie a nie inne świece i takie mają być. Zwróć uwagę, że sam stwierdziłeś, że do forda tylko motorcrafty i nic innego i tak samo powinno być w każdym innym autku. Jak układ WN niedomaga to trzeba zająć się jego naprawą, a nie kombinować ze świecami. To oczywiście moje zdanie i masz prawo się z nim nie zgadzać.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 sty 2008, 10:06

Przy świecach trójelektrodowych wyładowania elektryczne występują z tego co kojarzę w dwóch miejscach (dodatkowo iskra "pełzająca" po izolatorze), natomiast w jednoelektrodowych tylko na jednej drodze. Jeżeli układ zapłonowy jest sprawny i energia elektryczna jest odpowiednia to moim zdaniem lepsze będą świece trójelektrodowe, gdyż mieszanka paliwowo-powietrzna zapali się szybciej.
Świece dedykowane do gazu jak i te zwykłe jednoelektrodowe są dobre do aut które mają niedomagania ukladu zapłonowego - słaba energia wytwarzana przez cewkę lub straty na dystrybucji.
W swoich Audi zawsze używałem trójelektrodowych i nigdy nie było problemu, ale jak ktoś chce poeksperymentować z jednoelektrodowymi to prosze bardzo. Nic złego się nie stanie o ile ciepłota jest odpowiednia.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 mar 2008, 20:25

Odgrzewam troszkę ten temat z racji tego, że zauważyłem coś niepokojącego. Nie dawno robiłem mały remont silnika (wymiana uszczelki pod głowicą i jej planowanie, docieranie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy itp.) i zauważyłem pewną prawidłowość - miałem założone dedykowane do mojego silnika świece 3-elektrodowe NGK - na gazie silnik chodził nierówno tak jakby gubił iskrę (chodził na 3 cylindry, przerywał) - nadmienię, że wymieniłem kopułkę i palec. Tak od niechcenia założyłem jakieś zwykłe Iskry 1-elektrodowe i... silnik zaczął równo pracować zarówno na gazie jak i na benzynie - więc doszedłem do wniosku, że moje poprzednie świece 3-elektrodowe NGK mimo niewielkiego przebiegu nadają się do wyrzucenia. Zakupiłem nowe świece 3-elektrodowe (również dedykowane do mojego silnika ABT) firmy BERU. Z przykrością muszę stwierdzić, że niepotrzebnie straciłem 50 zł, gdyż na tych nowych świecach silnik na gazie tak samo zaczął przerywać, jak na moich "starych" NGK.
Moje pytanie brzmi: jakie parametry powinna mieć świeca 1-elektrodowa (jaką ciepłotę), żeby można było na niej jeździć bez żadnych skutków ubocznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl