Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.

Post autor: joan.casrex » 03 gru 2007, 08:34

Czy ktoś były tak uprzejmy i mógł mi udzielić wykladu na temat korekcji wtrysku na poszczególnych cylindrach.kiedyś mialem uszczelnianą pompe,dawka jest ustawiona na rozgrzanym silniku na 3,kiedyś miałem na 5.Chodzi o to że kąt jest ustawiony,ale samochód się tak nie zbiera jak kiedyś.Czy korekcja wtrysku na cylindrach ma na to wpływ?czy jest to do ustawienia w roczniku styczeń 94?Bo dawke paliwa można ustawić tylko na kts boscha.Dodam,że samochód chodzi głośniej niż przed uszczelnieniem-robote wykonywał bosch w Bydgoszczy,mówią że pompa ok.O korekcji wtrysku na poszcególnych cylindrach nie słyszeli.Albo nie kumaci,albo daleko mechaniorom do zrozumienia niemieckich trików.Proszę kodoś wtajemniczonego go wykład.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:21 przez joan.casrex, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 gru 2007, 13:54

Korekcja wtrysku na poszczególnych cylindrach służy do orientacyjnego sprawdzenia stanu silnika( cisnienie na cylindrach i wtryskiwacze) na podstawie wartości korekcji wtrysku( w odniesieniu do wtryskiwacza 3 i wahań prędkości obr. wału korbowego)) aby zapewnic równomierna prace silnika.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 06 gru 2007, 12:13

Pytam bo kiedyś miałem robioną pompe paliwową.Pompa podobno jest dobra-roboina w serwiśie bosch.Wtryski dobre,kąt wtrysku-cuda były sprawdzane i u niektórych gości,błędów nie ma.I samochód chodzi turbo pompuje,ale jego chód, jest głośniejszy, w środku go tak mocno nie słyszałem.I teraz pytam czy taka korekta może jakoś wyciszyć ten motor,bo nikt nie patrzał na korekcje wtrysku?Bo opużnienie zapłonu nic nie dało

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 gru 2007, 12:46

Jak najbardziej na równomierna prace silnika wpływa korekcja wtrysku. Jezeli jest ona nie wielka i w miare równa na wszystkich cylindrach o bedzie silniczek pracował łagodniej i równiej.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 07 gru 2007, 08:26

dziękuje za odpowiedz.jeszcze nie raz będe pytał i liczę na taką jak ta wyczerpującą odpowiedz jak ta.Niema jak to stary klubowicz <ok>

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 09 gru 2007, 11:12

witam mam tez pytanko z tej dziedzziny bo po czyszczeniu pompy w serwisie tez mi głosniej pracuje czy mozna korekcje kata zrobic samemu vagiem?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 gru 2007, 11:44

Korekcja wtrysku nie jest regulowalna, komputer sam określa jak korekcja jest potrzebna na podstawie impulsów z wtryskiwacza i wahań prędkości obrotowej wału.

Awatar użytkownika
matqud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2007, 13:04
Lokalizacja: Kuźnica (podlaskie)

Post autor: matqud » 07 mar 2008, 20:59

Witam wszystkich i prosze o pomoc!
Po długich męczarniach z podłączeniem vaga z moja niunią (rocznik 92) w konću udała się komunikacja Deltascanem. Po odczytaniu bloku 000 miałem następujące wartości:
1 - 41
2 - 196 !!!
3 - 0
4 - 18
5 - 114
6 - 116
7 - 71
8 - 68
9 - 124
10 - 66
Postanowiłem zatem ustawić kąt wtrysku i po zmianie otrzymałem takie parametry:
1 - 41
2 - 51
3 - 0
4 - 17
5 - 116
6 - 118
7 - 76
8 - 68
9 - 129
10 - 66
Po korekcji kąta wtrysku autko zaczeło ciszej pracowac i mam wrażenie że lepiej się zbiera z niższych obrotów. Wszystko było ok az następnego dnia z rana odpalałem auto i wielkie zdziwienie! :shock: Ledwo odpalił. Musiałem kręcić rozrusznikiem około 5 sekund i po odpaleniu z wydechu kupa siwego dymu. Przed zmianą kąta wtrysku kiedy miałem wartość 196 przy -10 stopniowym mrozie nie było większych problemów.
Podczas regulacji wtrysku przy pomocy Deltascan włączyłem "Nastawy podstawowe" i pozycj 2.
Czy podczas korekcji wtrysku popełniłem jakiś błąd :?:
Prosże o jakiekolwiek podpowiedzi w czy jest problem!

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 mar 2008, 21:17

moim zdaniem wszystko jest ok tylko co do przepływki nie jestem pewien 66 to jakas dziwna wartosc a kat wtrysku wyglada na prawidłowy jaki masz na zimnym :?:

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 07 mar 2008, 22:47

kąt wtrysku masz za późny. przy tej temperaturze paliwa powinien być w okolicach 65.
następnym razem jak będziesz ustawiał kąt to lepiej rozgrzej auto i ściągnij sobie z neta instrukcje do drltascana1z w niej jest wykres wartości kąta od temperatury paliwa

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 08 mar 2008, 01:51

Witam
Jak to naprawde jest z tym kątem wtrysku.Jedni piszą że ma bys około 51 a drudzy że kąt jest zależny od temperatury i ustwiać według wykresu.Auto mi nie pali jak trzeba ,według sugesti ustawiłem kąt na 51 dalej coś nie tak.Czy mam ustawić według wykresu podanego przez Delta skan 1z http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf
tylko wtedy wychodzi coś około 70 czy tak ma być ?
moje logi
ciepły / zimny zaraz po nocy
1 41 / 41
2 51 / 70
3 0 / 0
4 13 / 43
5 116 / 114
6 118 / 118
7 84 / 214
8 76 / 63
9 107 / 67
10 150 / 149
Robione deltaskanem bo tylko to chodzi

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 mar 2008, 07:03

ja mam okolo 58 wartosc liczbowa kata wtrysku na rozgrzanym silniku i dobrze mi pali nie mam problemów,
joan.casrex pisze:Bo dawke paliwa można ustawić tylko na kts boscha.
kto ci tak powiedzial ja ustawialem dawke wtrysku przy pompocy programu deltascan1z :mrgreen:

[ Dodano: 2008-03-08, 07:11 ]
matqud pisze:Przed zmianą kąta wtrysku kiedy miałem wartość 196 przy -10 stopniowym mrozie nie było większych problemów.
askad ci sie taka wartosc wziela :?: a sprawdzales swieczki :?: po wyregulowaniu kata wtrysku na 51 powinno byc ok chyba ze ci pompa siada

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 08 mar 2008, 07:26

karol121 jeżeli możesz to podaj swoje logi grupy 000 w Bs.zrobione Deltaskan tak dla porównania, u mnie mam wątpliwości co do temperatury paliwa i przepływomierza i chciałbym porównać.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 mar 2008, 08:04

albo dzis na wieczór podam ci albo dopiero jutr

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 mar 2008, 12:07

Podstawowy błąd polega na tym że deltascan pracuje na innych wartosciach niż VAG, kont wtrysku 51 jest w odniesieniu do Vaga a nie do deltascanu, jak sie nie myle to na deltascan powinno byc coś koło 130-140 ale nie dam głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl