[B4 1.9TDI 1Z]OD JAKIEGO PRZEBIEGU LAć MINERAł?
[B4 1.9TDI 1Z]OD JAKIEGO PRZEBIEGU LAć MINERAł?
Doradzono mi że przy zakupie autka najlepszym wyznacznikiem stanu silnika jest rodzaj oleju jakim jest zalewany, więc pytanko- przy jakich przebiegach przeważne zaczyna sie lać minerał do silnika 1,9 TDI? i wogóle jaką ma żywotność ten silnikczek? chodzi mi o turbine i układ korbowo tłokowy. jaki jest koszt naprawy turbinki?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2007, 16:23 przez olo, łącznie zmieniany 1 raz.
regeneracja turbinki waha się w granicach kilkuset złotych... zależy oczywiście co trzeba z nią robić... ale może lepiej rozejrzeć się za używaną ale w dobrym stanie?
Racjonalny kierowca minerała do TDI nie zaleje nigdy... a na fullsyntetyku będzie jeździł minimum 200-300tyś... potem przejdzie na półsyntetyk i resztę czasu będzie jeździł na półsyntetyku...
zadbane TDI wyciągną 300-400 tyś km jak nic, ale muszą być kochane przez swych właścicieli...
poczytaj: 10 przykazań Diesla
a ja dodam jeszcze tylko że po ostrym butowaniu silniczka przed jego zgaszeniem poczekaj 2-3 minutki na wolnych obrotach, coby się turbo ostudziło... i odwrotnie, nigdy nie butuj zimnego silnika... wtedy będzie Ci długo służyło
Racjonalny kierowca minerała do TDI nie zaleje nigdy... a na fullsyntetyku będzie jeździł minimum 200-300tyś... potem przejdzie na półsyntetyk i resztę czasu będzie jeździł na półsyntetyku...
zadbane TDI wyciągną 300-400 tyś km jak nic, ale muszą być kochane przez swych właścicieli...
poczytaj: 10 przykazań Diesla
a ja dodam jeszcze tylko że po ostrym butowaniu silniczka przed jego zgaszeniem poczekaj 2-3 minutki na wolnych obrotach, coby się turbo ostudziło... i odwrotnie, nigdy nie butuj zimnego silnika... wtedy będzie Ci długo służyło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mój ma przejechane niby 258 tyś, ale cos czuje że... właściwie to jestem pewien że miał cofany licznik po przekroczeniu granicy wiec jego faktyczny przebieg to może byc nawet to 400 tyś i silnik ciągnie super. No ale nie turlał sie po naszych drogach więc całość zrobiona na autobanach w niemczech. :mrgreen: Czytalem gdzieś kiedyś że te silniki przy dobrej eksploatacji dochodzą do 800 tyś. No ale wszystko oczywiście zależy od właściciela.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Mój Passat ma przejechane 300tys a jest z 1998 roku odkąd go mam leje syntetyk i nie narzekam. Silnik nie bierze oleju, wszystko pracuje jak powinno a silniczek oczywiście TDi. Jednak w AUDI dużo wytrzymalsze są silniki, sadzę że 500 tys dla silnika AUDI to nic... zresztą sam kiedyś miałem AUDI 100 C4 co miało 600tys i sprzedałem je kumplowi który jezdzi nią już jakiś rok i nic do niej nie dołożył..
W audi naprawde sa wytrzymalsze silniki? Myslalem, ze sa identyczne...AUDI_A6 pisze:Mój Passat ma przejechane 300tys a jest z 1998 roku odkąd go mam leje syntetyk i nie narzekam. Silnik nie bierze oleju, wszystko pracuje jak powinno a silniczek oczywiście TDi. Jednak w AUDI dużo wytrzymalsze są silniki, sadzę że 500 tys dla silnika AUDI to nic... zresztą sam kiedyś miałem AUDI 100 C4 co miało 600tys i sprzedałem je kumplowi który jezdzi nią już jakiś rok i nic do niej nie dołożył..