Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B3 1.8 JN] Zamiana swiec 3-elektrodowych na 1-elektrodow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 26 sty 2008, 21:09

Moje autko na świecach jednoelektrodowych pracuje niestabilnie i jest troche zmulone. Natomiast na zalecanych 3elektrodowych jest tak jak powinno. Auto oczywiście z lpg.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 27 sty 2008, 10:57

Mój znajomy w swojej audi ma silnik abk wimienił świece 3-elektrodowe na 1-elektrodowe (już 3 razy zmieniał te 1-elektrodowe) i silnik nadal nie chodzi tak jak powinien. Ja mam założone świece katalogowe firmy NGK (3-elektrodowe) i jest ok.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 27 sty 2008, 13:28

Ciekawy jestem wogole po co kombinowac jest napisane 3 to sie instaluje 3. Po co te kombinerki ? Juz nie od jednej osoby sprzedajacej te artykuly slyszalem ze swiece do "GAZU" to chłyt marketindody.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 sty 2008, 15:27

to tak samo jak z olejem silnikowym do gazu :mrgreen:

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 17:06

A kto mówi o świecach "do gazu"? Dyskusja toczy się o wymianie świec 3-elektrodowych na 1-elektrodowe, nie żadne dedykowane do gazu, tylko "normalne" benzynowe.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sty 2008, 17:21

ghost2255
Wysłany: 2008-01-24, 22:05
jednoelektrodowe są zalecane do LPG.
Jak myślisz kto?

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 17:45

Ja piszę, że jednoelektrodowe są dobre do gazu, a nie,że świece "do gazu" są lepsze, niż inne do LPG.

Dla jasności: miałem na myśli wyroby producentów światowych jednoelektrodowe, a świece "do gazu" z tego, co wiem robi tylko ISKRA i to rzeczywiśćie mit.

A jeśli chodzi o ścisłośc, to w silniku napędzanym LPG stosuję, tak jak większość "gazowej społeczności" NGK, z wyjątkiem Forda, gdzie tylko Motocraft.



Takie jest moje zdanie, myśle, że jasno się wyraziłem.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 22:07 przez ghost2255, łącznie zmieniany 1 raz.

bajan733
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 10 sty 2008, 11:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: bajan733 » 27 sty 2008, 20:58

Ponad trzy lata jeździłem na trzyelektrodowych na gazie i nie było żadnych problemów.Jakieś trzy miesiące temu zmieniłem na jedno- i nie ma zadnej różnicy więc nie wiem po co wydawać pieniądze.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sty 2008, 22:21

bajan733, spójrz kilka postów wyżej. Tam masz prosty rachunek ekonomiczny, z którego wynika to co wynika :-) .
ghost2255, ok. Ale naprawdę proszę nie pisz więcej, że jednoelektrodowe są lepsze do gazu niż trzyelektrodowe i nie pisz również, że przy gazie należy zmniejszać szczelinę świecy tłumacząc to wiekiem autka. Jak ktoś nie dba o autko to żadne świece mu nie pomogą, nawet kosmiczne :-) . Zmniejszanie szczeliny itp. to właśnie zabieg z zamierzchłej epoki polskiej motoryzacji, kiedy w sklepach był tylko ocet, a po ulicach jeździły "Maluszki" :-) .

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 27 sty 2008, 23:51

Serwisuję auta z gazem od 1994 roku, swoje opinie opieram na własnym doświadczeniu oraz informacjom od mechaników i instalatorów gazu. Nieobce mi są też inne fora, w tym stricte gazowe.

Dzięki naszej dyskusji forumowicze mogą poczytać różne informacje nt. stosowania świec przy LPG i wyrobić sobie własną opinię.

Nie chcę się kłócić z moderatorem, tym bardziej, że jestem tu nowy, więc to ostatnia moja wypowiedź w tym temacie. <piwo>

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 28 sty 2008, 00:44

Ja wymieniłem NGK 3 elektrodowe na ISKRA 1 elektrodowe do gazu :) Hula jak ta lala jak narazie ,a troche juz na nich zrobilem. Co do ich żywotnośći to uważam,że wcale nie jest tak z tą wymianą co 10 tys. Wymienia się wtedy kiedy istnieje konieczność.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 28 sty 2008, 01:01

Wymienia sie wdg zalecenia producenta a nawet troche wczesciej (Ci co dbaja :mrgreen: i kochaja swoje silniczki) I jak kurna pisze ze maja byc 3 to 3 a nie 1 elektrodowa. Ech a potem mowia cos klepie cos stuka cos nie pali wystarczy sie stosowac do zalecen.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 sty 2008, 09:48

ghost2255 pisze:Nie chcę się kłócić z moderatorem, tym bardziej, że jestem tu nowy, więc to ostatnia moja wypowiedź w tym temacie. <piwo>
Akurat o to możesz się nie obawiać. Nie rozgraniczam userów na nowych i starych, a tym bardziej nie jest to dla mnie wyznacznik merytoryki dyskusji.
ghost2255 pisze:swoje opinie opieram na własnym doświadczeniu oraz informacjom od mechaników i instalatorów gazu.
A ja opieram się przede wszystkim na własnych doświadczeniach, bo na opiniach instalatorów i mechaników od gazunku to bym daleko nie zajechał niestety. Dobrych, znających się na rzeczy można ze świecą szukać niestety :-( . Sam napisałeś w którymś wątku, że Ci źle wpięli mikser. Poza tym ja podchodzę do sprawy nieco inaczej niż Ty. Mianowicie dla mnie autko ma jeździć i wyglądać tak jak wyszło z fabryki, a nie tak, że jak ktoś zdjął kolanko z tłumika drgań powietrza to tak może zostać bo to nie ma wpływu na szarpanie silnika. Po to fabryka to tam włożyła, żeby tam było i spełniało swoją rolę. Podobnie z układem zapłonowym. Producent zaleca takie a nie inne świece i takie mają być. Zwróć uwagę, że sam stwierdziłeś, że do forda tylko motorcrafty i nic innego i tak samo powinno być w każdym innym autku. Jak układ WN niedomaga to trzeba zająć się jego naprawą, a nie kombinować ze świecami. To oczywiście moje zdanie i masz prawo się z nim nie zgadzać.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 sty 2008, 10:06

Przy świecach trójelektrodowych wyładowania elektryczne występują z tego co kojarzę w dwóch miejscach (dodatkowo iskra "pełzająca" po izolatorze), natomiast w jednoelektrodowych tylko na jednej drodze. Jeżeli układ zapłonowy jest sprawny i energia elektryczna jest odpowiednia to moim zdaniem lepsze będą świece trójelektrodowe, gdyż mieszanka paliwowo-powietrzna zapali się szybciej.
Świece dedykowane do gazu jak i te zwykłe jednoelektrodowe są dobre do aut które mają niedomagania ukladu zapłonowego - słaba energia wytwarzana przez cewkę lub straty na dystrybucji.
W swoich Audi zawsze używałem trójelektrodowych i nigdy nie było problemu, ale jak ktoś chce poeksperymentować z jednoelektrodowymi to prosze bardzo. Nic złego się nie stanie o ile ciepłota jest odpowiednia.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 mar 2008, 20:25

Odgrzewam troszkę ten temat z racji tego, że zauważyłem coś niepokojącego. Nie dawno robiłem mały remont silnika (wymiana uszczelki pod głowicą i jej planowanie, docieranie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy itp.) i zauważyłem pewną prawidłowość - miałem założone dedykowane do mojego silnika świece 3-elektrodowe NGK - na gazie silnik chodził nierówno tak jakby gubił iskrę (chodził na 3 cylindry, przerywał) - nadmienię, że wymieniłem kopułkę i palec. Tak od niechcenia założyłem jakieś zwykłe Iskry 1-elektrodowe i... silnik zaczął równo pracować zarówno na gazie jak i na benzynie - więc doszedłem do wniosku, że moje poprzednie świece 3-elektrodowe NGK mimo niewielkiego przebiegu nadają się do wyrzucenia. Zakupiłem nowe świece 3-elektrodowe (również dedykowane do mojego silnika ABT) firmy BERU. Z przykrością muszę stwierdzić, że niepotrzebnie straciłem 50 zł, gdyż na tych nowych świecach silnik na gazie tak samo zaczął przerywać, jak na moich "starych" NGK.
Moje pytanie brzmi: jakie parametry powinna mieć świeca 1-elektrodowa (jaką ciepłotę), żeby można było na niej jeździć bez żadnych skutków ubocznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl