Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 mar 2008, 15:26

Vag program do diagnostyki komputerowej systemów w samochodzie ;-)

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

Post autor: gonzales » 10 mar 2008, 22:24

4pietro4, tylko włączaj zapłon na chwilę i zaraz wyłącz, i tak chociaż z 5 razy i zobacz czy odpali od pierwszego potem

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 mar 2008, 23:09

Ja bym pierwsze sprawdził przewody WN, świece kopułkę i palec i czy to jest w porządku, a potem czujnik niebieski tak jak kolega WOJTEK26, napisał.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 11 mar 2008, 09:04

Dziękuję serdecznie kolegom !
> gonzales - pobawię się tak tym zapłonem.
> WOJTEK26 - gdzie taki program można znaleźć ?
> audiktom - i tak muszę posprawdzać całą wysokonapięciówkę.
A ten niebieski dotyczy tylko benzyny i odpowiada za wtrysk rozruchowy , tak ?
Pozdrawiam

Czy to jest to : http://www.vag-com.pl/download.htm ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 10:10

4pietro4, proszę Cię nie nadwyrężaj naszej cierpliwości :-/ Wszystko o co pytasz było już obszernie opisywane na forum.
Tak to ten program ale to jest najnowsza wersja demo bez możliwości zaawansowanej diagnostyki. Można tylko odczytać błędy. Poza tym z najnowszą wersją VAG-COM'a nie każdy fejs samochód chce współpracować. Poszukaj na emulu albo rapidzie wersji 3.02 lub 3.11 Do diagnozy potrzebujesz jeszcze interfejsu, żeby można było podłączyć się z PC-tem.
Niebieski czujnik odpowiada za informowanie ECU (komputer sterujący) o temperaturze silnika. Na podstawie jego wskazań (i pozostałych czujników) ECU nie tylko włącza wtrysk rozruchowy ale steruje też mieszanką.

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 11 mar 2008, 11:30

Serdeczne dzięki !

[ Dodano: 2008-03-12, 14:03 ]
>gonzales
Próbowałem jak radziłeś. W zasadzie trudno powiedzieć , że się coś zmieniło , raczej nie.
To znaczy nie jest to tak ,że silnik wogóle nie zapala. Owszem zaskakuje ochoczo , ale po 3 , sekundach gaśnie. Jeśli na zewnątrz nie jest bardzo zimno ( >0 ) to po trzecim , czwartym takim rozruchu już nie gaśnie i pracuje bardzo ładnie. Tylko zbyt szybka próba przegazowania go do przeskoku na LPG powoduje zadławienie zamiast wzrostu obrotów. Cóż spróbuję się teraz przywitać z niebieskim czujnikiem i obmierzyć go , no i przepływomierz.

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

Post autor: gonzales » 18 mar 2008, 00:14

4pietro4, czyli pompa raczej wystarczająco paliwo podaje, u mnie to zadziałało, też bym obstawił sprawdzenie wtrysku rozruchowego

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 18 mar 2008, 08:23

Niebieski czujnik dzisiaj zmierzyłem w garażu na zimnym silniku. Wartość rezystancji 3,3 kOm więc wygląda że jest ok !
Do jednego z przewodów czujnika niebieskiego idzie wyglądający na dodatkowo doczepiony przewód. Czy to coś od gazowni np, czy tak jest oryginalnie ?( może to coś chrzani )

Palenie rano na benzynie - standard : 3 podejścia.
1. hehehehe > pali 5 sekund > gaśnie
2. jak p.1
3. heh ... pali ;)

Tylko że skubańca puki zimny w żaden sposób na obroty nie wprowadzisz. Dochodzi ładnie pod 2000 , ale zamiast je przekroczyć nagle spada na granicę zgaśnięcia i tak za każdym razem :evil: O jeździe mowy nie ma. Trza na gaz przełączyć i dopiero autko śmiga.
Co jest psiakość ??? Pozostaje mi chyba rozebrać i sprawdzić przepływomierz , czy jeszcze coś innego ...

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika

Post autor: balcer » 04 maja 2008, 22:08

mam problem po rozruchu mojego autka. Gdy silnik jest jeszcze ciepły i go odpalę, dostaje takiego chwilowego muła. Objawia się to tym że po dojsciu do 2-3tys obrotów zacznie szarpać samochodem i przestaje całkowicie reagować na gaz. Sytuacja powtarza się za każdym razem, np podjadę pod sklep, chce wyjechać i muł :/ co może być przyczyną? pomaga jedynie przegazowanie samochodu na postoju, obroty rosną normalnie, przy ok 3tys robi sie muł i nie reaguje na gaz. dodam że jak obroty spadną do wolnych to mozna juz smiało pociskac nawet do 6tys i bedzie szła jak burza, aż do następnego zgaszenia silnika. od tego czasu zwiększyło sie rowniez zuzycie paliwa, wymienialem niedawno sonde

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 22:32

Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Może być też problem z czujnikiem temperatury powietrza. Najlepiej podłączyć auto do interfejsu VAG.

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 05 maja 2008, 23:18

napotkałem się z problemem po podłączeniu do Vaga, pokazuje nieprawdziwe i wrecz nierealne wartości :( co robić?

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 05 maja 2008, 23:54

mi jak na Vagu pokazywało np.temp. silnika 800 stopni C to wymieniłem czujniki ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 maja 2008, 08:47

balcer, myślę, że słynny przekaźnik nr 30 robi Ci "głupie żarty".

balcer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 03 wrz 2007, 20:04

Post autor: balcer » 06 maja 2008, 16:33

przekaźnik wymieniłem na nowy a wartości dalej są kosmiczne, więc nie można zdiagnozować co tam nie gra

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 maja 2008, 17:12

No to przejrzyj dokładnie połączenia z masą, obejrzyj wtyczkę przy ECU, przejrzyj wiązkę (może gdzieś jest przetarta izolacja i robi "bzyk"). Takie objawy dość mocno wskazują na problemy w zasilaniu ECU. Może też być zwalony sam ECU, rzadko ale się zdarza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl