Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A80 B4 2.0 ABT] Zerwana świeca zapłonowa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dawidszulc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2007, 14:51

[A80 B4 2.0 ABT] Zerwana świeca zapłonowa

Post autor: dawidszulc » 10 lut 2008, 12:45

Witam.
wczoraj wymieniałem świece i wyszło na to że jakiś tempak (poprzedni właściciel) tak dociągnął czwartą świece że odkręcając zerwałem ją (może wadliwa świeca) i to tak że cała świeca wyszła, a pozostał wkręcony jadynie (aż) gwint w gwint i teraz jest niemały problem bo nie wiem co mam z tym zrobić.. wątpię żeby dało radę jakimś wykrętakiem a nie bardzo mam ochotę rozbuierać głowicę i przewiercać otwór... czy ktoś może wie gdzie można zrobić coś z tym we Wrocławiu...? help... :-(

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 10 lut 2008, 14:27

Coś mi ciężko sobie to wyobrazić żeby świeca zerwała sie przy odkręcaniu :shock:
Może ją dokręcałeś? Spotkałem sie wiele razy z przypadkiem zerwania gwintu ale przy dokręcaniu...
Albo typ miał zerwany lub słaby juz gwint i zakleił świece na jakiś klej?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 10 lut 2008, 19:55

Jeżeli głowica wygląda na nietkniętą i nie widać tam właśnie jakiegoś kleju to wierconko i spawanko do tego co zostało. Osłab dobrze tą pozostałość i musi wyjść. Przerobiłem to ze świecą żarową w A6 2,5 TDI. Trochę jest dłubania, ale zawsze lepiej niż zdejmować głowicę z V6

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 10 lut 2008, 20:25

Nawierć lekko małym wiertłem i próbuj wykręcić gwintownikiem z lewym gwintem.Może puści .

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2008, 23:32

Nie wiem czy uda Ci się bez zdejmowania. Ja obstawiałbym aby zdemontować głowice i od spodu naspawać lekko i próbowac odkręcać. Jeśli chcesz bez demontażu to nie radzę gwintownikiem, no chyba ze wymiana oleju pomoże w usunieciu opiłków które wpadna do środka...w co wątpie. Jak już użyj tzw magicznego klucza rozpieraka. Działa na zasadzie trójnoga. Wkładasz lekko się rozpiera i delikatna próba odkręcenia - wiem że serwisy Toyoty stosują gdyz był podobny problem w Corollach Verso.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lut 2008, 23:54

Zdejmować głowice zawsze jest czas. Ja bym sprobował przyłożyć to tej świecy nakrętkę i połączyć jej środek z gwintem świecy za pomocą spawarki. Wielkość nakrętki dobierz tak, żeby po spawaniu zmieścił się na nią klucz nasadowy. Odkręcaj dopiero po wystygnięciu...musi wyjść!

KaSa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2008, 20:16

Post autor: KaSa » 11 lut 2008, 00:46

Moim zdaniem zanim podejmiesz się drastycznych działań, spróbowałbym to wykręcić wykrętakami.. takimi jak sie wykręca urwane śruby! a jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to została tulejka z gwintem wkręcona w głowice, więc o wierceniu nie ma mowy bo i po co.. (i opiłkach) teraz wkręcasz ten wykretak o lewym skoku gwintu i juz.. sam sie zakleszcza w otworze! cos tego typu narzedzia: http://allegro.pl/item308384316_wykreta ... smann.html

dawidszulc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2007, 14:51

Post autor: dawidszulc » 12 lut 2008, 22:30

KaSa pisze:Moim zdaniem zanim podejmiesz się drastycznych działań, spróbowałbym to wykręcić wykrętakami.. takimi jak sie wykręca urwane śruby! a jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to została tulejka z gwintem wkręcona w głowice, więc o wierceniu nie ma mowy bo i po co.. (i opiłkach) teraz wkręcasz ten wykretak o lewym skoku gwintu i juz.. sam sie zakleszcza w otworze! cos tego typu narzedzia: http://allegro.pl/item308...mannesmann.html
a wiec... dziekuje za wszystkie rady...

udało sie!
żałuje ze nie zroibilem zanych foto, ale spróbuje opisać..
w gwińcie został sam gwint, tzn tuleja gwintowana a cała reszta (część ceramiczna) została urwana... efekt był taki że można było do silnika zajrzeć przez otwór nieco pomniejszony o gwint który w nim siedział. sytuacja nieciekawa bo o żadnym nawiercaniu nie ma mowy... ale nie ma to jak sprawdzone metody ojca... kilka małych dawek cudownego wd-40 i wykrętak jak wyżej... no i cóż... wykręciliśmy to palcami.. a pomyśleć że żeby zerwać tą świece trza było we dwóch ciągnąć....heh... dobrze mieć taki problem z głowy bo juiz miałem czarne wizje....;)

wniosek z tej całej histori..?

...zawsze słuchaj Ojca...

Tato! respect...

;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl