Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,6D] wymiana silnika z 1,6D na 1,9 TD AAZ POMOCY!!!

Znamcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2007, 00:36

[80 B3 1,6D] wymiana silnika z 1,6D na 1,9 TD AAZ POMOCY!!!

Post autor: Znamcu » 05 mar 2008, 19:13

Witam Serdecznie!
Od dłuższego czasu czytam forum Audi 80, lecz dopiero teraz mam problem wymagający interwencji profesjonalistów.
Mam Audi 80 B3 z silnikiem 1,6D z 1988 roku a wcześniej miałem Audiczkę z silnikiem 1,9 TD AAZ (silnik z 1994r). Chciałbym teraz zamienić silniki bo tym 1,6 nie da rady jeździć( Too Slow!!), lecz w warsztacie powiedzieli mi, że sterowanie pompą jest elektroniczne w tym 1,9 a tu na linkę, ale nie wydaje mi się, ponieważ w oby dwóch jest ten "siłownik" przy pompie, mówili jeszcze coś, że kołyska może nie pasować, ale generalnie miałem wrażenie, że nie chce im się tego robić bo na początku krzyknęli mi cenę 300zł za SWAP i nie chcieli wyjść na głupków i za mało zarobić, więc się wycofali.
Proszę Was o pomoc na co zwracać uwagę przy wymianie 1,6 na 1,9.
Z góry Dziękuję.
Pozdrawiam
Znamcu
Ostatnio zmieniony 05 mar 2008, 21:30 przez Znamcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 mar 2008, 19:29

pompa w AAZ na linkę , moim zdaniem zależy od mocowania silnika ale powinien pasować skoro w B3 był 1Y a taki swap moim zdaniem kosztuje ok 500PLN
od czego silnik i jaka cena ?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2008, 19:48 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 mar 2008, 19:47

A nie lepiej zrobić SWAPA na 1,6TD :?: Jest mocniejszy od 1,9 TD AAZ a po za tym jeśli wcześniej miałeś 1,6 D to zamiana na 1,6 TD nie powinna być trudna.

Znamcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2007, 00:36

Post autor: Znamcu » 05 mar 2008, 20:00

w zasadzie to 1,9TD był zamontowany w budzie 1.8E i pasowało :)
Też myślałem nad tym, żeby założyć 1,6TD ale nie mam takiego silnika, mam natomiast z mojej poprzedniej Audiki igiełkę 1,9TD bo powymieniałem w nim wszystkie uszczelki, a oni powiedzieli, że nie da rady i teraz leży i się kurzy, no i muszę coś z nim zrobić, wolałbym wstawić do siebie a nie sprzedawać.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 mar 2008, 20:02

njo chyba by było lepszynm wyjściem na TD z B3 a potem troszke go podrezać :)

Znamcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2007, 00:36

Post autor: Znamcu » 05 mar 2008, 20:07

no właśnie, już sobie planowałem podkręcanie na pinie turbinki itp., tak się nakręciłem a tu kiszka :/
i teraz nie wiem co mam robić

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 mar 2008, 21:04

Znamcu, spoko, spoko, 1,9 TD też da się kręcić tylko trzeba wymienić pin od 1,6 TD. W prawdzie słyszałem że najlepszy do kręcenia jest właśnie 1,6 TD, ale z 1,9 TD też da się sporo wyciągnąć.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 mar 2008, 21:32

ale czy gra warta świeczki? Wywalisz parę złotych by specjalnego przyrostu mocy nie poczuć... Kto Ci potem kupi takiego składaka?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 mar 2008, 08:57

Cobra dobrze prawi dojdzie z 20PS a potem bedize problem ze sprzedaza, a co do swapa moje zdanie to jak już to wsadzac tlyko TDIka a jak budzet ograniczony to 1.6 SB ale z tym bedzie cieżko znalesc w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 06 mar 2008, 09:50

Znamcu
Ja na twoim miejscu wstawiłbym 1.6 TD tak jak piszą koledzy. A to dlatego, że dużo mocy to nie zyskasz wsadzając AAZ, no i pierwszy lepszy znawca Audi przy kupnie zobaczy, że to silnik od B4. .Jeśli chcesz znaleźć silnik 1.6 TD poszukaj na Allegro, na pewno coś wybierzesz, a tak na marginesie posiadam silnik SB i się zastanawiam nad sprzedażą.

Znamcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2007, 00:36

Post autor: Znamcu » 06 mar 2008, 16:47

Dziękuję Wam BARDZO za pomoc!!!
Może rzeczywiście nie warto tak się babrać, szkoda tylko, że nic nie da mi się zrobić z przyrostem mocy w tym 1,6 :(
Racja, że 1,6 TD jest mocniejszy niż ten 1,9TD bo ma 80KM o ile dobrze pamiętam, ale niezły paradoks większa pojemność, też ma turbine, nowszy i mniejsza moc.

AUDICO
a tak z ciekawości na ile wyceniasz swój silnik i w jakim jest stanie, może rzeczywiście warto by było wstawić SB?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 06 mar 2008, 17:04

Znamcu Napisze Ci szczegóły na PW

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 mar 2008, 18:14

Znamcu pisze:Dziękuję Wam BARDZO za pomoc!!!
Może rzeczywiście nie warto tak się babrać, szkoda tylko, że nic nie da mi się zrobić z przyrostem mocy w tym 1,6 :(
Racja, że 1,6 TD jest mocniejszy niż ten 1,9TD bo ma 80KM o ile dobrze pamiętam, ale niezły paradoks większa pojemność, też ma turbine, nowszy i mniejsza moc.
Wcale nie paradoks, bowiem AAZ ma moc ograniczoną przez pompę wtryskową, i tylko dlatego jest słabszy... gdyby oba jechały na tej samej pompie AAZ okazałby się mocniejszy od SB

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 06 mar 2008, 22:22

cobra pisze:Wcale nie paradoks, bowiem AAZ ma moc ograniczoną przez pompę wtryskową, i tylko dlatego jest słabszy... gdyby oba jechały na tej samej pompie AAZ okazałby się mocniejszy od SB
Tak zapytam z ciekawości: czy pompa od SB podejdzie do AAZ? Oczywiście bez jakiś większych przeróbek.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 06 mar 2008, 22:36

podejdzie ...ale wystarczy jak przełożysz bost pin z 1,6 TD do pompy z 1,9 TD i poczujesz róznicę czego sam doświadczyłem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl