Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK '92r] Wymiana potencjometru przepłwomierza i sondy L

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 10:33

:-( To kicha, bo oba elementy (zarówno sonda jak i przepływka) może powodować takie krzaki :-( . I nie bardzo jest jak to zdiagnozować. Ale możesz jeszcze wziąć w łapki miernik sprawdzić czy opór potencjometru przepływomierza zmienia się płynnie i nie ma gwałtownych skoków. Wiele jednak wskazuje również na sondę, a to dlatego, że przy zimnym silniku (wtedy jak piszesz jest ok.) ECU nie czyta sondy tylko ustala mieszankę wyłącznie na podstawie danych o temp. i z przepływki. Dopiero jak temp. wzrośnie do odpowiedniej wartości to w "obieg" wchodzi sonda.

kali_mann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 paź 2007, 15:06
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kali_mann » 12 lis 2007, 13:15

witam
Danek
mam podobny problem u siebie , ale to chyba brak sterownika gazowego .
jeśli możesz napisz jaki sterownik najlepiej zastosować do mojego silnika.
instalacja BRC
80 b4 2.o ABT
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 14:39

kali_mann, osobiście polecam Stag 100 albo Bingo M ostatecznie Lecho Maxi Lambda. W przypadku tego ostatniego dobrze jest mieć fejs i PC-ta na podorędziu, bo odpięcie aku resetuje ustawienia :-( .
Ja mam Bingo M ale chętnie bym to wymienił na Staga :-) .

Koniec off-topu Koledzy, jakby co to szukajka albo PW.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 16 lut 2008, 23:07

Witam.

Po kilku 4 miesiącach wymieniłem w końcu przepływomierz i sonde lambda. Przepływke kupiłem na allegro, a sonde w serwisie, dedykowaną do ABK.
Dodatkowo wyczyściłem silniczek krokowy, wymieniłem filtr powietrza, naprawiłem urwany przewód od czujnika spalania stukowego i wymieniłem kopułke i palec.

Efekt następujący... obroty jak falowały tak falują :-( już brak mi sił na walke z tym autem, niewiem co jeszcze moge zrobić.

Po podłączeniu VAGa i przejechaniu 25km błędów nie było. Po jeździe na gazie i przełączeniu na PB, znów ten sam błąd sondy lambda. Co robic ?? Prosze o pomoc...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 lut 2008, 10:03

Po wymianie czujnika spalania stukowego należy przeprowadzić jego adaptację oraz sprawdzić zakres wyprzedzenia zapłonu.
Emulator sondy Lambda w centralce LPG ustaw na falę prostokątną.
Sprawdź zaworek odpowietrzający na pokrywie zaworów.
Sprawdź szczelność całego układu dolotowego łącznie z układem odpowietrzenia silnika.
Ustaw prawidłowo zapłon.
Sprawdź wszystkie połączenia elektryczne przy silniku i centralce LPG. Połączenia instalacji LPG najlepiej wykonać jako lutowane.

Czy wiesz jaki masz stopień sprężania na poszczególnych cylindrach? Być może przedmuchy sa już tak duże, że powodują zakłócenia w dopływie powietrza do silnika.

Sprawdź, czy obroty będą falowały również w sytuacji, gdy zatkasz przewód odmy - ten najkrótszy.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 lut 2008, 10:31

czarekj pisze:Po wymianie czujnika spalania stukowego należy przeprowadzić jego adaptację
Czy to moge zrobić odpinając aku na kilka minut i pozniej programowac aż do momentu załaczenia sie wentylatorów ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lut 2008, 12:02

Krzysztof_Suliko, Niestety nie. W silniku ABK i sterowaniu Digifant nie ma czegoś takiego jak reset ECU i adaptacja ECU przez odpięcie aku i pracę na jałowym do włączenia wentylatorów. W którymś wątku o resecie ECU jest to bardzo dogłębnie wyjaśnione przez Czarka z czym oczywiście się zgadzam - do czasu wyjaśnienia tego zagadnienia trwałem w błędzie (dotyczy to tylko Digifanta). Tak więc żeby przeprowadzić adaptację musisz mieć VAG-a :-( .

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 lut 2008, 12:24

Krzysztof_Suliko pisze:
czarekj pisze:Po wymianie czujnika spalania stukowego należy przeprowadzić jego adaptację
Czy to moge zrobić odpinając aku na kilka minut i pozniej programowac aż do momentu załaczenia sie wentylatorów ?
Niestety w ten sposób nie dokonasz adaptacji. Jeżeli masz sterownik 024a to adaptację wykonasz VAG-iem. Natomiast w przypadku sterownika 022 lub 022EE adaptację wykonuje się w sposób którego nie opisywałem jeszcze na forum.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 lut 2008, 20:42

czarekj pisze:Natomiast w przypadku sterownika 022 lub 022EE adaptację wykonuje się w sposób którego nie opisywałem jeszcze na forum.
Mam taki sterownik : 037 906 022 EE DIGIFANT 1.6 1046PMC 11

Czy mógłbyś napisać jak zrobić ta adaptacje ?

[ Dodano: 2008-02-17, 20:46 ]
Aha, jeszcze jedno pytanko. co może być przyczyna tego ze po wymienie sondy, przepływki, stukowego, wolne obroty na gazie czasem trzymają się na poziomie 1050 obr / min. Krokowy wyczyściłem dokładnie. Czy w tym silniku jest cos takiego jak regulacja wolnych obrotów ? Jeśli tak to w jaki sposób ?

emilwz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilwz » 29 sty 2009, 00:08

Jak przeprowadzić adaptację wymienianych podzespołów (czujnik przeciwstukowy, przepływomierz, sonda lambda) w sterowniku o numerze końcowym 022 silnika ABK?

Czy jest to możliwe za pomocą VAGa?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 sty 2009, 06:34

Jest możliwe i wręcz zalecane.

emilwz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilwz » 29 sty 2009, 10:49

Czarku jak byś mógł coś więcej o tej adaptacji.


http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... t=digifant
To jest link z forum VW Passata dotyczy silnika 2E a więc bliźniak ABK montowanego a Audi. Dotyczy potrzeby restartowania sterownika silnika i sposobu adaptacji.
Ma to swoje bezpośrednie przełożenie na nasze silniki ABK?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl