[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Jak jesteś zainteresowany kupnem pina to musze sprawdzić czy mam jeszcze dostep.... i tak jak napisałem predzej jak coś to pisz albo na PW albo na gg...
jesli zwiekszysz cisnienie do pewnego stopnia (opczywiscie bez przesady) tak okolo 1.1-1.2 Bara to skutków nie bedzie zadnych natomiast powyżej to zalezy od kondycji Twojego silnka ja w jednym aucie miałem doładowanie 1.7 Bara ale uszelka pod głowica metalowa i to z najwyższej półki. Wszystkie inny wydmuchiwało :mrgreen:intruzvs pisze:a jakie mogą być skutki zwiększenia ciśnienia w turbo ??
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Podepnę się do tematu: jeżdżę krótkie odcinki 3-15 km, przy odpalaniu idzie czarny dym przy przyciśnięciu gazu także, wtryski sprawdzone nie leją, turbo gwiżdże jakby erka na sygnale jechała, ale oleju nie ma w wężu, termostat jutro sprawdzę, ale tak po przejechaniu 3 km nie łapie czasem 50°C, czasem nieznacznie ponad 50°C
Pali mi średnio 7,5-8 l
Da się to jakoś zmniejszyć?
Pali mi średnio 7,5-8 l
Da się to jakoś zmniejszyć?
U mnie jest tak: po przejechaniu 1-2km mam już ponad 50°C, a pali mi przez zimę ok 7,5, z tym że ja jeżdżę codziennie do pracy ok 10km a z powrotem ok 5km (nie zajeżdżam już po żonę) do ego mam pin z 1,6TD, co do turba to najlepiej podpiąć manometr i zrobić "logi dynamiczne" :mrgreen: wtedy będzie wszystko jasne jak dmucha i jakie masz ciśnienie. Martwił bym się tylko nie łapaniem temperatury, a co do dymienia to może masz dawkę zwiększoną i możesz spróbować ją zmniejszyć, ja tak robiłem w zeszłym roku i powiem szczerze że przez wakacje na letnich w trasie palił 6,2l/100km tylko brakowało mu trochę temperamentu, więc wróciłem do większej dawki, teraz szukam manometru do kabiny, manual boot control i Icka od 1,9TDI
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
A jaki masz problem trzeba poszukać u pompiarzy, w sumie sam tego nie robiłem tylko poprzedni właściciel, ale to nie jest trudnespeed_killer pisze:Też dałbym sobie boost pina z 1,6 td
podjedź do warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie ładowania sprężarki, możliwe że już pada lub po prostu jest przytłumiona przez sztangę, a samochód ciągnie dobrze?speed_killer pisze:podkręcił ciśnienie na turbinie ale boję się bo ona strasznie wyje (jak erka żeby jej nie dojechać całkiem)
Czarny bączek przy dodaniu gazu to normalne w dieslu popatrz na nowe TDI, jak one dymią przy wyprzedzaniu, powodów może być wiele, sprawdz poziom oleju czy go nadmiernie nie spalaspeed_killer pisze: Martwi mnie też to wysokie spalanie oraz ten czarny dym :cry:
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Wiem że nie jest trudne ale co mi da sam pin bez podkręcenia turbiny?? A co do zwiększenia ciśnienia turbinie to boję się że jej gwizd będzie nie do wytrzymaniadubbler pisze: A jaki masz problem trzeba poszukać u pompiarzy, w sumie sam tego nie robiłem tylko poprzedni właściciel, ale to nie jest trudne
A ile takie sprawdzenie kosztuje?? Auto powyzej 2000-2500 idzie całkiem nieźle jak na 75 PSdubbler pisze: podjedź do warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie ładowania sprężarki, możliwe że już pada lub po prostu jest przytłumiona przez sztangę, a samochód ciągnie dobrze?
Olej robię od czasu do czasu dolewki jakieś 0,5 litra na 3000 km, ale martwi mnie spalanie na poziomie 7,5-8 litra/100 km na pełnym baku robię 750-800 kmdubbler pisze: Czarny bączek przy dodaniu gazu to normalne w dieslu popatrz na nowe TDI, jak one dymią przy wyprzedzaniu, powodów może być wiele, sprawdz poziom oleju czy go nadmiernie nie spala
A zapytam jak mierzysz spalanie? Ja robię tak że zapisuję dolewki paliwa od ostatniego do pełna, a na koniec sumuje z tankowaniem do pełnego baku, tzn "pod korek" - leje aż paliwo będę widział, odpowietrzenie przez naciśnięcie takiego dzyndzla z lewej strony wlewu. Najlepiej jak już odbija pistolet to pistoletem nacisnąć na ten trzpień, aby odstawał i dolewać powoli, uważając aby nie przelać. Trochę to zajmuje ale przynajmniej mam pewność co i ile.
Wymiana samego pina daje i to sporo, dostaje większą dawkę, więc i spalin jest więcej i turbina szybciej bije ciśnienie, a co do samej turbiny to jak gwiżdże to albo już niedługo będziesz musiał ją regenerować lub po prostu masz zdławione ciśnienie na niej i wszystko ponad idzie Panu Bogu i stąd ten gwizd. Na allegro i w necie są manometry do turba np.: taki, który będzie Ci pokazywał cały czas jakie jest ciśnienie, podstawa jeśli się chce coś podkręcać przy turbinie, zamiast do kogoś jechać i sprawdzać i płacić, kupujesz to i wiesz cały czas co i jak. Mam zamiar zamontować to u siebie.
Wymiana samego pina daje i to sporo, dostaje większą dawkę, więc i spalin jest więcej i turbina szybciej bije ciśnienie, a co do samej turbiny to jak gwiżdże to albo już niedługo będziesz musiał ją regenerować lub po prostu masz zdławione ciśnienie na niej i wszystko ponad idzie Panu Bogu i stąd ten gwizd. Na allegro i w necie są manometry do turba np.: taki, który będzie Ci pokazywał cały czas jakie jest ciśnienie, podstawa jeśli się chce coś podkręcać przy turbinie, zamiast do kogoś jechać i sprawdzać i płacić, kupujesz to i wiesz cały czas co i jak. Mam zamiar zamontować to u siebie.
... Ja powiem Tak pewnie zaraz dostane 3 bana ale trudno :mrgreen:
I to niby ja spamuje <lol2>
... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>
... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:
... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia
... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..
Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)
A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>
Pozdro
I to niby ja spamuje <lol2>
... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>
... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:
... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia
... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..
Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)
A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>
Pozdro
No widziałem filmik, poza dymieniem to jeszcze zapidala nieźle do przodu, jesteś prekursorem modzenia TD na tym forumgrinch pisze:... Ja powiem Tak pewnie zaraz dostane 3 bana ale trudno :mrgreen:
I to niby ja spamuje <lol2>
... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>
... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:
... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia
... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..
Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)
A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>
Pozdro
Podziwiam i w sumie dążę do tego samego tylko kasa i czas mnie trzyma
Co do zakupów to pokazałem przykładowy nawet nie wiem za ile :mrgreen:
Czyli kolejny spam wyszedł, a miało być konstruktywnie <ok>
Może napiszesz ile tobie spala po tych modach, nie "jeżdżąc jak dziad" i jak było przed modami
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
Zdławione ciśnienie?? tzn za małe ciśnienie czy zatkane coś jest i nie idzie?dubbler pisze: masz zdławione ciśnienie na niej i wszystko ponad idzie Panu Bogu i stąd ten gwizd.
Co do sprawdzania spalania to tankuje do pierwszego pstryknięcia do pełna jeżdżę aż rezerwa się nie zaświeci i tankuję znowu na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze do pełna
Jeszcze jedno pytanie gdzie taki manometr się podpina?? :oops: