[b3 coupe NG]jaka jest prawda z prędkością?
Temat prędkości maksymalnej jest stary jak historia motoryzacji. Bardzo często prędkość maksymalna zależy od fantazji i wyobraźni właściciela auta.
Większość szybkościomierzy pokazuje prędkość większą od rzeczywistej. Najprościej można się o tym przekonać w trakcie korzystaniaz nawigacji.
Faktycznie im wyższa prędkość jazdy tym większa różnica między prędkością szybkościomierza a tą pokazywaną przez nawigację.
Dotychczas spotkałem jeden samochód, którego szybkościomierz pokazywał identyczną prędkość jak nawigacja - volkswagen lupo
Większość szybkościomierzy pokazuje prędkość większą od rzeczywistej. Najprościej można się o tym przekonać w trakcie korzystaniaz nawigacji.
Faktycznie im wyższa prędkość jazdy tym większa różnica między prędkością szybkościomierza a tą pokazywaną przez nawigację.
Dotychczas spotkałem jeden samochód, którego szybkościomierz pokazywał identyczną prędkość jak nawigacja - volkswagen lupo
Na drugim biegu odcina mi przy jakichś 95-98 kmh, nie da rady osiągnąć 100 bez zmiany na 3. Na trzecim nie pamiętam. Co dziwne na 4 odcina bez problemów, jak wrzucę 5 ciągnie równo do jakiś 170 kmh, potem znacznie słabiej i żeby dokulać się do 190 kmh to trochę drogi zajmuje, 200 nieosiągalne (kiedyś tak).willi pisze:widzę że temacik się kręci to napiszcie mi może przy jakiej prędkości na biegu 2 odcina paliwo i na jakiej prędkości przy biegu 3 odcina dawke paliwa jeśli oczywiście ktoś tak żyłował autko
pytam ponieważ nie działa mi prędkościomierz a nawet na 4 biegu już raz odcieło mi dawke
Na drugim biegu odcina mi przy jakichś 95-98 kmh, nie da rady osiągnąć 100 bez zmiany na 3. Na trzecim nie pamiętam. Co dziwne na 4 odcina bez problemów, jak wrzucę 5 ciągnie równo do jakiś 170 kmh, potem znacznie słabiej i żeby dokulać się do 190 kmh to trochę drogi zajmuje, 200 nieosiągalne (kiedyś tak).[/quote]
no to widze że nie jest aż tak żle ale wydaje mi się że te 200-210 to powinien pujśc tymbardziej że nie jest silniczek zajechany a skrzynia jest od coupe podobno jest szybsza w co nie chce mi się wierzyć
no to widze że nie jest aż tak żle ale wydaje mi się że te 200-210 to powinien pujśc tymbardziej że nie jest silniczek zajechany a skrzynia jest od coupe podobno jest szybsza w co nie chce mi się wierzyć
Dużo jeszcze zależy od takich może niewielkich czynników jak: przeciwny wiatr, szerokość opon, opory w łożyskach, ewentualnie lekko do tarczy dociśnięte klocki hamulcowe, no i masa samego auta.
Liczniki i obrotomierze są tak fabrycznie skonstruowane żeby zawyżać wskazania, np. obrotomierz zawyża w górnym zakresie o 5%, a prędkościomierz do 10%. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo kierowcy ( co by za szybko nie pędził) i silnika (co by kierowca go za bardzo nie piłował). U mnie odcięcie zapłonu następuje gdy na obrotomierzu wskazówka jest w okolicach 6700, ale rzeczywista prędkość obrotowa silnika w tym momencie wynosi poniżej 6300.
Liczniki i obrotomierze są tak fabrycznie skonstruowane żeby zawyżać wskazania, np. obrotomierz zawyża w górnym zakresie o 5%, a prędkościomierz do 10%. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo kierowcy ( co by za szybko nie pędził) i silnika (co by kierowca go za bardzo nie piłował). U mnie odcięcie zapłonu następuje gdy na obrotomierzu wskazówka jest w okolicach 6700, ale rzeczywista prędkość obrotowa silnika w tym momencie wynosi poniżej 6300.
A jaką masz instalację gazową? Jeżeli będziesz miał jakieś zwężenie w układzie dolotowym, to przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu silnik nie dostanie wystarczającej dawki powietrza. I pomimo maxymalnie otwartych obydwu przepustnic, powietrza będzie przepływało mniej, więc klapa przepływomierza nie podniesie się odpowiednio wysoko, a tym samym nie przesunie się odpowiednio tłok w rozdzielaczu paliwa - i paliwa też będzie mniej, bo mieszanka musi się zgadzać...
Ja na LPG pojechałem licznikowe 206 km/h na benzynie nie próbowałem, ale myśle że będzie to samo może delikatna różnica. Samochód jeszcze troszkę przyspieszał, ale nie wiem czy do 210 km/h by dobił, droga się kończyła. Dodam, że mam kółka 17'' i oponki 225/45, przez co popory toczenia są większe, może wam się wydaje ale wielkość kół ma istotne znaczenie przy V-max.
Co do LT to sprowadzalem takie z Angli i jeździłem około dziesięcioma LT każdy z nich przekłamywał licznik w porównaniu do navi o 5 albo 6 km/h licznik w dół, najczęściej zależało to od stanu opon. Tak samo przekłamywał licznik Sprinter, wszystkie furki były po 2003 roku produkcji.Marcin26 pisze:a ja widzialem identyczna w swojej audi i w VW LT35.
Trafiały się różne z tacho i bez na bliźniaku, a przeszło ich sporo bo można liczyć na dziesiątki. Nie widziałem takiego który by nie zaniżał, nie wiem czy te Angielskie liczniki są inne niż Niemieckie. Pisze fakt autentyczny który sam sprawdziłem i nie chce kłamać.Marcin26 pisze:Kornolio widocznie zlymi LT-kami jezdzisz :mrgreen:
Sorry za OT :roll: