Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 coupe NG]jaka jest prawda z prędkością?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 lut 2008, 21:18

nie rozumiem tu czegoś ostatnoi jechałem do poznania i kumpel jadący przedemną BMW jechał 190km/h ja go wyprzedziłem i uciekałem od niego czy to w każdym autku licznik tak oszukuje :?:

arek.pp

Post autor: arek.pp » 19 lut 2008, 21:36

W każdym aucie w jakim skalowałem licznik ten zawsze dodawał 5 do 10 procent. Teraz moja audica zawyza 8 do 12 kmh.

Jarmi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 gru 2006, 20:31

Post autor: Jarmi » 19 lut 2008, 21:43

Temat prędkości maksymalnej jest stary jak historia motoryzacji. Bardzo często prędkość maksymalna zależy od fantazji i wyobraźni właściciela auta.
Większość szybkościomierzy pokazuje prędkość większą od rzeczywistej. Najprościej można się o tym przekonać w trakcie korzystaniaz nawigacji.
Faktycznie im wyższa prędkość jazdy tym większa różnica między prędkością szybkościomierza a tą pokazywaną przez nawigację.
Dotychczas spotkałem jeden samochód, którego szybkościomierz pokazywał identyczną prędkość jak nawigacja - volkswagen lupo

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 19 lut 2008, 21:49

a ja widzialem identyczna w swojej audi i w VW LT35.

Awatar użytkownika
dkc5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2007, 21:51
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: dkc5 » 19 lut 2008, 22:03

ja jeszcze swojej nie testowałem ile poleci :-/ ale jak by poleciała ze 200km/h to bede zadowolony ;-)

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 19 lut 2008, 23:16

willi pisze:widzę że temacik się kręci to napiszcie mi może przy jakiej prędkości na biegu 2 odcina paliwo i na jakiej prędkości przy biegu 3 odcina dawke paliwa jeśli oczywiście ktoś tak żyłował autko

pytam ponieważ nie działa mi prędkościomierz a nawet na 4 biegu już raz odcieło mi dawke :-D
Na drugim biegu odcina mi przy jakichś 95-98 kmh, nie da rady osiągnąć 100 bez zmiany na 3. Na trzecim nie pamiętam. Co dziwne na 4 odcina bez problemów, jak wrzucę 5 ciągnie równo do jakiś 170 kmh, potem znacznie słabiej i żeby dokulać się do 190 kmh to trochę drogi zajmuje, 200 nieosiągalne (kiedyś tak).

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 lut 2008, 23:23

Na drugim biegu odcina mi przy jakichś 95-98 kmh, nie da rady osiągnąć 100 bez zmiany na 3. Na trzecim nie pamiętam. Co dziwne na 4 odcina bez problemów, jak wrzucę 5 ciągnie równo do jakiś 170 kmh, potem znacznie słabiej i żeby dokulać się do 190 kmh to trochę drogi zajmuje, 200 nieosiągalne (kiedyś tak).[/quote]

no to widze że nie jest aż tak żle ale wydaje mi się że te 200-210 to powinien pujśc tymbardziej że nie jest silniczek zajechany a skrzynia jest od coupe podobno jest szybsza w co nie chce mi się wierzyć :-D

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 lut 2008, 08:35

Dużo jeszcze zależy od takich może niewielkich czynników jak: przeciwny wiatr, szerokość opon, opory w łożyskach, ewentualnie lekko do tarczy dociśnięte klocki hamulcowe, no i masa samego auta.

Liczniki i obrotomierze są tak fabrycznie skonstruowane żeby zawyżać wskazania, np. obrotomierz zawyża w górnym zakresie o 5%, a prędkościomierz do 10%. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo kierowcy ( co by za szybko nie pędził) i silnika (co by kierowca go za bardzo nie piłował). U mnie odcięcie zapłonu następuje gdy na obrotomierzu wskazówka jest w okolicach 6700, ale rzeczywista prędkość obrotowa silnika w tym momencie wynosi poniżej 6300.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 lut 2008, 12:22

jmm a co mogę mieć nie tak z silnikiem?
Mam wymienione wszystkie płyny i filtry.
Czy świece i kable mają się coś do mocy?Również mam fabryczny nówka wydech-kompletny!!

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 lut 2008, 13:00

A jaką masz instalację gazową? Jeżeli będziesz miał jakieś zwężenie w układzie dolotowym, to przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu silnik nie dostanie wystarczającej dawki powietrza. I pomimo maxymalnie otwartych obydwu przepustnic, powietrza będzie przepływało mniej, więc klapa przepływomierza nie podniesie się odpowiednio wysoko, a tym samym nie przesunie się odpowiednio tłok w rozdzielaczu paliwa - i paliwa też będzie mniej, bo mieszanka musi się zgadzać...

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 lut 2008, 15:23

gaz jest lovato jak i wszystkie elementy, oczywiście wszystko na mechanicznym wtrysku a steruje nim pseudo komputer.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 lut 2008, 15:28

Ja na LPG pojechałem licznikowe 206 km/h na benzynie nie próbowałem, ale myśle że będzie to samo może delikatna różnica. Samochód jeszcze troszkę przyspieszał, ale nie wiem czy do 210 km/h by dobił, droga się kończyła. Dodam, że mam kółka 17'' i oponki 225/45, przez co popory toczenia są większe, może wam się wydaje ale wielkość kół ma istotne znaczenie przy V-max.
Marcin26 pisze:a ja widzialem identyczna w swojej audi i w VW LT35.
Co do LT to sprowadzalem takie z Angli i jeździłem około dziesięcioma LT każdy z nich przekłamywał licznik w porównaniu do navi o 5 albo 6 km/h licznik w dół, najczęściej zależało to od stanu opon. Tak samo przekłamywał licznik Sprinter, wszystkie furki były po 2003 roku produkcji.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 20 lut 2008, 16:50

Kornolio widocznie zlymi LT-kami jezdzisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 20 lut 2008, 19:26

shellah pisze:jmm a co mogę mieć nie tak z silnikiem?
Mam wymienione wszystkie płyny i filtry.
Czy świece i kable mają się coś do mocy?Również mam fabryczny nówka wydech-kompletny!!
Stawiałbym na 99% na gaz :)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 lut 2008, 20:09

Marcin26 pisze:Kornolio widocznie zlymi LT-kami jezdzisz :mrgreen:
Trafiały się różne z tacho i bez na bliźniaku, a przeszło ich sporo bo można liczyć na dziesiątki. Nie widziałem takiego który by nie zaniżał, nie wiem czy te Angielskie liczniki są inne niż Niemieckie. Pisze fakt autentyczny który sam sprawdziłem i nie chce kłamać.

Sorry za OT :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga