[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Poszukaj na forum bo było o tym jak sprawdzić, nie pamiętam za bardzo a nie chcę mieszać. Przekaźnik 30 jest właśnie odpowiedzialny bodajże za sterowanie wtryskiwaczem ale głowy nie dam.Marom pisze:No dzieki świece mam nowe niedawno kupiłem ale chyba przewody wn bo zauważyłem malutkie iskrzenie na blaszkach tych przewodach. Od czego jest ten przekaźnik nr 30 ??
[ Dodano: 2008-02-18, 18:56 ]
wtryskiwacz jak mam sprawdzić
Przekaźnik jeśli go będziesz szukał znajduje sie pod kierownicą! jest w nim cewka która załącza całą twoja sprawę, cewkę zapłonową też mógłbyś sobie sprawdzić, najlepiej jak byś miał od kogo na chwilę podmienić. Poza tym, koniecznie załatw sprawę z tymi przewodami! bo jak ci świeca< to nic dobrego sobie tym nie robisz.
Wtrysk rozruchowy raczej jest ok skoro pali zimny. Takie objawy może też powodować regulator ciśnienia paliwa. Jest on na końcu listwy paliwowej, odchodzi od niego krótki wężyk do kolektora dolotowego. Możesz go sprawdzić odłączając ten wężyk przy kolektorze od razu po jeździe na pb i zgaszeniu. Jeśli będzie z niego wyciekać paliwo to znaczy, że jest do wymiany. Możesz też ten wężyk zaślepić (króciec w kolektorze też) i spróbować zapalić... powinien zapalać od razu.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Wtryskiwacz rozruchowy w ABK działa przy temp zewn. ok 4C i mniej.
Sytuacja wygląda tak, że wtrysk rozruchowy podaje przy w/w temp zewn. jako pierwszy ( pozostałe wtryskiwacze milczą ).
Jeśli nie działa on, auto trzeba kręcić kilkakrotnie, aby wtryskiwacze podały paliwo.
Jeśli auto jako zimne ( pierwsze palenie rano ) zapala sprawnie przy ok 4C lub mniej, to ewidentnie wtrysk rozruchowy jest sprawy.
Sprawdzić go można wykręcając, wkładając do słoika i kręcąc rozrusznikiem ( tylko podczas pierwszego palenia rano i tylko gdy jest zimno na zewnatrz. )
Sprawdzić go można również VAGiem, włączając test czujników i wtryskiwaczy. Podczas testu wyświetlane są informacje, który wtryskiwacz (czujnik) jest testowany. Wówczas wydaje on właściwe sobie dźwięki ( tyka, cyka ). Jeśli milczy - sprawa wiadoma.
Ja bym radził w tym przypadku sprawdzić ustawienia zapłonu i sam zapłon.
Sytuacja wygląda tak, że wtrysk rozruchowy podaje przy w/w temp zewn. jako pierwszy ( pozostałe wtryskiwacze milczą ).
Jeśli nie działa on, auto trzeba kręcić kilkakrotnie, aby wtryskiwacze podały paliwo.
Jeśli auto jako zimne ( pierwsze palenie rano ) zapala sprawnie przy ok 4C lub mniej, to ewidentnie wtrysk rozruchowy jest sprawy.
Sprawdzić go można wykręcając, wkładając do słoika i kręcąc rozrusznikiem ( tylko podczas pierwszego palenia rano i tylko gdy jest zimno na zewnatrz. )
Sprawdzić go można również VAGiem, włączając test czujników i wtryskiwaczy. Podczas testu wyświetlane są informacje, który wtryskiwacz (czujnik) jest testowany. Wówczas wydaje on właściwe sobie dźwięki ( tyka, cyka ). Jeśli milczy - sprawa wiadoma.
Ja bym radził w tym przypadku sprawdzić ustawienia zapłonu i sam zapłon.
[ 80 B4 2,0 ABK z gazem] Trudne odpal. zimnego na benzynie
Witam i proszę o poradę . Dość sporo przeanalizowałem tematów , ale żaden nie odpowiadał na moje pytania
Problem jak w temacie , ale 3 ważne uwagi :
1) Trudność odpalenia dotyczy tylko benzyny. Na gazie zimny , czy ciepły pali wzorowo nawet na mroziku.
2) Kiedy po kilku próbach kręcenia na benzynie przerzucę przeł. na LPG silnik na chwilę dostanie sporych obrotów , po czym dopiero wchodzi na jałowe.
3) Bywa , że w trasie przełączając się na benzynę zauważam , że auto dostaje wzorowego , potężnego kopa ( lekkie depnięcie na pedał wciska w fotel ) ale czasem coś mu się umyśli i robi tak ,że po naciśnięciu pedału gazu auto wręcz zwalnia , spadają obroty i dopiero po 2 , 3 sek. namysłu zaczyna ciągnąć i to przy niższym pedale.
Przypominam że jestem świeżym użytkownikiem tej marki i jeszcze nie bardzo wiem gdzie co i z czym
Z góry dziękuję za pomocne sugestie i pozdrawiam
P.
Problem jak w temacie , ale 3 ważne uwagi :
1) Trudność odpalenia dotyczy tylko benzyny. Na gazie zimny , czy ciepły pali wzorowo nawet na mroziku.
2) Kiedy po kilku próbach kręcenia na benzynie przerzucę przeł. na LPG silnik na chwilę dostanie sporych obrotów , po czym dopiero wchodzi na jałowe.
3) Bywa , że w trasie przełączając się na benzynę zauważam , że auto dostaje wzorowego , potężnego kopa ( lekkie depnięcie na pedał wciska w fotel ) ale czasem coś mu się umyśli i robi tak ,że po naciśnięciu pedału gazu auto wręcz zwalnia , spadają obroty i dopiero po 2 , 3 sek. namysłu zaczyna ciągnąć i to przy niższym pedale.
Przypominam że jestem świeżym użytkownikiem tej marki i jeszcze nie bardzo wiem gdzie co i z czym
Z góry dziękuję za pomocne sugestie i pozdrawiam
P.
Najmocniej przepraszam...może za szybko chciałem się dowiedzieć , może niedokładnie szukałem. Pewnie to częste przewinienie "nowych"
Ten niebieski czujnik mam zmierzyć , czy diagnozować tymi kodami "błyskowymi" ?
Gdzie znajduje się ten przepływomierz ? Czytałem właśnie o tych wybuchach a zdaje mi się , że czasem przy próbie nagłego przyspieszania na LPG coś mi rąbnie pod maską i samochód szarpnie.
Dziękuję koledze WOJTEK26 za uwage i prosze o dalsza wyrozumialosc ...
Ten niebieski czujnik mam zmierzyć , czy diagnozować tymi kodami "błyskowymi" ?
Gdzie znajduje się ten przepływomierz ? Czytałem właśnie o tych wybuchach a zdaje mi się , że czasem przy próbie nagłego przyspieszania na LPG coś mi rąbnie pod maską i samochód szarpnie.
Dziękuję koledze WOJTEK26 za uwage i prosze o dalsza wyrozumialosc ...
Zmierz opornośc miernikiem tego czujnika przy rozgrzanym silniku do 90 stopni powinno byc około 200 ohm na zimnym dajmy około 10stopni w granicach 3kOhm. Przepływomierz jest zamocowany na filtrze powietrza i do niego idzie kabel z wtyczka. Zdejmi obudowe całą zajrzyj do srodka, zobaczysz taka klapkę popatrz czy gdzies nie ma sladów przycierania i spróbuj nia poruszac zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza.
> Wojtek26 , dzięki wielkie !
Wreszcie mi odblokowują rusztowanie sprzed garażu i będę się mógł z wielką przyjemnością w końcu wieczorami zabrać za zgłębianie tych nowości i uczenie gdzie co jest w silniku itp. ::)
Jeszcze się tak trochę czuję w autku jak blondynka w salonowej nówce. Dopiero połapałem do czego przyciski , przełączniki , jak działa klima itp.
> gonzales
tylko pstrykać stacyjką , czy za każdym razem uruchamiać też rozruch ?
Jeszcze jedno . Co to jest ten VAG o którym tyle czytam ? Czy mogę się jakoś laptopem połączyć z moją Niuńką ? Czy mam wogóle jakiś komputer na pokładzie albo coś ? Na desce nic nie wskazuje na to żeby był ... Jak mam to sprawdzić ?
Wreszcie mi odblokowują rusztowanie sprzed garażu i będę się mógł z wielką przyjemnością w końcu wieczorami zabrać za zgłębianie tych nowości i uczenie gdzie co jest w silniku itp. ::)
Jeszcze się tak trochę czuję w autku jak blondynka w salonowej nówce. Dopiero połapałem do czego przyciski , przełączniki , jak działa klima itp.
> gonzales
tylko pstrykać stacyjką , czy za każdym razem uruchamiać też rozruch ?
Jeszcze jedno . Co to jest ten VAG o którym tyle czytam ? Czy mogę się jakoś laptopem połączyć z moją Niuńką ? Czy mam wogóle jakiś komputer na pokładzie albo coś ? Na desce nic nie wskazuje na to żeby był ... Jak mam to sprawdzić ?