Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] przerywana praca silnika, gubi iskrę?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

[B4 ABT] przerywana praca silnika, gubi iskrę?

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 10:53

Od dłuższego czasu mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Podłączałem samochód pod VAG-a i wyeliminowałem wszystkie błędy pokazane przez interfejs. Nie mogę sobie jednak poradzić z takim oto problemem: zimny silniczek chodzi równiutko jak nigdy, natomiast problem zaczyna się gdy silnik się zagrzeje. Silnik wtedy tak jakby zaczyna przebierać, przerywać, tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, tak jakby było gdzieś przebicie i jakby gubił iskrę. Dodam, że mam nowe świece NGK (katalogowe 3-elektrodowe), nowa kopułka i palec, nowe przewody z których ściągnąłem te aluminiowe zabezpieczenia dla wyeliminowania jakichkolwiek przebić. Niestety ciepły silnik nadal nie działa prawidłowo :-(
Może macie jakiś pomysł, na to gdzie szukać usterki? Może jest jakieś przebicie? Gdzie tego szukać i na co jeszcze zwrócić uwagę?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 17:38 przez Bastek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 11:21

Ale chodzi na wszystkie cylindry? tylko przerywa tak? na wolnych obrotach? czy w jeździe?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lut 2008, 11:51

Możesz mieć to co ja. Długo walczyłem zanim doszedłem co jej jest. U mnie na początek wymiana sondy lambda trochę pomogła. Dalej szukając przyczyny znalazłem że ciśnienie paliwa zamiast katalogowego 0.8-1.2 bar miało bagatela prawie (o ile dobrze pamiętam) 1.8 bar i tak jak piszesz na zimnym chodził jak szwajcarski zegarek na ciepłym gubił zapłony. Na początek radziłbym odpiąć przewód sygnałowy od sondy i się przejechać jak to nie da oczekiwanych efektów to zrobić pomiary ciśnienia paliwa, sprężania czujniki temperatury, hala, spr. potencjometr przepustnicy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 11:51

Dzieje się tak na ciepłym silniku na wolnych obrotach (w trakcie jazdy nie wiem, nie jest to odczuwalne). Chodzi chyba na wszystkie cylindry ale przerywa.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 12:28

Jeśli przerywa na wolnych obrotach?a w jeździe jest ok. to silniczek krokowy bym sprawdził, bo jeśli w jeździe? to może być potencjometr przepustnicy przerwany lub jego przewody, możesz odpiąć też sondę i zobaczyć czy jest różnica.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 12:32

Sonda jest nowa, potencjometr przepustnicy jest wymieniony, silniczek krokowy jest nowy...

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 12:48

A nie ma czasem takiego zjawiska że na ciepłym szarpie tak jak mówisz ,zgasisz go odpalisz i chodzi przez chwile dobrze i przy lekkim podgazowaniu znowu szarpie na wolnych?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 13:00

Właśnie coś podobnego się dzieje. Po ponownym odpaleniu chodzi w miarę dobrze ale tylko przez chwilę.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 14:29

Wydaje mi sie że krokowy nie reguluje tak jak trzeba, chodzi o to że on prawidłowo sie wysuwa bo jest nowy ( tak jak napisałeś) ale on popycha znowu przepustnicę którą się reguluje właśnie przy krokowym, masz obrotomierz? jakie masz obroty?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 14:41

Obroty na biegu jałowym mam prawidłowe ok 1000. W momencie gdy silnik zaczyna nierówno pracować obroty podwyższają się do ok 1200, chodzi tak przez jakiś czas, a następnie obroty spadają ponownie do ok 1000 (i nadal nierówno chodzi).

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 14:53

Może to być wina jeszcze niebieskiego czujnika, miałem podobnie z tymi obrotami, ale tylko w tedy gdy silnik nagrzał się do temp. 85°C i wyżej.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 15:16

Tylko, że gdyby było coś nie tak z czujnikiem to VAG by to pokazał...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lut 2008, 15:29

Bastek pisze:Tylko, że gdyby było coś nie tak z czujnikiem to VAG by to pokazał...
Niekoniecznie VAG pokazuje usterki elektryczne a jeżeli czujnik kłamie powyżej określonej temperatury to VAG może tego nie pokazać.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lut 2008, 16:01

kokolino1, dobrze mówi, nie zawsze tak jest że czujnik się ujawni.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 10 lut 2008, 17:14

A jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl