Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] dziwny objaw

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] dziwny objaw

Post autor: Sosna » 02 lut 2008, 20:12

Witam Wszystkich!


Mianowicie chodzi mi o taką rzecz. Jadąc do domu zatrzymałem sie na czerwonym świetle, po jakiejś minucie autko zgasło. Trzykrotne próby kręcenia żeby zaskoczył nic nie dały. No to zepchnąłem na pobocze :-( . Następne próby także nie dały żadnego efektu :-? ! Nawet na chwile nie parsknął. Po około 10 min. wnerwiony i zrezygnowany :evil: (już holowanie miałem załatwione) jeszcze jedna próba i o dziwo :shock: zaskoczył na raz! Zanim jednak odjechałem jeszcze kilka razy gasiłem i zapalałem żeby mieć pewność! Jak do tej pory wszystko ok. Jeżdżę tak drugi dzień i nic się nie dziej. Może miał ktoś taki przypadek Albo coś z tym związane? Chodzi mi o jakiekolwiek sugestie tak na przyszłość żeby wiedzieć co gdzie szukać od czego zacząć? Bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź!!

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 02 lut 2008, 21:49

O to dopiero zjawisko.Może wtyczka przy module zapłonowym nie łączy lub aparacie zapłonowym posprawdzaj

kuba578
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2007, 10:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kuba578 » 02 lut 2008, 23:44

witam
mialem podobny problem, byla to cewka :) tez gas i zapalal po kilku minutach od razu, az pewnego dnia jzu nie chcial zapalic, doszdlem do cweki wymieniona i pali na dotyk

pozd

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 lut 2008, 04:37

Ja również obstawiam cewkę, miałem podobne objawy. Po jej wymianie wymianie wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lut 2008, 09:55

Cewka kończy żywot i nie czekałbym aż autko zatrzyma się po raz kolejny bo bez holowania się nie obejdzie.Ja miałem do trzech razy sztuka no i niestety za trzecim hol, całe szczęście że blisko od domu.

Pzdr

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 03 lut 2008, 10:13

potwierdzam, cewka. kup i woź ze sobą... ja zajechałem na cpn zatankowałem i odjechałem...na holu. u mnie aż czuc było zapach spalonego uzwojenia...

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 lut 2008, 12:01

Witam. Nie twierdze że to nie cewka, ale nie wiem czy czasem nie może mieć coś wspólnego z tym przekaźnik 30.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 03 lut 2008, 12:05

mialem podobnie tylko ze miałem takie szczęscie ze nie mogłem odpalic rano w garazu po 3godz odpalil po miesiącu zgasł na trasie i juz nie odpalił
padło na halla
radze wszystko dokładnie sprawdzic by nie miec juz takich nieprzyjemnych sytuacji

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 lut 2008, 12:09

Hall chyba nie siada powoli tylko albo działa albo nie.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 03 lut 2008, 12:55

Hall potrafi odmowic i po ostygnieciu znowu dzialac. Mialem tak kiedys u kolesia w samochodzie w lato, kiedy sie silnik zagrzal nie pracowal, po ostygnieciu znowu chodzil.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 03 lut 2008, 20:28

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie! Na razie nie będę kupował nic na zapas bo tym sposobem musiałbym wozić bagażnik części zapasowych ;-) . Najlepiej jak stanie i juz nie odpali wtedy będzie wiadomo co! Tak przy okazji mam jeszcze jeden problem!! Mianowicie: po rozpędzeniu obroty gdzieś około 3000 wrzucam na luz i obroty spadają na chwile na 300 -400 tak jakby chciał zgasnąć?? Nawet kontrolka ładowania albo olejowa sie zapala na sekundę. Jaka dokładnie nie wiem! Oczywiście nie gaśnie ale bardzo mnie to denerwuje. Dodam ze dzieje sie tak na pb! Na Lpg nie sprawdzałem. Ale jutro to zrobię i dam znać!

Pozdrawiam Sosna

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 03 lut 2008, 21:36

Sosna pisze:Tak przy okazji mam jeszcze jeden problem!! Mianowicie: po rozpędzeniu obroty gdzieś około 3000 wrzucam na luz i obroty spadają na chwile na 300 -400 tak jakby chciał zgasnąć?? Nawet kontrolka ładowania albo olejowa sie zapala na sekundę. Jaka dokładnie nie wiem! Oczywiście nie gaśnie ale bardzo mnie to denerwuje. Dodam ze dzieje sie tak na pb! Na Lpg nie sprawdzałem. Ale jutro to zrobię i dam znać!
Też tak czasem mam,to jest chyba związane że przy większych prędkościach do silnika dostaje się za dużo powietrza przez co po wrzuceniu na luz ma go na chwile za dużo i są takie cyrki.To przez to że wlot powietrza umieszczony za prawą przednią lampą jest skierowany do kierunku jazdy,przeróbka tego wlotu załatwi sprawę.Powietrze nie będzie wtłaczane tylko silnik wtedy będzie musiał je sobie zassać.Pozdro :->

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 lut 2008, 21:45

Czytam już drugi podobny temat kolegi i tak się zastanawiam, czy aby ten przekaźnik nr 30 został na 100% przelutowany jak kolega zapewniał w poprzednim wątku.
To temat stary jak świat, nic nowego, ale zapewniam, że bardzo istotny. Liczba aut z silnikiem ABK w których przyczyną niedomagań był ten przekaźnik sięgnęła 15 w ciągu mojej bytności na forum.
Jeżeli luty nie zostały poprawione to takie usterki jak wyżej będą się pojawiały.
Co do cewki zapłonowej to psują się najczęściej te o kształcie sześcianu - montowane do 07. 1993 roku. Te walcowate są nie do "zajechania".
Proponuję jeszcze sprawdzić wtyczkę od czujnika Halla.
Jak auto stanie i nie odpali gdzieś w trasie to koszty holowania mogą być znaczne. Mimo nawyku oszczędności proponuję zainwestować chociaż w nowy przekaźnik.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 lut 2008, 09:32

A ja tylko dodam, że wlot powietrza w Audi jest tak skonstruowany, że nie ma potrzeby go przerabiać. Zanim powietrze trafi do silnika to przechodzi przez tłumik drgań powietrza i jest wychamowywane. Wasze problemy z przygasaniem na LPG to kwestia regulacji gazowni (na 99%).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 lut 2008, 18:58

Danek masz rację. Tylko gazownicy- nieudacznicy przesłaniają wlot powietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl