[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.
Czy ktoś były tak uprzejmy i mógł mi udzielić wykladu na temat korekcji wtrysku na poszczególnych cylindrach.kiedyś mialem uszczelnianą pompe,dawka jest ustawiona na rozgrzanym silniku na 3,kiedyś miałem na 5.Chodzi o to że kąt jest ustawiony,ale samochód się tak nie zbiera jak kiedyś.Czy korekcja wtrysku na cylindrach ma na to wpływ?czy jest to do ustawienia w roczniku styczeń 94?Bo dawke paliwa można ustawić tylko na kts boscha.Dodam,że samochód chodzi głośniej niż przed uszczelnieniem-robote wykonywał bosch w Bydgoszczy,mówią że pompa ok.O korekcji wtrysku na poszcególnych cylindrach nie słyszeli.Albo nie kumaci,albo daleko mechaniorom do zrozumienia niemieckich trików.Proszę kodoś wtajemniczonego go wykład.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:21 przez joan.casrex, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
Pytam bo kiedyś miałem robioną pompe paliwową.Pompa podobno jest dobra-roboina w serwiśie bosch.Wtryski dobre,kąt wtrysku-cuda były sprawdzane i u niektórych gości,błędów nie ma.I samochód chodzi turbo pompuje,ale jego chód, jest głośniejszy, w środku go tak mocno nie słyszałem.I teraz pytam czy taka korekta może jakoś wyciszyć ten motor,bo nikt nie patrzał na korekcje wtrysku?Bo opużnienie zapłonu nic nie dało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
Witam wszystkich i prosze o pomoc!
Po długich męczarniach z podłączeniem vaga z moja niunią (rocznik 92) w konću udała się komunikacja Deltascanem. Po odczytaniu bloku 000 miałem następujące wartości:
1 - 41
2 - 196 !!!
3 - 0
4 - 18
5 - 114
6 - 116
7 - 71
8 - 68
9 - 124
10 - 66
Postanowiłem zatem ustawić kąt wtrysku i po zmianie otrzymałem takie parametry:
1 - 41
2 - 51
3 - 0
4 - 17
5 - 116
6 - 118
7 - 76
8 - 68
9 - 129
10 - 66
Po korekcji kąta wtrysku autko zaczeło ciszej pracowac i mam wrażenie że lepiej się zbiera z niższych obrotów. Wszystko było ok az następnego dnia z rana odpalałem auto i wielkie zdziwienie! :shock: Ledwo odpalił. Musiałem kręcić rozrusznikiem około 5 sekund i po odpaleniu z wydechu kupa siwego dymu. Przed zmianą kąta wtrysku kiedy miałem wartość 196 przy -10 stopniowym mrozie nie było większych problemów.
Podczas regulacji wtrysku przy pomocy Deltascan włączyłem "Nastawy podstawowe" i pozycj 2.
Czy podczas korekcji wtrysku popełniłem jakiś błąd :?:
Prosże o jakiekolwiek podpowiedzi w czy jest problem!
Po długich męczarniach z podłączeniem vaga z moja niunią (rocznik 92) w konću udała się komunikacja Deltascanem. Po odczytaniu bloku 000 miałem następujące wartości:
1 - 41
2 - 196 !!!
3 - 0
4 - 18
5 - 114
6 - 116
7 - 71
8 - 68
9 - 124
10 - 66
Postanowiłem zatem ustawić kąt wtrysku i po zmianie otrzymałem takie parametry:
1 - 41
2 - 51
3 - 0
4 - 17
5 - 116
6 - 118
7 - 76
8 - 68
9 - 129
10 - 66
Po korekcji kąta wtrysku autko zaczeło ciszej pracowac i mam wrażenie że lepiej się zbiera z niższych obrotów. Wszystko było ok az następnego dnia z rana odpalałem auto i wielkie zdziwienie! :shock: Ledwo odpalił. Musiałem kręcić rozrusznikiem około 5 sekund i po odpaleniu z wydechu kupa siwego dymu. Przed zmianą kąta wtrysku kiedy miałem wartość 196 przy -10 stopniowym mrozie nie było większych problemów.
Podczas regulacji wtrysku przy pomocy Deltascan włączyłem "Nastawy podstawowe" i pozycj 2.
Czy podczas korekcji wtrysku popełniłem jakiś błąd :?:
Prosże o jakiekolwiek podpowiedzi w czy jest problem!
Witam
Jak to naprawde jest z tym kątem wtrysku.Jedni piszą że ma bys około 51 a drudzy że kąt jest zależny od temperatury i ustwiać według wykresu.Auto mi nie pali jak trzeba ,według sugesti ustawiłem kąt na 51 dalej coś nie tak.Czy mam ustawić według wykresu podanego przez Delta skan 1z http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf
tylko wtedy wychodzi coś około 70 czy tak ma być ?
moje logi
ciepły / zimny zaraz po nocy
1 41 / 41
2 51 / 70
3 0 / 0
4 13 / 43
5 116 / 114
6 118 / 118
7 84 / 214
8 76 / 63
9 107 / 67
10 150 / 149
Robione deltaskanem bo tylko to chodzi
Jak to naprawde jest z tym kątem wtrysku.Jedni piszą że ma bys około 51 a drudzy że kąt jest zależny od temperatury i ustwiać według wykresu.Auto mi nie pali jak trzeba ,według sugesti ustawiłem kąt na 51 dalej coś nie tak.Czy mam ustawić według wykresu podanego przez Delta skan 1z http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf
tylko wtedy wychodzi coś około 70 czy tak ma być ?
moje logi
ciepły / zimny zaraz po nocy
1 41 / 41
2 51 / 70
3 0 / 0
4 13 / 43
5 116 / 114
6 118 / 118
7 84 / 214
8 76 / 63
9 107 / 67
10 150 / 149
Robione deltaskanem bo tylko to chodzi
ja mam okolo 58 wartosc liczbowa kata wtrysku na rozgrzanym silniku i dobrze mi pali nie mam problemów,
[ Dodano: 2008-03-08, 07:11 ]
kto ci tak powiedzial ja ustawialem dawke wtrysku przy pompocy programu deltascan1z :mrgreen:joan.casrex pisze:Bo dawke paliwa można ustawić tylko na kts boscha.
[ Dodano: 2008-03-08, 07:11 ]
askad ci sie taka wartosc wziela :?: a sprawdzales swieczki :?: po wyregulowaniu kata wtrysku na 51 powinno byc ok chyba ze ci pompa siadamatqud pisze:Przed zmianą kąta wtrysku kiedy miałem wartość 196 przy -10 stopniowym mrozie nie było większych problemów.