Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 25 lut 2008, 12:30

a ile chcesz gg:3456779

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 lut 2008, 20:44

proszę załatwiać takie sprawy na PW, niech tematy beda czytelne, bez zbędnych OT

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 26 lut 2008, 13:59

a jakie mogą być skutki zwiększenia ciśnienia w turbo ??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 lut 2008, 18:46

Jak jesteś zainteresowany kupnem pina to musze sprawdzić czy mam jeszcze dostep.... i tak jak napisałem predzej jak coś to pisz albo na PW albo na gg...
intruzvs pisze:a jakie mogą być skutki zwiększenia ciśnienia w turbo ??
jesli zwiekszysz cisnienie do pewnego stopnia (opczywiscie bez przesady) tak okolo 1.1-1.2 Bara to skutków nie bedzie zadnych natomiast powyżej to zalezy od kondycji Twojego silnka ja w jednym aucie miałem doładowanie 1.7 Bara ale uszelka pod głowica metalowa i to z najwyższej półki. Wszystkie inny wydmuchiwało :mrgreen:

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 20 kwie 2009, 23:28

Podepnę się do tematu: jeżdżę krótkie odcinki 3-15 km, przy odpalaniu idzie czarny dym przy przyciśnięciu gazu także, wtryski sprawdzone nie leją, turbo gwiżdże jakby erka na sygnale jechała, ale oleju nie ma w wężu, termostat jutro sprawdzę, ale tak po przejechaniu 3 km nie łapie czasem 50°C, czasem nieznacznie ponad 50°C
Pali mi średnio 7,5-8 l :-/
Da się to jakoś zmniejszyć?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 21 kwie 2009, 11:58

U mnie jest tak: po przejechaniu 1-2km mam już ponad 50°C, a pali mi przez zimę ok 7,5, z tym że ja jeżdżę codziennie do pracy ok 10km a z powrotem ok 5km (nie zajeżdżam już po żonę) do ego mam pin z 1,6TD, co do turba to najlepiej podpiąć manometr i zrobić "logi dynamiczne" :mrgreen: wtedy będzie wszystko jasne jak dmucha i jakie masz ciśnienie. Martwił bym się tylko nie łapaniem temperatury, a co do dymienia to może masz dawkę zwiększoną i możesz spróbować ją zmniejszyć, ja tak robiłem w zeszłym roku i powiem szczerze że przez wakacje na letnich w trasie palił 6,2l/100km tylko brakowało mu trochę temperamentu, więc wróciłem do większej dawki, teraz szukam manometru do kabiny, manual boot control i Icka od 1,9TDI

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 21 kwie 2009, 16:52

Też dałbym sobie boost pina z 1,6 td i podkręcił ciśnienie na turbinie ale boję się bo ona strasznie wyje (jak erka żeby jej nie dojechać całkiem) Martwi mnie też to wysokie spalanie oraz ten czarny dym :cry:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 kwie 2009, 17:30

speed_killer, a filtry paliwowy i powietrza kiedy zmieniałeś. W TD to ważne.

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 21 kwie 2009, 18:25

Paliwowy rok temu a powietrza 2 miesiące

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 kwie 2009, 08:12

speed_killer pisze:Też dałbym sobie boost pina z 1,6 td
A jaki masz problem trzeba poszukać u pompiarzy, w sumie sam tego nie robiłem tylko poprzedni właściciel, ale to nie jest trudne
speed_killer pisze:podkręcił ciśnienie na turbinie ale boję się bo ona strasznie wyje (jak erka żeby jej nie dojechać całkiem)
podjedź do warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie ładowania sprężarki, możliwe że już pada lub po prostu jest przytłumiona przez sztangę, a samochód ciągnie dobrze?
speed_killer pisze: Martwi mnie też to wysokie spalanie oraz ten czarny dym :cry:
Czarny bączek przy dodaniu gazu to normalne w dieslu popatrz na nowe TDI, jak one dymią przy wyprzedzaniu, powodów może być wiele, sprawdz poziom oleju czy go nadmiernie nie spala

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 22 kwie 2009, 09:24

dubbler pisze: A jaki masz problem trzeba poszukać u pompiarzy, w sumie sam tego nie robiłem tylko poprzedni właściciel, ale to nie jest trudne
Wiem że nie jest trudne ale co mi da sam pin bez podkręcenia turbiny?? A co do zwiększenia ciśnienia turbinie to boję się że jej gwizd będzie nie do wytrzymania :-/
dubbler pisze: podjedź do warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie ładowania sprężarki, możliwe że już pada lub po prostu jest przytłumiona przez sztangę, a samochód ciągnie dobrze?
A ile takie sprawdzenie kosztuje?? Auto powyzej 2000-2500 idzie całkiem nieźle jak na 75 PS
dubbler pisze: Czarny bączek przy dodaniu gazu to normalne w dieslu popatrz na nowe TDI, jak one dymią przy wyprzedzaniu, powodów może być wiele, sprawdz poziom oleju czy go nadmiernie nie spala
Olej robię od czasu do czasu dolewki jakieś 0,5 litra na 3000 km, ale martwi mnie spalanie na poziomie 7,5-8 litra/100 km na pełnym baku robię 750-800 km :-(

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 kwie 2009, 10:48

A zapytam jak mierzysz spalanie? Ja robię tak że zapisuję dolewki paliwa od ostatniego do pełna, a na koniec sumuje z tankowaniem do pełnego baku, tzn "pod korek" - leje aż paliwo będę widział, odpowietrzenie przez naciśnięcie takiego dzyndzla z lewej strony wlewu. Najlepiej jak już odbija pistolet to pistoletem nacisnąć na ten trzpień, aby odstawał i dolewać powoli, uważając aby nie przelać. Trochę to zajmuje ale przynajmniej mam pewność co i ile.

Wymiana samego pina daje i to sporo, dostaje większą dawkę, więc i spalin jest więcej i turbina szybciej bije ciśnienie, a co do samej turbiny to jak gwiżdże to albo już niedługo będziesz musiał ją regenerować lub po prostu masz zdławione ciśnienie na niej i wszystko ponad idzie Panu Bogu i stąd ten gwizd. Na allegro i w necie są manometry do turba np.: taki, który będzie Ci pokazywał cały czas jakie jest ciśnienie, podstawa jeśli się chce coś podkręcać przy turbinie, zamiast do kogoś jechać i sprawdzać i płacić, kupujesz to i wiesz cały czas co i jak. Mam zamiar zamontować to u siebie.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 22 kwie 2009, 11:03

... Ja powiem Tak pewnie zaraz dostane 3 bana ale trudno :mrgreen:

I to niby ja spamuje <lol2>

... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>

... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:


... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia

... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli <piwo>
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..

Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)


A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>

Pozdro <piwo>

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 kwie 2009, 11:15

grinch pisze:... Ja powiem Tak pewnie zaraz dostane 3 bana ale trudno :mrgreen:

I to niby ja spamuje <lol2>

... Na początku było o dużym spalaniu potem kto chce kupić co i za ile parodia <lol>

... A na koniec że Diesel kopci :mrgreen:


... Ja powiem tak Diesel który nie kopci nie jeździ mogę to powiedzieć ze swoje doświadczenia

... Jak byście zobaczyli jak mój AAZ kopci to byście się przestraszyli <piwo>
7,5 litra na miasto to standart a jak ktoś mówi jak mój tato że na trasie mu spala 5,2 L no to wiecie jak już trzeba jeździć jak dziad przysłowiowy..

Kręcić TD-eki i się nie bać 8-)


A jak wam dużo pali to kupić auto na LPG <lol2>

Pozdro <piwo>
No widziałem filmik, poza dymieniem to jeszcze zapidala nieźle do przodu, jesteś prekursorem modzenia TD na tym forum
Podziwiam i w sumie dążę do tego samego tylko kasa i czas mnie trzyma
Co do zakupów to pokazałem przykładowy nawet nie wiem za ile :mrgreen:

Czyli kolejny spam wyszedł, a miało być konstruktywnie <ok>
Może napiszesz ile tobie spala po tych modach, nie "jeżdżąc jak dziad" i jak było przed modami

Awatar użytkownika
speed_killer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
Lokalizacja: RPR-Przemyśl

Post autor: speed_killer » 22 kwie 2009, 12:55

dubbler pisze: masz zdławione ciśnienie na niej i wszystko ponad idzie Panu Bogu i stąd ten gwizd.
Zdławione ciśnienie?? tzn za małe ciśnienie czy zatkane coś jest i nie idzie?

Co do sprawdzania spalania to tankuje do pierwszego pstryknięcia do pełna jeżdżę aż rezerwa się nie zaświeci i tankuję znowu na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze do pełna

Jeszcze jedno pytanie gdzie taki manometr się podpina?? :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl