[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dokładnie i od samego poczatku apleuje o sprawdzenie tego ale nikt chyba mnie nie słucha... wtedy bedzie wyzsze spalanie nawet o ten litr. Śróbe od dawki paliwa to lepiej zostaw w spokoju do takiej regulacji trzeba miec jakąs wiedze na temat działania i efektów takiego krecenia. Chyba ze sie zdecydujesz na maxa to wtedy moge to opisać jak najbradziej szczególowo potrafie.
no chyba jak jest śruba to do poprzedniego ustawienia nie trudno wrucić trzeba tylko obroty sobie liczyć . Samochud mam 4 dni . i tak dochodze bo mi coś nie pasuje . A jeżdźe dużo , Kupiłem okazyjnie , to że coś tam gwiżdze świszcze to nic silnik skrzynia i napęd git buda lekko przyrysowana . I tak dumam sobie nad tym spalankiem i grzebie przy nim . A ze audi nigdy nie miałem to sie pytam . Wcześniej jeździłem mietkiem (był git dopuki baran demnie nie wiechał )
[ Dodano: 2008-02-22, 11:08 ]
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:
[ Dodano: 2008-02-22, 11:08 ]
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:
[ Dodano: 2008-02-22, 11:08 ]
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:[/quote]
Kolego ma i to bardzo dużo wspólnego, poszukaj na forum bo było wiele razy o tym - opcja szukaj.
Diesle na ogól dlużej łapią temp silnika od benzyniaków więc w tym przypadku ma to decydujący wpływ na spalanie.
Kup dobry termostat np. Wahlera i wymieniaj.
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:[/quote]
Kolego ma i to bardzo dużo wspólnego, poszukaj na forum bo było wiele razy o tym - opcja szukaj.
Diesle na ogól dlużej łapią temp silnika od benzyniaków więc w tym przypadku ma to decydujący wpływ na spalanie.
Kup dobry termostat np. Wahlera i wymieniaj.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
I tu sie mylisz... obru tą srboa nawet o 10-20stopni czasem potrafi narobić biedy, a czesam potrzeba przekrecić o jedne pełny obrót nie ma reguły trzeba podkrecać minimalnie i spradzać reakcje silnka.... I sprawdz ten termostat o którym Ci pisze już od samego poczatku wątku. (Wiesz jak go sprawdzic?) Czy masz zamiar go wykrecać odrazu i wymienic?intruzvs pisze:no chyba jak jest śruba to do poprzedniego ustawienia nie trudno wrucić trzeba tylko obroty sobie liczyć .
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
intruzvs, A po co go wogóle wykrecać przecież mozna go sprawdzić bez wykrecania. Rano odpalasz silnk i czekach z 15 minut po tym czasie sprawdzacz czy dolny waz od chłodnicy jest cipły albo letni jak tak to termostat do wymiany jak nie to szkoda robierac. A termostat masz z boku pompy wody, wystarczyło poszukac na forum bo o termostatach to naprawde jest napisana już encyklopedia.
jesli chodzi o spalanie 7,5l /100 w AAZ to uznałbym to za normę dla minimum 14letniego silnika...
Co warto wymienić, sprawdzić? :
- filtry (paliwa i oleju)
- kąt wtrysku
- termostat
- regulację pompy (max liczba obrotów, prędkośc obrotowa biegu jałowego, prędkość obrotowa na ssaniu itp)
- sprawność wtryskiwaczy (czy dobrze rozpylają, czy jest prawidłowe ciśnienie otwarcia)
- sprawność turbiny
- ewentualne wycieki, zapchanie wężyka zwrotnego w pompie, połączenia między wtryskiwaczami
- zaciski hamulcowe
- zbieżność kół
Na średnie spalanie ma także wpływ:
- jakość ON
- stosowane uszlachetniacze (w lepszych jakościowo paliwach jest ich więcej)
- styl jazdy (krótkie odcinki, gonienie obrotka do 4-5tyś,stosunek: trasa-miasto itp)
- szerokość opon
- klima
u mnie AAZ pali podobnie, ale jeździ na ukraińskim ON i robi dużo krótkich odcinków, zwykle w 3-4 osoby, czasami zdarza sie też że jest zadekowany po uszy - dlatego takie spalanie traktuję jako normalne
I nie ma sensu porównywać AAZ do TDI pod względem spalania... bo to jest trochę bez sensu
Co warto wymienić, sprawdzić? :
- filtry (paliwa i oleju)
- kąt wtrysku
- termostat
- regulację pompy (max liczba obrotów, prędkośc obrotowa biegu jałowego, prędkość obrotowa na ssaniu itp)
- sprawność wtryskiwaczy (czy dobrze rozpylają, czy jest prawidłowe ciśnienie otwarcia)
- sprawność turbiny
- ewentualne wycieki, zapchanie wężyka zwrotnego w pompie, połączenia między wtryskiwaczami
- zaciski hamulcowe
- zbieżność kół
Na średnie spalanie ma także wpływ:
- jakość ON
- stosowane uszlachetniacze (w lepszych jakościowo paliwach jest ich więcej)
- styl jazdy (krótkie odcinki, gonienie obrotka do 4-5tyś,stosunek: trasa-miasto itp)
- szerokość opon
- klima
u mnie AAZ pali podobnie, ale jeździ na ukraińskim ON i robi dużo krótkich odcinków, zwykle w 3-4 osoby, czasami zdarza sie też że jest zadekowany po uszy - dlatego takie spalanie traktuję jako normalne
I nie ma sensu porównywać AAZ do TDI pod względem spalania... bo to jest trochę bez sensu
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Prawie zimny czy letni? Ma byc wogóle zimny o tak krótkim dystańsie - tak jak po odpaleniu silnka dopiero w okolicy 50 - 60 - 70stopni C zacznie byc ciepły a potem goracy.intruzvs pisze:no przejechalem z 5 km po miscie i ten przeód byl taki prawie zimny a ten u góry ukrop
. to ternostat do ymiany
Odkrecasz górny dekielek pompy (LDA) tam gdize idzie wezyk ciśnieniowy z kolektora. Wyjmujesz cały pin wraz ze sprezyna i dekielkiem zmieniasz na ten od 1.6TD ustawiasz go agresywna strona i gotowe. To tak w skórcie zreszta na forum było już duzo o tym pisane wiec mozesz sobie poszukac, a jak nie znajdziesz to wtedy pisz i jak sie zdecydujesz to wyjasnie Ci to dokladnie.intruzvs pisze: A jak zmienic pin z pompie??
Przy niezmiennnym stylu jazdy spalanie powinno sie zmniejszyć (nie znacznie np. 0.2l na 100km)...Wogóle z kad bierze sie takie przekonanie u ludzi ze im wiecej pompuje turbo tym wiecej auto pali - bzdura. Tylko wtedy wzrasta spalanie jak zaczynamy pałowac to auto z racji tego ze ma wiecej mocy :mrgreen: Ale ogólnie w silnkach Diesla to spalanie podskakuje o niewielkie wartosci. Czasem przy dobrych modach mozna nawet zmniejszyć spalanie od tego co podaje fabryka i to przy pałowaniu.intruzvs pisze:czy podniesienie wydajnosci sprezarki wplynie negatywnie na spalanie??
Jedni twierdza ze to jest ta sama ropa tylko innego koloru jeszcze inni ze to syf ostatni a jeszcze inni ze chodzi nawet lepiej jak na ropie z cpenu, co do tego to Ci nie powiem bo nigdy nie nalałem opału do baku. Ale moje zdanie jest takie ze lepiej jedzić na tym co jest na stacji.intruzvs pisze:aha czy wie kto moze jak silnik znosi "oręzade "??
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ceny boost pina są rózne... mozna nieraz trafić na schrocie z wyciagnietej pompy od 1.6TD albo kupić u pompiarzy - co raczej jest mega zadkoscia aby chcieli sprzedawać czesci... dotaczac nie warto poniewaz pin musi byc wykonany z bardzo twardego stopu, pozatym jest wytoczony mimiśrodowo. Na allegro czasem mozna zaobserwowac takiego pina lub na forum vw golfa to chodza w granicach 90-120zł, zalezy z jakim skosem :mrgreen: jesli jestes zainteresowany to mam mozliwosc załatwienia takiego pina albo od ducato 2.8 tam jest wtedy duży skos i ma dobrego kopa jak cos to pisz na PW.