[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika
Dziękuję serdecznie kolegom !
> gonzales - pobawię się tak tym zapłonem.
> WOJTEK26 - gdzie taki program można znaleźć ?
> audiktom - i tak muszę posprawdzać całą wysokonapięciówkę.
A ten niebieski dotyczy tylko benzyny i odpowiada za wtrysk rozruchowy , tak ?
Pozdrawiam
Czy to jest to : http://www.vag-com.pl/download.htm ?
> gonzales - pobawię się tak tym zapłonem.
> WOJTEK26 - gdzie taki program można znaleźć ?
> audiktom - i tak muszę posprawdzać całą wysokonapięciówkę.
A ten niebieski dotyczy tylko benzyny i odpowiada za wtrysk rozruchowy , tak ?
Pozdrawiam
Czy to jest to : http://www.vag-com.pl/download.htm ?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
4pietro4, proszę Cię nie nadwyrężaj naszej cierpliwości Wszystko o co pytasz było już obszernie opisywane na forum.
Tak to ten program ale to jest najnowsza wersja demo bez możliwości zaawansowanej diagnostyki. Można tylko odczytać błędy. Poza tym z najnowszą wersją VAG-COM'a nie każdy fejs samochód chce współpracować. Poszukaj na emulu albo rapidzie wersji 3.02 lub 3.11 Do diagnozy potrzebujesz jeszcze interfejsu, żeby można było podłączyć się z PC-tem.
Niebieski czujnik odpowiada za informowanie ECU (komputer sterujący) o temperaturze silnika. Na podstawie jego wskazań (i pozostałych czujników) ECU nie tylko włącza wtrysk rozruchowy ale steruje też mieszanką.
Tak to ten program ale to jest najnowsza wersja demo bez możliwości zaawansowanej diagnostyki. Można tylko odczytać błędy. Poza tym z najnowszą wersją VAG-COM'a nie każdy fejs samochód chce współpracować. Poszukaj na emulu albo rapidzie wersji 3.02 lub 3.11 Do diagnozy potrzebujesz jeszcze interfejsu, żeby można było podłączyć się z PC-tem.
Niebieski czujnik odpowiada za informowanie ECU (komputer sterujący) o temperaturze silnika. Na podstawie jego wskazań (i pozostałych czujników) ECU nie tylko włącza wtrysk rozruchowy ale steruje też mieszanką.
Serdeczne dzięki !
[ Dodano: 2008-03-12, 14:03 ]
>gonzales
Próbowałem jak radziłeś. W zasadzie trudno powiedzieć , że się coś zmieniło , raczej nie.
To znaczy nie jest to tak ,że silnik wogóle nie zapala. Owszem zaskakuje ochoczo , ale po 3 , sekundach gaśnie. Jeśli na zewnątrz nie jest bardzo zimno ( >0 ) to po trzecim , czwartym takim rozruchu już nie gaśnie i pracuje bardzo ładnie. Tylko zbyt szybka próba przegazowania go do przeskoku na LPG powoduje zadławienie zamiast wzrostu obrotów. Cóż spróbuję się teraz przywitać z niebieskim czujnikiem i obmierzyć go , no i przepływomierz.
[ Dodano: 2008-03-12, 14:03 ]
>gonzales
Próbowałem jak radziłeś. W zasadzie trudno powiedzieć , że się coś zmieniło , raczej nie.
To znaczy nie jest to tak ,że silnik wogóle nie zapala. Owszem zaskakuje ochoczo , ale po 3 , sekundach gaśnie. Jeśli na zewnątrz nie jest bardzo zimno ( >0 ) to po trzecim , czwartym takim rozruchu już nie gaśnie i pracuje bardzo ładnie. Tylko zbyt szybka próba przegazowania go do przeskoku na LPG powoduje zadławienie zamiast wzrostu obrotów. Cóż spróbuję się teraz przywitać z niebieskim czujnikiem i obmierzyć go , no i przepływomierz.
Niebieski czujnik dzisiaj zmierzyłem w garażu na zimnym silniku. Wartość rezystancji 3,3 kOm więc wygląda że jest ok !
Do jednego z przewodów czujnika niebieskiego idzie wyglądający na dodatkowo doczepiony przewód. Czy to coś od gazowni np, czy tak jest oryginalnie ?( może to coś chrzani )
Palenie rano na benzynie - standard : 3 podejścia.
1. hehehehe > pali 5 sekund > gaśnie
2. jak p.1
3. heh ... pali
Tylko że skubańca puki zimny w żaden sposób na obroty nie wprowadzisz. Dochodzi ładnie pod 2000 , ale zamiast je przekroczyć nagle spada na granicę zgaśnięcia i tak za każdym razem :evil: O jeździe mowy nie ma. Trza na gaz przełączyć i dopiero autko śmiga.
Co jest psiakość ??? Pozostaje mi chyba rozebrać i sprawdzić przepływomierz , czy jeszcze coś innego ...
Do jednego z przewodów czujnika niebieskiego idzie wyglądający na dodatkowo doczepiony przewód. Czy to coś od gazowni np, czy tak jest oryginalnie ?( może to coś chrzani )
Palenie rano na benzynie - standard : 3 podejścia.
1. hehehehe > pali 5 sekund > gaśnie
2. jak p.1
3. heh ... pali
Tylko że skubańca puki zimny w żaden sposób na obroty nie wprowadzisz. Dochodzi ładnie pod 2000 , ale zamiast je przekroczyć nagle spada na granicę zgaśnięcia i tak za każdym razem :evil: O jeździe mowy nie ma. Trza na gaz przełączyć i dopiero autko śmiga.
Co jest psiakość ??? Pozostaje mi chyba rozebrać i sprawdzić przepływomierz , czy jeszcze coś innego ...
[b4 80 ABK] problem po rozruchu ciepłego silnika
mam problem po rozruchu mojego autka. Gdy silnik jest jeszcze ciepły i go odpalę, dostaje takiego chwilowego muła. Objawia się to tym że po dojsciu do 2-3tys obrotów zacznie szarpać samochodem i przestaje całkowicie reagować na gaz. Sytuacja powtarza się za każdym razem, np podjadę pod sklep, chce wyjechać i muł co może być przyczyną? pomaga jedynie przegazowanie samochodu na postoju, obroty rosną normalnie, przy ok 3tys robi sie muł i nie reaguje na gaz. dodam że jak obroty spadną do wolnych to mozna juz smiało pociskac nawet do 6tys i bedzie szła jak burza, aż do następnego zgaszenia silnika. od tego czasu zwiększyło sie rowniez zuzycie paliwa, wymienialem niedawno sonde