[B4 ABK '92r] Wymiana potencjometru przepłwomierza i sondy L
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To kicha, bo oba elementy (zarówno sonda jak i przepływka) może powodować takie krzaki . I nie bardzo jest jak to zdiagnozować. Ale możesz jeszcze wziąć w łapki miernik sprawdzić czy opór potencjometru przepływomierza zmienia się płynnie i nie ma gwałtownych skoków. Wiele jednak wskazuje również na sondę, a to dlatego, że przy zimnym silniku (wtedy jak piszesz jest ok.) ECU nie czyta sondy tylko ustala mieszankę wyłącznie na podstawie danych o temp. i z przepływki. Dopiero jak temp. wzrośnie do odpowiedniej wartości to w "obieg" wchodzi sonda.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
kali_mann, osobiście polecam Stag 100 albo Bingo M ostatecznie Lecho Maxi Lambda. W przypadku tego ostatniego dobrze jest mieć fejs i PC-ta na podorędziu, bo odpięcie aku resetuje ustawienia .
Ja mam Bingo M ale chętnie bym to wymienił na Staga .
Koniec off-topu Koledzy, jakby co to szukajka albo PW.
Ja mam Bingo M ale chętnie bym to wymienił na Staga .
Koniec off-topu Koledzy, jakby co to szukajka albo PW.
Witam.
Po kilku 4 miesiącach wymieniłem w końcu przepływomierz i sonde lambda. Przepływke kupiłem na allegro, a sonde w serwisie, dedykowaną do ABK.
Dodatkowo wyczyściłem silniczek krokowy, wymieniłem filtr powietrza, naprawiłem urwany przewód od czujnika spalania stukowego i wymieniłem kopułke i palec.
Efekt następujący... obroty jak falowały tak falują już brak mi sił na walke z tym autem, niewiem co jeszcze moge zrobić.
Po podłączeniu VAGa i przejechaniu 25km błędów nie było. Po jeździe na gazie i przełączeniu na PB, znów ten sam błąd sondy lambda. Co robic ?? Prosze o pomoc...
Po kilku 4 miesiącach wymieniłem w końcu przepływomierz i sonde lambda. Przepływke kupiłem na allegro, a sonde w serwisie, dedykowaną do ABK.
Dodatkowo wyczyściłem silniczek krokowy, wymieniłem filtr powietrza, naprawiłem urwany przewód od czujnika spalania stukowego i wymieniłem kopułke i palec.
Efekt następujący... obroty jak falowały tak falują już brak mi sił na walke z tym autem, niewiem co jeszcze moge zrobić.
Po podłączeniu VAGa i przejechaniu 25km błędów nie było. Po jeździe na gazie i przełączeniu na PB, znów ten sam błąd sondy lambda. Co robic ?? Prosze o pomoc...
Po wymianie czujnika spalania stukowego należy przeprowadzić jego adaptację oraz sprawdzić zakres wyprzedzenia zapłonu.
Emulator sondy Lambda w centralce LPG ustaw na falę prostokątną.
Sprawdź zaworek odpowietrzający na pokrywie zaworów.
Sprawdź szczelność całego układu dolotowego łącznie z układem odpowietrzenia silnika.
Ustaw prawidłowo zapłon.
Sprawdź wszystkie połączenia elektryczne przy silniku i centralce LPG. Połączenia instalacji LPG najlepiej wykonać jako lutowane.
Czy wiesz jaki masz stopień sprężania na poszczególnych cylindrach? Być może przedmuchy sa już tak duże, że powodują zakłócenia w dopływie powietrza do silnika.
Sprawdź, czy obroty będą falowały również w sytuacji, gdy zatkasz przewód odmy - ten najkrótszy.
Emulator sondy Lambda w centralce LPG ustaw na falę prostokątną.
Sprawdź zaworek odpowietrzający na pokrywie zaworów.
Sprawdź szczelność całego układu dolotowego łącznie z układem odpowietrzenia silnika.
Ustaw prawidłowo zapłon.
Sprawdź wszystkie połączenia elektryczne przy silniku i centralce LPG. Połączenia instalacji LPG najlepiej wykonać jako lutowane.
Czy wiesz jaki masz stopień sprężania na poszczególnych cylindrach? Być może przedmuchy sa już tak duże, że powodują zakłócenia w dopływie powietrza do silnika.
Sprawdź, czy obroty będą falowały również w sytuacji, gdy zatkasz przewód odmy - ten najkrótszy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Krzysztof_Suliko, Niestety nie. W silniku ABK i sterowaniu Digifant nie ma czegoś takiego jak reset ECU i adaptacja ECU przez odpięcie aku i pracę na jałowym do włączenia wentylatorów. W którymś wątku o resecie ECU jest to bardzo dogłębnie wyjaśnione przez Czarka z czym oczywiście się zgadzam - do czasu wyjaśnienia tego zagadnienia trwałem w błędzie (dotyczy to tylko Digifanta). Tak więc żeby przeprowadzić adaptację musisz mieć VAG-a .
Niestety w ten sposób nie dokonasz adaptacji. Jeżeli masz sterownik 024a to adaptację wykonasz VAG-iem. Natomiast w przypadku sterownika 022 lub 022EE adaptację wykonuje się w sposób którego nie opisywałem jeszcze na forum.Krzysztof_Suliko pisze:Czy to moge zrobić odpinając aku na kilka minut i pozniej programowac aż do momentu załaczenia sie wentylatorów ?czarekj pisze:Po wymianie czujnika spalania stukowego należy przeprowadzić jego adaptację
Mam taki sterownik : 037 906 022 EE DIGIFANT 1.6 1046PMC 11czarekj pisze:Natomiast w przypadku sterownika 022 lub 022EE adaptację wykonuje się w sposób którego nie opisywałem jeszcze na forum.
Czy mógłbyś napisać jak zrobić ta adaptacje ?
[ Dodano: 2008-02-17, 20:46 ]
Aha, jeszcze jedno pytanko. co może być przyczyna tego ze po wymienie sondy, przepływki, stukowego, wolne obroty na gazie czasem trzymają się na poziomie 1050 obr / min. Krokowy wyczyściłem dokładnie. Czy w tym silniku jest cos takiego jak regulacja wolnych obrotów ? Jeśli tak to w jaki sposób ?
Czarku jak byś mógł coś więcej o tej adaptacji.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... t=digifant
To jest link z forum VW Passata dotyczy silnika 2E a więc bliźniak ABK montowanego a Audi. Dotyczy potrzeby restartowania sterownika silnika i sposobu adaptacji.
Ma to swoje bezpośrednie przełożenie na nasze silniki ABK?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... t=digifant
To jest link z forum VW Passata dotyczy silnika 2E a więc bliźniak ABK montowanego a Audi. Dotyczy potrzeby restartowania sterownika silnika i sposobu adaptacji.
Ma to swoje bezpośrednie przełożenie na nasze silniki ABK?