Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[b4 1.9 tdi 1z] błedy

ODPOWIEDZ
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[b4 1.9 tdi 1z] błedy

Post autor: karol121 » 24 lut 2008, 09:33

wczoraj po ustawieniu dawki wyskoczyly mi takie bledy 01268 (N146) cos z nastawnikiem
0541 (G99) i 0513 (G28) skasowalem ich wczoraj a dzisiaj znowu wyskoczyl mi 0513 czujnik predkosci obrotowej silnika (G28) ; zbyt długi czas opadania cisnienia- przód ust. sporadyczna moze mi ktos napisac co te bledy wszytkie oznaczaja :?:

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 24 lut 2008, 15:04

1268-nastawnik dawki N146
541-potencjometr mechanizmu wyznacznika dawki G99, czujnik zakresu suwaka G99
513- czujnik obrotów silnika G28, jałowy RPM za wysoki/za niski
czyli namieszane z ustawieniem dawki paliwa na pompie, niech sie wypowiedzą dieslowcy...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 lut 2008, 20:16

dzieki Darecki3037 dodam jeszcze ze ustawienia dawki robilem na zapalonym silniku stukajac w nastawnik i wtedy jakby szarpnelo silnikiem dzisiaj wykasowalem bledy i jak narazje wszystko jest ok tzn nie ma juz tych błedów a moze bledy nastawnika bylo spowodoane tym stukanjem w niego no nie wiem

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 26 sie 2009, 16:38

Witam nie bede zakladal nowego tematu. Zalozylem do swojej niuni komputer AHU i wyskakuja mi bledy i nie mozna ich wykasowac. do tego komputer pokazuje mi cisnienie barometryczne w okolicach 600 mb a stary od 1Z normalnie ok 1000.
65535 - Internal Control Module Memory Error
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-00 - Upper Limit
Dodam ze na starym komputerze od 1Z nie ma takich bledow. Silnik jest na przeplywce pierburga oczywiscie .

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sie 2009, 18:36

a po co Ci w ogóle komp od AHU :?: druga sprawa to nie wiem czy piny nie są inaczej wyprowadzone w AHU i możliwe że któryś czujnik jest inny jak w 1Z

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 26 sie 2009, 20:53

zakladam komputer bo bede chcial zrobic dobrego virusa i chce zeby Bc poprawnie mi pokazywalo spalanie. Co do tego bledu z nastawnikiem to wyskoczyl mi dopiero po czasie dlatego sie pytam lepiej dmuchac na zimne. Piny niby sa te same bo inni uzytkownicy zakladali u siebie i wszystko dziala. Chcialem sie tylko zapytac o ten nastawnik N146 co oznacza upper limit?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 00:15

upper limit to tak jakby skończył się zakres na nastawniku, może masz przesunięty nastawnik lub błędne informacje o dawce paliwa

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 sie 2009, 10:39

O bledzie 65535:
w starych ECU dwuplytowych dosyc czesto wystepowal [podobno jakies problemy czujnika doladowania]
w nowszych moze byc spowodowany:
-zwyklym przeladowaniem turbiny
-czasami spowodowane niedomganiami czujnika cisnienia atmosferynzego
-w przypadku problemow z komunikacja miedzy Vagiem a sterownikiem
-sterowniki Airbagow powodowaly ten blad .....
-albo jakim innym bledem
-uszkodzenie ECU [mało prawdopodobne]

O bledzie 01268:

- moze (ale nie musi) wystepowac przy zabrudzonym nastawniku

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 12:42

ja raz zapomniałem podłączyć wtyczkę od przepływomierza a innym razem wężyk na gruszce i też wywaliło 65535 ale nie zawsze, u szwagra w pasku (AHU) też ten błąd wywalało jak były problemy z N75 także jeśli chodzi o ten błąd to ja bym się nie przejmował

a ten komp od AHU to nie jest już podkręcony :?:

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 27 sie 2009, 15:29

No was nie wiem bo wymontowalem go z rozbitej A4 mozliwe wlasnie ze to czujnik cisnienia atmosferycznego bo strasznie mi zaniza cisnienie przez co turbina za kazdym razem przeladowywuje wiecie jak to naprawic?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 17:34

pozostaje rozebrać te ECU i szukać przerwanych ścieżek czy też zimnych lutów, ewentualnie oberwanego któregoś elementu, może podczas tego wypadku uległ uszkodzeniu ten czujnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl