Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 21 lut 2008, 17:16

jak ci nie dzwiga sie wskazówka t oprzejedz kawałek z 3km i zobacz czy wąż dolny od chłodnicy zrobi sie ciepły jak tak to termostat do wymiany

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lut 2008, 18:51

Dokładnie i od samego poczatku apleuje o sprawdzenie tego ale nikt chyba mnie nie słucha... wtedy bedzie wyzsze spalanie nawet o ten litr. Śróbe od dawki paliwa to lepiej zostaw w spokoju do takiej regulacji trzeba miec jakąs wiedze na temat działania i efektów takiego krecenia. Chyba ze sie zdecydujesz na maxa to wtedy moge to opisać jak najbradziej szczególowo potrafie.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 22 lut 2008, 10:16

no chyba jak jest śruba to do poprzedniego ustawienia nie trudno wrucić trzeba tylko obroty sobie liczyć . Samochud mam 4 dni . i tak dochodze bo mi coś nie pasuje . A jeżdźe dużo , Kupiłem okazyjnie , to że coś tam gwiżdze świszcze to nic silnik skrzynia i napęd git buda lekko przyrysowana . I tak dumam sobie nad tym spalankiem i grzebie przy nim . A ze audi nigdy nie miałem to sie pytam . Wcześniej jeździłem mietkiem (był git dopuki baran demnie nie wiechał )

[ Dodano: 2008-02-22, 11:08 ]
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 lut 2008, 14:09

[ Dodano: 2008-02-22, 11:08 ]
Apro po co ma termostat do spalania ??
:?:[/quote]

Kolego ma i to bardzo dużo wspólnego, poszukaj na forum bo było wiele razy o tym - opcja szukaj.
Diesle na ogól dlużej łapią temp silnika od benzyniaków więc w tym przypadku ma to decydujący wpływ na spalanie.
Kup dobry termostat np. Wahlera i wymieniaj.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 22 lut 2008, 15:32

sprawdze w wekend i dam znać .
:oops:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 lut 2008, 08:48

intruzvs pisze:no chyba jak jest śruba to do poprzedniego ustawienia nie trudno wrucić trzeba tylko obroty sobie liczyć .
I tu sie mylisz... obru tą srboa nawet o 10-20stopni czasem potrafi narobić biedy, a czesam potrzeba przekrecić o jedne pełny obrót nie ma reguły trzeba podkrecać minimalnie i spradzać reakcje silnka.... I sprawdz ten termostat o którym Ci pisze już od samego poczatku wątku. (Wiesz jak go sprawdzic?) Czy masz zamiar go wykrecać odrazu i wymienic?

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 23 lut 2008, 21:02

no kurde :/ a ten termostat to musieli tak uktyć ?? On jest pod pąpą wody ?? czy gdzie bo go niewidać zbytnio . grzebalem i go nie znalazlem i czasu mio troche brakowalo . :roll:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 lut 2008, 10:23

intruzvs, A po co go wogóle wykrecać przecież mozna go sprawdzić bez wykrecania. Rano odpalasz silnk i czekach z 15 minut po tym czasie sprawdzacz czy dolny waz od chłodnicy jest cipły albo letni jak tak to termostat do wymiany jak nie to szkoda robierac. A termostat masz z boku pompy wody, wystarczyło poszukac na forum bo o termostatach to naprawde jest napisana już encyklopedia.
Obrazek

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 lut 2008, 15:06

jesli chodzi o spalanie 7,5l /100 w AAZ to uznałbym to za normę dla minimum 14letniego silnika...

Co warto wymienić, sprawdzić? :
- filtry (paliwa i oleju)
- kąt wtrysku
- termostat
- regulację pompy (max liczba obrotów, prędkośc obrotowa biegu jałowego, prędkość obrotowa na ssaniu itp)
- sprawność wtryskiwaczy (czy dobrze rozpylają, czy jest prawidłowe ciśnienie otwarcia)
- sprawność turbiny
- ewentualne wycieki, zapchanie wężyka zwrotnego w pompie, połączenia między wtryskiwaczami
- zaciski hamulcowe
- zbieżność kół

Na średnie spalanie ma także wpływ:
- jakość ON
- stosowane uszlachetniacze (w lepszych jakościowo paliwach jest ich więcej)
- styl jazdy (krótkie odcinki, gonienie obrotka do 4-5tyś,stosunek: trasa-miasto itp)
- szerokość opon
- klima

u mnie AAZ pali podobnie, ale jeździ na ukraińskim ON i robi dużo krótkich odcinków, zwykle w 3-4 osoby, czasami zdarza sie też że jest zadekowany po uszy :-) - dlatego takie spalanie traktuję jako normalne

I nie ma sensu porównywać AAZ do TDI pod względem spalania... bo to jest trochę bez sensu

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 lut 2008, 16:27

cobra pisze:I nie ma sensu porównywać AAZ do TDI pod względem spalania... bo to jest trochę bez sensu
Świete Słowa... tak ma byc i basta. Na samym powietrzu auto nie jedzie. :-D

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 24 lut 2008, 20:11

no przejechalem z 5 km po miscie i ten przeód byl taki prawie zimny a ten u góry ukrop
. to ternostat do ymiany ?? A jak zmienic pin z pompie?? czy podniesienie wydajnosci sprezarki wplynie negatywnie na spalanie?? aha czy wie kto moze jak silnik znosi "oręzade "??
<czapa>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 lut 2008, 20:39

intruzvs pisze:no przejechalem z 5 km po miscie i ten przeód byl taki prawie zimny a ten u góry ukrop
. to ternostat do ymiany
Prawie zimny czy letni? Ma byc wogóle zimny o tak krótkim dystańsie - tak jak po odpaleniu silnka dopiero w okolicy 50 - 60 - 70stopni C zacznie byc ciepły a potem goracy.
intruzvs pisze: A jak zmienic pin z pompie??
Odkrecasz górny dekielek pompy (LDA) tam gdize idzie wezyk ciśnieniowy z kolektora. Wyjmujesz cały pin wraz ze sprezyna i dekielkiem zmieniasz na ten od 1.6TD ustawiasz go agresywna strona i gotowe. To tak w skórcie zreszta na forum było już duzo o tym pisane wiec mozesz sobie poszukac, a jak nie znajdziesz to wtedy pisz i jak sie zdecydujesz to wyjasnie Ci to dokladnie.
intruzvs pisze:czy podniesienie wydajnosci sprezarki wplynie negatywnie na spalanie??
Przy niezmiennnym stylu jazdy spalanie powinno sie zmniejszyć (nie znacznie np. 0.2l na 100km)...Wogóle z kad bierze sie takie przekonanie u ludzi ze im wiecej pompuje turbo tym wiecej auto pali - bzdura. Tylko wtedy wzrasta spalanie jak zaczynamy pałowac to auto z racji tego ze ma wiecej mocy :mrgreen: Ale ogólnie w silnkach Diesla to spalanie podskakuje o niewielkie wartosci. Czasem przy dobrych modach mozna nawet zmniejszyć spalanie od tego co podaje fabryka i to przy pałowaniu.
intruzvs pisze:aha czy wie kto moze jak silnik znosi "oręzade "??
Jedni twierdza ze to jest ta sama ropa tylko innego koloru jeszcze inni ze to syf ostatni a jeszcze inni ze chodzi nawet lepiej jak na ropie z cpenu, co do tego to Ci nie powiem bo nigdy nie nalałem opału do baku. Ale moje zdanie jest takie ze lepiej jedzić na tym co jest na stacji.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 24 lut 2008, 21:06

intruzvs, oprócz yego co napisał kolega Solskier, to poczytaj tematy Plastmana i Labiela żebyś sobie kłopotu nie narobił bo zadajesz pytania i widac że nie jesteś troche w temacie więc najpierw zbierz info zeby czegoś nie zchrzanić. Bo wszystko mozna tylko w granice rozsądku.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 24 lut 2008, 23:18

wiem wiem chłopaki . A ile kosztuje ta przeróbka z pinem gdzie to można dostać . Albo jakiś dobry przepis na tuning w rozsądnych gran :-> icach (ekonomia). W temacie furek stoje cienko i sie pytam , na ogół sie motorkami zajmuje .

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 lut 2008, 08:11

Ceny boost pina są rózne... mozna nieraz trafić na schrocie z wyciagnietej pompy od 1.6TD albo kupić u pompiarzy - co raczej jest mega zadkoscia aby chcieli sprzedawać czesci... dotaczac nie warto poniewaz pin musi byc wykonany z bardzo twardego stopu, pozatym jest wytoczony mimiśrodowo. Na allegro czasem mozna zaobserwowac takiego pina lub na forum vw golfa to chodza w granicach 90-120zł, zalezy z jakim skosem :mrgreen: jesli jestes zainteresowany to mam mozliwosc załatwienia takiego pina albo od ducato 2.8 tam jest wtedy duży skos i ma dobrego kopa :-D jak cos to pisz na PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl