Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] błedy

ODPOWIEDZ
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[b4 1.9 tdi 1z] błedy

Post autor: karol121 » 24 lut 2008, 09:33

wczoraj po ustawieniu dawki wyskoczyly mi takie bledy 01268 (N146) cos z nastawnikiem
0541 (G99) i 0513 (G28) skasowalem ich wczoraj a dzisiaj znowu wyskoczyl mi 0513 czujnik predkosci obrotowej silnika (G28) ; zbyt długi czas opadania cisnienia- przód ust. sporadyczna moze mi ktos napisac co te bledy wszytkie oznaczaja :?:

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 24 lut 2008, 15:04

1268-nastawnik dawki N146
541-potencjometr mechanizmu wyznacznika dawki G99, czujnik zakresu suwaka G99
513- czujnik obrotów silnika G28, jałowy RPM za wysoki/za niski
czyli namieszane z ustawieniem dawki paliwa na pompie, niech sie wypowiedzą dieslowcy...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 lut 2008, 20:16

dzieki Darecki3037 dodam jeszcze ze ustawienia dawki robilem na zapalonym silniku stukajac w nastawnik i wtedy jakby szarpnelo silnikiem dzisiaj wykasowalem bledy i jak narazje wszystko jest ok tzn nie ma juz tych błedów a moze bledy nastawnika bylo spowodoane tym stukanjem w niego no nie wiem

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 26 sie 2009, 16:38

Witam nie bede zakladal nowego tematu. Zalozylem do swojej niuni komputer AHU i wyskakuja mi bledy i nie mozna ich wykasowac. do tego komputer pokazuje mi cisnienie barometryczne w okolicach 600 mb a stary od 1Z normalnie ok 1000.
65535 - Internal Control Module Memory Error
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-00 - Upper Limit
Dodam ze na starym komputerze od 1Z nie ma takich bledow. Silnik jest na przeplywce pierburga oczywiscie .

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 sie 2009, 18:36

a po co Ci w ogóle komp od AHU :?: druga sprawa to nie wiem czy piny nie są inaczej wyprowadzone w AHU i możliwe że któryś czujnik jest inny jak w 1Z

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 26 sie 2009, 20:53

zakladam komputer bo bede chcial zrobic dobrego virusa i chce zeby Bc poprawnie mi pokazywalo spalanie. Co do tego bledu z nastawnikiem to wyskoczyl mi dopiero po czasie dlatego sie pytam lepiej dmuchac na zimne. Piny niby sa te same bo inni uzytkownicy zakladali u siebie i wszystko dziala. Chcialem sie tylko zapytac o ten nastawnik N146 co oznacza upper limit?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 00:15

upper limit to tak jakby skończył się zakres na nastawniku, może masz przesunięty nastawnik lub błędne informacje o dawce paliwa

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 sie 2009, 10:39

O bledzie 65535:
w starych ECU dwuplytowych dosyc czesto wystepowal [podobno jakies problemy czujnika doladowania]
w nowszych moze byc spowodowany:
-zwyklym przeladowaniem turbiny
-czasami spowodowane niedomganiami czujnika cisnienia atmosferynzego
-w przypadku problemow z komunikacja miedzy Vagiem a sterownikiem
-sterowniki Airbagow powodowaly ten blad .....
-albo jakim innym bledem
-uszkodzenie ECU [mało prawdopodobne]

O bledzie 01268:

- moze (ale nie musi) wystepowac przy zabrudzonym nastawniku

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 12:42

ja raz zapomniałem podłączyć wtyczkę od przepływomierza a innym razem wężyk na gruszce i też wywaliło 65535 ale nie zawsze, u szwagra w pasku (AHU) też ten błąd wywalało jak były problemy z N75 także jeśli chodzi o ten błąd to ja bym się nie przejmował

a ten komp od AHU to nie jest już podkręcony :?:

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 27 sie 2009, 15:29

No was nie wiem bo wymontowalem go z rozbitej A4 mozliwe wlasnie ze to czujnik cisnienia atmosferycznego bo strasznie mi zaniza cisnienie przez co turbina za kazdym razem przeladowywuje wiecie jak to naprawic?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 sie 2009, 17:34

pozostaje rozebrać te ECU i szukać przerwanych ścieżek czy też zimnych lutów, ewentualnie oberwanego któregoś elementu, może podczas tego wypadku uległ uszkodzeniu ten czujnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl