[80 B4 2.0 ABK] Próba naprawy przepływomierza
Witam
Dzisiaj właśnie zdjołem pokrywke przepływki bo wiem że kiedyś tam było coś regulowne Wydaje mi sie ze mam przestawione właśnie to czarne kólko od napiecia sprężyny klapki bo przepływomierz na vagu pokazuje coś około150 a powinno być około 90.wydawało by się ze jest źle wyskalowne napięcie sprężyny Więc mam pytanie czy można to naciągać ?Już przy zapalonym aucie potencjometr oscyluje na środku potencjometru.Czy może te wskazania są winą wytartych ścieżek oporowych ? A i jeszcze dorwałem już któreś zdjecie z kolei gdzie ten drucik zabezpieczający na kólku jest na górze kólka a u mnie był na trybach od czoła tak jak by między zębami.Jak jest prawidłowo
Dzisiaj właśnie zdjołem pokrywke przepływki bo wiem że kiedyś tam było coś regulowne Wydaje mi sie ze mam przestawione właśnie to czarne kólko od napiecia sprężyny klapki bo przepływomierz na vagu pokazuje coś około150 a powinno być około 90.wydawało by się ze jest źle wyskalowne napięcie sprężyny Więc mam pytanie czy można to naciągać ?Już przy zapalonym aucie potencjometr oscyluje na środku potencjometru.Czy może te wskazania są winą wytartych ścieżek oporowych ? A i jeszcze dorwałem już któreś zdjecie z kolei gdzie ten drucik zabezpieczający na kólku jest na górze kólka a u mnie był na trybach od czoła tak jak by między zębami.Jak jest prawidłowo
Ten drucik to właśnie zabezpieczenie kółeczka i ma być między zębami. Ale jak prawidłowo ustawić napięcie sprężyny tego nie wiem, ja sobie przed demontażem zaznaczyłem gdzie ten drucik włazi. Poza tym jeżeli mówisz, że masz 150 Ohmów a powinno być 90 to sprężynka będzie za słabo naciągnięta a naciągasz kręcąc kółkiem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Podkręć więc kółko tak żeby było te 90 i powinno być dobrze.
Z drugiej strony wytarte ścieżki też będą powodowały błędny odczyt, sprawdź więc jak się zachowuje omomierz jak otwierasz powoli klapkę (przepustnicę). Skacze opór czy wzrasta równo? Z resztą przeczytaj cały ten wątek, ja mam podobny problem.
Z drugiej strony wytarte ścieżki też będą powodowały błędny odczyt, sprawdź więc jak się zachowuje omomierz jak otwierasz powoli klapkę (przepustnicę). Skacze opór czy wzrasta równo? Z resztą przeczytaj cały ten wątek, ja mam podobny problem.
Dzisiaj właśnie pierwszy raz sciągnąłem tą klapkę i przestawiłem tylko o kilkanaście ząbków tak na próbę i odczytane wartości po przestawieniu skoczyły na 130 w jedną stronę i 160 jak kręciłem w drugą ,no ale bałem się kręciś dalej i wruciłem tak jak to zastałem.Te 150 to nie ohm tylko jednostki na Vagu.W jakiejś chwili wolnej sprawdze jeszcze płynny pomiar rezystancji.Tylko właśnie z tą spreżyną jak ja naciągnąc by pomiar był autentyczny.I czy mozna ja naciągać mocniej bo wydaje mi sie że u mnie nie są to pojedyńcze ząbki a całe obroty kóka.A i pomyślę nad przestawieniem tej płytki.
mój silnik to tdi 1z więc nie wiem jak to jest w innych sterownikach
i na dodatek u mnie mogę odczytać tylko grupe 00.Umnie to jest pozycja 10 i na razie mogę się tylko tym sugerować a że mechanicznie przepływomierz wygląda podobnie wstawiłem tu mije zapytanie.Nie przygladałem sie nigdy benzyniakom ale myśle że jest podobnie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 musisz poszukać bo ja tej wiedzy nie posiadam
i na dodatek u mnie mogę odczytać tylko grupe 00.Umnie to jest pozycja 10 i na razie mogę się tylko tym sugerować a że mechanicznie przepływomierz wygląda podobnie wstawiłem tu mije zapytanie.Nie przygladałem sie nigdy benzyniakom ale myśle że jest podobnie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 musisz poszukać bo ja tej wiedzy nie posiadam
pico u mnie cały naciąg przed rozbiórką to nie wiem czy było nawet 1/4 obrotu (od luźnego do właściwego położenia). Przyszło mi do głowy, żeby jakiś Dobry Człowiek, który posiada taki sam, sprawny silnik zmierzył opór przepływomierza na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku i może można by się tą wartością sugerować przy prawidłowej regulacji naciągu sprężyny. Oczywiście ustawianie również na pracującym i rozgrzanym silniku i dobrze by było w obydwu przypadkach nie odłączać przepływki od instalacji w aucie.
I tu moja prośba czy Ktoś może zmierzyć to dla silnika ABK? No chyba, że źle myślę, niech mnie ktoś poprawi.
I tu moja prośba czy Ktoś może zmierzyć to dla silnika ABK? No chyba, że źle myślę, niech mnie ktoś poprawi.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Monsteer, Sorka ze sie wtrace tak z doskoku ale wydaje mi sie ze na pracujacym silniku nie zmiezysz oporu, poniezwaz przez uklad przeplywa napiecie, a mizenie oporu polega wlasnie na ruznicy napiecia podanego w obwod a powracajacego. Wiec wydaje mi sie ze pracujacy silnik zakluci pomiar, jak zle mysle to mnie poprawcie
[ Dodano: 2008-02-27, 19:35 ]
Chyba ze ktos zobaczyl by w jakim polozeniu jest przeplywomiez przy pracy na biegu jalowym w temperatuze roboczej, i potem na zgaszonym silniku zmiezyl opor w tym miejscu, chyba dobrze kombinuje?
P.S: popieram wasze "sklejanie" jak sie nie uda to zawsze sie czlowiek nowych zeczy moze nauczyc sam czesto tez tak robie
[ Dodano: 2008-02-27, 19:35 ]
Chyba ze ktos zobaczyl by w jakim polozeniu jest przeplywomiez przy pracy na biegu jalowym w temperatuze roboczej, i potem na zgaszonym silniku zmiezyl opor w tym miejscu, chyba dobrze kombinuje?
P.S: popieram wasze "sklejanie" jak sie nie uda to zawsze sie czlowiek nowych zeczy moze nauczyc sam czesto tez tak robie
Wydaje mi się że nabardziej wiarygodny pomiar to pracujacy silnik temperatura 80 stopni wypinamy wtyczkę przepływki i mierzymy opór między pinami.Przepływka i tak będzie pracować bo powietrze będzie napierać na klapkę co spowoduje przesuniecie suwaka na płytce oporowej.Pozostanie tylko wykasować błąd w komputerze.
bartek18150 nie wiem być może masz rację, ja jestem tylko laikiem. Myślałem, że po prostu komputer pracuje jak omomierz i w tych obwodach nie ma prądu. Może ktoś mądrzejszy się wypowie czy dobrze kombinujemy? Ale racja zawsze się czegoś dowiemy :mrgreen:
pico, zgoda pod warunkiem, że się nie zmienią obroty silnika a podejrzewam, że mogą bo komp złapie błąd i będzie próbował coś z tym robić, co nie? Ja na razie nie mogę tego sprawdzić bo mam autko rozebrane. Walczę teraz z tą płytką bo nie mogę dojść ładu z tymi oporami. Nie ma płynnej zmiany tylko przeskoki i to raz w górę raz w dół. Muszę jeszcze pogrzebać na forum...
pico, zgoda pod warunkiem, że się nie zmienią obroty silnika a podejrzewam, że mogą bo komp złapie błąd i będzie próbował coś z tym robić, co nie? Ja na razie nie mogę tego sprawdzić bo mam autko rozebrane. Walczę teraz z tą płytką bo nie mogę dojść ładu z tymi oporami. Nie ma płynnej zmiany tylko przeskoki i to raz w górę raz w dół. Muszę jeszcze pogrzebać na forum...
Szkoda że mamy inne silniki bo to co opisujemy jak jest u siebie nie koniecznie jest u drugiego.Ale jeżeli są to przepływomierze bocha i wizualnie wyglądają podobnie to i parametry mogą mieć podobne.Tak samo jak ty jestem laikiem ale też prubuje sam jakoś dojść do ładu.U mnie w 1z napewno po odpięciu przepływki z obrotami nic sie nie dzieje.Aby sprawdzić płynność rezystancji narazie nie mam czasu ,muszę z tym poczekać do niedzieli.Acha i to co zaopserwowałem że przy włączonym silniku na wolnych obrotach suwak wcale nie jest w jednym położeniu,on cały czas oscyluje na środku (no może ciut przed)w tolerancji jakieś 5 mm,czyli 2-3 mm w jedną i drugą .Wiem że można to jeszcze sprawdzić z podpietą wtyczką.Podpina sie z tyłu Eku i robi pomiar napiecia ale z tegoco wyczytałem to zwykłym miernikiem sie tego za bardzo nie sprawdzi bo różnice napieć są zbyt małe ,pozostaje oscyloskop.
Jeżeli ktoś mądrzejszy śledzi ten temat niech się wypowie bo może jestem w błędzie.
Jeżeli ktoś mądrzejszy śledzi ten temat niech się wypowie bo może jestem w błędzie.
No szkoda, szkoda. A możesz dasz nr twojej przepływki? U mnie: 0 280 202 130 oraz 037906301C. Jutro jak mi się uda to postaram się złożyć wszystko do kupy, zapnę do bryczki i zobaczymy co się będzie działo. Też czytałem, że oscyloskop byłby najlepszy do pomiaru ale go nie mam. Co do mojego ruskiego miernika też nie mam do niego zaufania zwłaszcza, że średnio się znam na prądach . Jeszcze jedna sprawa.... te wytarte rowki od suwaka na płytce... może można by je potraktować ołówkiem??? Może to głupi pomysł ale grafit przewodzi prąd i ewentualne mikro-ubytki by wypełnił? A niechże coś powie któryś z "Guru" Forumowych , głupoty gadamy czy też "idziemy w dobrą stronę"??? :lol:
I jeszcze jedna rzecz :oops: Między którymi pinami należy w końcu mierzyć oporność? 2 i 3 ?
I jeszcze jedna rzecz :oops: Między którymi pinami należy w końcu mierzyć oporność? 2 i 3 ?
Na moje wychodzi na to że pomiar ma być na pinach 3 i 4 http://www.auto-online.pl/serwis/poradn ... zeplyw.htm
NiezłeMonsteer pisze:bartek18150 nie wiem być może masz rację, ja jestem tylko laikiem. Myślałem, że po prostu komputer pracuje jak omomierz i w tych obwodach nie ma prądu. Może ktoś mądrzejszy się wypowie czy dobrze kombinujemy? Ale racja zawsze się czegoś dowiemy :mrgreen:
Prawo Ohma Panowie R=U/I tak jest dla każdego obwodu prądu stałego. Jak chcecie mierzyć przepływkę podczas pracy to miarodajny będzie spadek napięcia na przepływce. Jak zaś chcecie znać bezpośrednio wartości rezystancji do oprócz spadku na przepływce musicie mierzyć prąd w obwodzie ( czyli dodatkowo amperomierz w szereg). Dysponując jednym miernikiem można wpierw zmierzyć spadek potem rozpiąć obwód i w szereg wpiąć amperomierz (chociaż podczas takich operacji z przekładaniem mogą /choć nie muszą wystąpić odchyłki).
- Black Spider
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 04 mar 2007, 09:07
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: